Θετικά αντιμετώπισε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωνσταντίνος Μουσουρούλης, το αίτημα εμπορικών συλλόγων ανάληψης ελέγχων στα λιμάνια επιβίβασης-αποβίβασης από το Λιμενικό Σώμα για την καταπολέμηση του παραεμπορίου. Ο τρόπος εφαρμογής των μέτρων θα ολοκληρωθεί σε συνάντηση των συναρμόδιων υπηρεσιών, που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 24 Ιουλίου.
Το θέμα έθεσαν στον υπουργό οι πρόεδροι της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Αττικής-Όμορων Νομών και Νήσων Δ. Αρμενάκης, του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Πάρου-Αντιπάρου Απ. Αλιπράντης και του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς Γ. Ζησιμάτος.
Στη συνάντηση οι έμποροι ζήτησαν την εφαρμογή των νόμων για το υπαίθριο εμπόριο και την πάταξη κάθε μορφής παραεμπορίου με τη χρήση των x-ray Scanners στις πύλες εισόδου εμπορευματοκιβωτίων, με την ενεργοποίηση ελέγχων Λιμενικού Σώματος στα λιμάνια επιβίβασης-αποβίβασης και στους παράλιους χώρους ευθύνης του και με τη συμμετοχή των κατά τόπους λιμενικών αρχών στις επιτροπές υπαιθρίου εμπορίου.
‘Αλλα θέματα που έθεσαν ήταν:
– Διατήρηση του ειδικού φορολογικού καθεστώτος των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, που ισχύει στη νησιωτική Ελλάδα.
– Μείωση του κόστους των εισιτηρίων: ΦΠΑ ναύλων επιβατών και εμπορευμάτων – μεταφορικό ισοδύναμο – κρατήσεις υπέρ τρίτων – εκπτώσεις μονίμων κατοίκων.
– Επαναφορά κινήτρων για τις παραμεθόριες περιοχές.
– Επιδίωξη ειδικής αντιμετώπισης των νησιών κατά την σύνταξη των προγραμμάτων της νέας προγραμματικής περιόδου του κοινοτικού πλαισίου στήριξης 2014-2020.
– ‘Αγονες Γραμμές: αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων – ενίσχυση των δρομολογίων σε ετήσια βάση – σύνδεση Β. Ελλάδας με νησιά Αιγαίου
– Ενδοκυκλαδικά δρομολόγια – αντικατάσταση πλοίων σε περίπτωση βλάβης ή επιθεώρησης.
– Δρομολόγια πλοίων: καλύτερος σχεδιασμός και συντονισμός με τοπικά δρομολόγια μικρών σκαφών και αεροπορικών δρομολογίων – σύνδεση των νησιών που έχουν διεθνή αεροδρόμια με τα γειτονικά τους – έγκαιρη δημοσιοποίηση των δρομολογίων ειδικά όταν τροποποιούνται ώστε να διευκολύνεται όσο είναι δυνατό η μετακίνηση του πληθυσμού και το κλείσιμο θέσεων από τους τουρίστες.
– Καλύτερος προγραμματισμός στις αναχωρήσεις των πλοίων από τα κεντρικά λιμάνια, ώστε να μην παρατηρείται το φαινόμενο του ανούσιου και καταστρεπτικού για τις εταιρείες ανταγωνισμού, που έχει ως αποτέλεσμα την αναχώρηση των πλοίων με 30 λεπτά διαφορά το ένα από το άλλο για τους ίδιους προορισμούς.
– Αναβάθμιση λιμενικών υποδομών – κατασκευή προβλήτας για κρουαζιερόπλοια όπου αυτό απαιτείται.
– Μείωση κόστους visa και στελέχωση visa center Κω.
– Επαρκής στελέχωση δημοσίων υπηρεσιών, ειδικά εκείνων που προσφέρουν κοινωνικές υπηρεσίες (υγεία – παιδεία κλπ).
– Ενίσχυση της δυνατότητας ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπου αυτό είναι εφικτό, με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Παράλληλα συζητήθηκαν τα μεγάλα προβλήματα της ακτοπλοΐας, ειδικά για την μετά το καλοκαίρι περίοδο και η καθιέρωση νέου συστήματος άγονων γραμμών, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση τόσο των νησιωτών όσο και των επισκεπτών των νησιών μέσα στο νέο οικονομικό περιβάλλον.
Τέλος, συζητήθηκαν τα ειδικά θέματα που αφορούν τον Πειραιά και παρουσιάστηκε στον υπουργό η πρόταση για το πρόγραμμα της αξιοποίησης των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ως «εισιτήριων προνομίων», για παροχή έκπτωσης στους επιβάτες από τις επιχειρήσεις των λιμανιών επιβίβασης και αποβίβασης.
Πηγή: Express.gr