Στην ομιλία του Γιάννη Πλακιωτάκη κατά τη διάρκεια της Εθνικής Εκλογικής Συνδιάσκεψης της Νέας Δημοκρατίας έκανε σαφείς αναφορές για την ελληνική ναυτιλία αλλά και για τον Πειραιά.

Σας παραθέτουμε ολόκληρη την ομιλία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

«Φίλες και φίλοι,

Σήμερα  δεν είναι μια τυχαία ημέρα. Για μια ακόμη φορά η Νέα Δημοκρατία καλείται να ανταποκριθεί στο κάλεσμα των Ελλήνων για σταδιακή έξοδο της πατρίδας μας από την κρίση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Να οδηγήσει την Ελλάδα σε ασφαλή μονοπάτια, όπως άλλωστε έπραξε και κατά τη Μεταπολίτευση. Να θεμελιώσει ένα καλύτερο μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας.

Και σε αυτή την προσπάθεια δεν περισσεύει κανείς. Δεν πρόκειται για ένα πολιτικό ή μικροπολιτικό παιχνίδι.

Αφορά τη σωτηρία της χώρας μας. Αφορά το ευρωπαϊκό μας πρόσωπο. Αφορά το όραμα του δημιουργού της Νέας Δημοκρατίας, του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Αφορά το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γιατί εμείς είμαστε η μεγάλη ευρωπαϊκή παράταξη του τόπου. Εμείς οφείλουμε να κάνουμε –και θα κάνουμε- το χρέος μας. Και αυτό πιστεύω ότι είναι το νόημα του καλέσματος του σημερινού μας Προέδρου, του Αντώνη Σαμαρά, για συστράτευση. Αυτή είναι η αιτία που βρισκόμαστε όλοι μαζί, εδώ.

Που ενώνουμε τις δυνάμεις μας για τη σύσταση ενός φιλοευρωπαϊκού μετώπου απέναντι στο λαϊκισμό. Απέναντι σε αποτυχημένες πολιτικές λιτότητας. Απέναντι στην ανικανότητα, την έλλειψη σχεδιασμού και τη χρεοκοπία. Απέναντι σε όσους μιλούν για το Ευρώ και ψιθυρίζουν για τη Δραχμή. Απέναντι σε όσους θα μας οδηγούσαν με μαθηματική ακρίβεια στην καταστροφή.

Όσο για το Μνημόνιο, ουδέποτε το στηρίξαμε ή το υποστηρίξαμε. Από την πρώτη στιγμή επισημάναμε τα τρωτά του. Από την πρώτη στιγμή μιλήσαμε για επαναδιαπραγμάτευση και ανάπτυξη. Και λοιδορηθήκαμε για αυτό.

Ωστόσο, πλέον, οι συσχετισμοί αλλάζουν. Οι Ευρωπαίοι φαίνονται διατεθειμένοι, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, να επαναδιαπραγματευτούμε τους σκληρούς όρους. Να δώσουμε έμφαση στην ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα. Να πάρουμε ανάσες. Να κερδίσουμε με σκληρή δουλειά και προπαντός αξιοπρέπεια το δικαίωμα στο μέλλον.

Κατάλαβαν το αυτονόητο.

Άλλωστε η Ελλάδα –κακά τα ψέματα- είναι ένας ευλογημένος τόπος, με πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα,  όπως ο φυσικός της πλούτος, το ανθρώπινο δυναμικό μας, ο Τουρισμός και η Εμπορική μας Ναυτιλία. Πλεονεκτήματα τα οποία οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε.

Αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι η Ναυτιλία και ο Τουρισμός απαρτίζουν το 30% του ΑΕΠ, εύκολα αντιλαμβανόμαστε τόσο τη σημασία, όσο και τις προοπτικές τους.

Παράλληλα, όμως, συνειδητοποιούμε και την αναγκαιότητα περαιτέρω ενίσχυσής τους, αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία. Με μια σωστά δομημένη, ορθολογική και αποτελεσματική πολιτική. Γιατί η Πολιτεία οφείλει επιτέλους να επωμιστεί το ρόλο που της αναλογεί. Να είναι αρωγός και όχι εμπόδιο.

Ιδιαίτερα στην εμπορική ναυτιλία δεν έχουμε την πολυτέλεια να μετράμε χαμένες ευκαιρία, αλλά κερδισμένες επιτυχίες. Οφείλουμε να την αναδείξουμε ξανά. Να καταστεί ορατό σε κάθε Έλληνα ότι είναι βασικός και διαχρονικός  πυλώνας δημιουργίας εθνικού πλούτου και εθνικής ευημερίας.

