Δύο ημέρες πριν από την σύσκεψη των τριών πολιτικών αρχηγών, παρουσία του προέδρου της ΓΣΕΕ Γιάννη Παναγόπουλου για την σύσταση ενιαίου φορέα ναυπηγείων παρενέβη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ ΑΕ Γιώργος Ανωμερίτης ζητώντας την μεταφορά στο υπουργείο Ναυτιλίας όλων των αρμοδιοτήτων της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.
Όπως έχει γίνει γνωστό, οι 3 αρχηγοί των κομμάτων, που στηρίζουν την κυβέρνηση υπό τον Αντώνη Σαμαρά θα συναντηθούν την Τρίτη στο Μέγαρο Μαξίμου για να συζητήσουν την σύσταση ενός ενιαίου ναυπηγοεπισκευαστικού φορέα ως λύση στο μείζον πρόβλημα, που έχει δημιουργηθεί στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
H στροφή σε αυτή τη λύση θεωρείται ότι αποτελεί ομολογία της πλήρους αποτυχίας των προ διετίας πολιτικών επιλογών για τη μεταβίβαση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην εταιρεία Abu Dhabi Mar.
Παράλληλα, σηματοδοτεί και την οριστική σύγκρουση με τους νέους μετόχους των ναυπηγείων, αφού η υλοποίησή της προϋποθέτει καταγγελία της σύμβασης που κατοχυρώθηκε με τον νόμο 3885/2010. Τα συναρμόδια υπουργεία φέρονται να έχουν εξετάσει ήδη τις νομικές δυνατότητες καταγγελίας της σύμβασης μεταβίβασης των Nαυπηγείων στην Abu Dhabi Mar.
Σε αυτή την φάση ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ ΑΕ Γιώργος Ανωμερίτης μιλώντας στο Β’ Ναυτιλιακό Συνέδριο Άνδρου τάχθηκε υπέρ της μεταφοράς στο υπουργείο Ναυτιλίας όλων των αρμοδιοτήτων της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, οι οποίες σήμερα ασκούνται από άλλους φορείς και στην ουσία του νέου ενιαίου φορέα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.
«Για το πλοίο από τη ναυπήγησή του ως τη διάλυσή του πρέπει να ασκούνται πολιτικές από ενιαίο φορέα. Η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία είναι τμήμα της ναυτιλίας και όχι υποκλάδος της βιομηχανίας», υπογράμμισε ο κ. Ανωμερίτης, σημειώνοντας ότι «η βαθειά κρίση στον κλάδο, για την οποία Πολιτεία, Επιχειρηματίες και Συνδικάτα έχουν σημαντικά έστω και διαφορετικά μερίδια ευθύνης μπορεί να αντιμετωπισθεί, παράλληλα με την επίλυση των θεμάτων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας».
Ο ίδιος απαρίθμησε τα ακόλουθα οκτώ σημεία παρεμβάσεων αναφέροντας τα εξής:
1. Ενιαίο Κέντρο άσκησης πολιτικών στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου.
2. Πλήρη ενεργοποίηση του ενιαίου φορέα συντονισμού ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών (ΝΑΥΣΟΛΠ)
3. Οριοθέτηση της ΝΕΖ ως βιομηχανικής Ζώνης.
4. Αυστηρή εφαρμογή του Μητρώου από την Περιφέρεια.
5. Μέτρα ενίσχυσης της απόσυρσης, διάλυσης ή μετασκευής πλοίων για λόγους ασφάλειας ναυσιπλοΐας και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
6. Μέτρα ενίσχυσης του ξενοδοχειακού μέρους των πλοίων, όπως στην τουριστική βιομηχανία.
7. Αντικατάσταση των παλαιών δεξαμενών της ΝΕΖ με νέα πλωτή δεξαμενή τύπου PANAMAX και παραχωρήσεις χώρων για μικρές δεξαμενές.
8. Πρόβλεψη για εγγυοδοτικό μηχανισμό και εξίσωση των ασφαλιστικών εισφορών στο επίπεδο ΣΣΕ της ΠΟΕΜ.
«Στη Ζώνη δεν υπάρχει μόνο οικονομική και εργασιακή κρίση. Υπάρχει βαθειά κοινωνική κρίση που πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα με μέτρα κοινωνικής ευθύνης. Σε έναν χώρο όπου συνυπάρχουν υπεύθυνοι και σοβαροί επιχειρηματίες, άριστοι και έμπειροι τεχνικοί και εξειδικευμένοι εργάτες με ενδιάμεσους «καλικατζαρέους», όπως τους αποκαλούν στη Ζώνη και εργατοπατέρες μονιμάδες, η κρίση που προϋπήρχε θα βαθαίνει. Γι’ αυτό το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση της, θα είναι η δημιουργία ενιαίου κέντρου πολιτικής στο Υπουργείο Ναυτιλίας και θεσμοθέτηση σ’ αυτό Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Ναυπηγοεπισκευής (ΕΣΑΝ) κατά το πετυχημένο πρότυπο της ΕΣΑΛ για τα λιμάνια», κατέληξε, ο κ. Ανωμερίτης.
πηγή: Pireas2day