Αυτό, όμως, σημαίνει ναυτιλιακή πολιτική αποφάσεων και όχι ευχών. Ήδη, οι παλινωδίες και οι πειραματισμοί έχουν στοιχίσει ακριβά. Είναι, λοιπόν, καιρός να την αντιληφθούμε με στρατηγικό βάθος, ιδιαίτερα σε μια εποχή μεγάλων γεωπολιτικών και οικονομικών ανακατατάξεων.

Αλλά για να συμβεί αυτό, το πιο σημαντικό και ευαίσθητο σημείο είναι η σχέση εμπιστοσύνης που πρέπει να κτιστεί μεταξύ της πολιτικής βούλησης και των ανθρώπων της ναυτιλίας.

Προς αυτή, λοιπόν, την κατεύθυνση, πολλά βήματα μπορούν να γίνουν για την εμπορική ναυτιλία. Η Νέα Δημοκρατία από την πρώτη στιγμή τάχθηκε κατά της κατάργησης του σχετικού Υπουργείου, υποστηρίζοντας την επανασύσταση και επανασύνδεσή του με το Λιμενικό Σώμα, δίπλα στον ίδιο τον Πρωθυπουργό.

Έχει μάλιστα, ήδη, συνταχθεί το απαραίτητο Προεδρικό Διάταγμα και το οργανόγραμμα του νέου Υπουργείου, ώστε η εμπορική ναυτιλία να αποκτήσει τιμόνι ακόμη και από την επομένη των εκλογών.  Δεν υπάρχει, άλλωστε, περιθώριο ούτε για μια χαμένη μέρα.

Είμαστε έτοιμοι να ενισχύσουμε την ελληνική σημαία και να προσελκύσουμε το ναυτιλιακό συνάλλαγμα. Μόνο την τελευταία δεκαετία τα κρατικά έσοδα από τη ναυτιλία ξεπέρασαν τα 150 δις ευρώ, ενώ παραμένουμε στην πρώτη θέση με το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

Και γνωρίζουμε ότι κάθε πλοίο υπό ελληνική σημαία, είναι πρόσθετα έσοδα για την πατρίδα μας. Όσο για τις λαϊκίστικες εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ για την επιβολή έκτακτης εισφοράς, καιρός είναι να καταλάβουν ότι τα καράβια έχουν προπέλες και έρχονται τόσο γρήγορα, όσο γρήγορα φεύγουν.

Καιρός είναι να σταματήσουν την πραγματικά ανόητη και επικίνδυνη ρητορική τους. Να πάψουν να πανικοβάλλουν τις αγορές και να βάλουν το κοινό συμφέρον πάνω από το κομματικό.

Εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, δεσμευόμαστε να δώσουμε έμφαση στο ναυτικό επάγγελμα και συνακόλουθα τη ναυτική εκπαίδευση. Να προστατεύσουμε το υπό κατάρρευση yachting. Να κερδίσουμε το μερίδιο που μας αναλογεί από την κρουαζιέρα.

Να μετατραπεί ο Πειραιάς σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και να εξασφαλιστεί η ναυπηγοεπισκευή. Να δώσουμε έμφαση στις λιμενικές υποδομές και στις μαρίνες. Να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα της ακτοπλοΐας. Να αξιοποιήσουμε τη δημόσια περιουσία, εκμεταλλευόμενοι, όπου είναι δυνατό, το πετυχημένο πρότυπο της Σύμβασης Ο.Λ.Π-Cosco.

Γιατί χρειάζεται πολιτική με βάση τις πραγματικές ανάγκες και όχι μικροπολιτική. Και αν υπάρχει γνώση και θέληση, υπάρχουν και λύσεις.

Η εμπορική μας ναυτιλία αποτελεί δυνατό “χαρτί” για την Ελλάδα και την ανάπτυξη. Στην κοινή μας προσπάθεια, στον αγώνα για έξοδο από την κρίση. Έναν αγώνα που μπορούμε και πρέπει να κερδίσουμε. Που βλέποντας μας όλους μαζί, πιστεύω ακράδαντα ότι θα κερδίσουμε.

Γιατί, φίλες και φίλοι, ήρθε η ώρα της Νέας Δημοκρατίας. Η ώρα να αποδειχθούμε άξιοι των προσδοκιών του Ελληνικού Λαού. Να βάλουμε στην άκρη όσα μας χωρίζουν και να βάλουμε μπροστά όσα μας ενώνουν, δηλαδή την Ελλάδα. Το “εμείς” και όχι το “εγώ”. Το παρόν και το μέλλον μας.

Να γυρίσουμε σελίδα και να διεκδικήσουμε όσα μας αξίζουν. Και –πιστέψτε με- αξίζουμε πολλά.

Σας ευχαριστώ…

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης