Το μεγάλο έργο βελτίωσης της επαρχιακής οδού Δρυόπης (κόμβος Καλλονής) – Γαλατά εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Αττική», γεγονός που ανοίγει πλέον το δρόμο για την άμεση υλοποίησή του. Το έργο θα εξασφαλίσει ασφαλή προσβασιμότητα για την Τροιζηνία, τον Πόρο και την Ύδρα, και θα τονώσει την τουριστική κίνηση.
Η αίτηση χρηματοδότησης κατατέθηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Νήσων στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Αττικής και έγινε δεκτή. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 34.100.000 ευρώ.
Η αφετηρία του υπό μελέτη οδικού τμήματος εντοπίζεται στη συμβολή της Επαρχιακής Οδού Δρυόπης – Γαλατά με την οδό προς τον οικισμό της Δρυόπης, ενώ το πέρας του βρίσκεται στην είσοδο του Γαλατά στη συμβολή με την υπό μελέτη παράκαμψη του οικισμού.
Σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση των ΟΜΟΕ – ΛΚΟΔ η οδός εντάσσεται στην κατηγορία ΑΙΙΙ, με ταχύτητα μελέτης 60 χλμ/ώρα, εκτός από τα τμήματα όπου διέρχεται από δομημένες περιοχές ή περιοχές με έντονο ανάγλυφο, στα οποία η ταχύτητα μελέτης περιορίζεται στα 50 χλμ/ώρα. Η διατομή που θα εφαρμοστεί είναι τύπου β2, δηλαδή ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας, με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, συνολικού πλάτους οδοστρώματος 8,0 μ.
Ιδιαίτερα στα οδικά τμήματα όπου η χάραξη γειτνιάζει με τον υγροβιότοπο της Ψήφτας και τον Αρχαιολογικό χώρο της Τροιζηνίας, κρίθηκε απαραίτητη η εφαρμογή μιας πιο περιορισμένου πλάτους διατομής, ώστε να μη θιγούν οι δύο ευαίσθητες περιοχές. Περιορισμός στο εύρος κατάληψης του οδοστρώματος εφαρμόσθηκε και εντός των κατοικημένων περιοχών, λόγω της παρόδιας δόμησης αλλά και της ανάγκης ανάπτυξης πεζοδρομίων για την εξυπηρέτηση των πεζών μετακινήσεων. Κατά μήκος της οδού προβλέπεται ο επανασχεδιασμός δέκα ισόπεδων κόμβων για την εξυπηρέτηση των γύρω οικισμών και η κατασκευή δύο νέων γεφυρών για τη διέλευση ρεμάτων της περιοχής.
Για την αντιπλημμυρική προστασία του δρόμου απαιτείται σε ορισμένα τμήματά του η κατασκευή υπόγειου δικτύου αγωγών όμβριων με τα αντίστοιχα φρεάτια επίσκεψης και τις αντίστοιχες διατάξεις έργων υδροσυλλογής, καθώς επίσης και η κατασκευή 30 εγκάρσιων οχετών, ορισμένοι εκ των οποίων αποτελούν επέκταση ή αντικατάσταση υφιστάμενων αγωγών οι οποίοι κρίνονται ανεπαρκείς.
Οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις για την υλοποίηση του έργου περιορίζονται σε μικρές ζώνες αδόμητης έκτασης εκατέρωθεν της υφιστάμενης οδού, ανέρχονται στο σύνολό τους σε 77 στρέμματα περίπου, η δαπάνη τους είναι επιλέξιμη και συμπεριλαμβάνεται στη συνολική χρηματοδότηση του έργου.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων, Δημήτρης Κατσικάρης, μεταξύ άλλων δήλωσε:
«Εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση ενός ακόμα μεγάλου και πολυσήμαντου έργου υποδομής για την Περιφερειακή Ενότητα Νήσων και ξεκινάμε άμεσα τις διαδικασίες δημοπράτησής του.
Με το έργο αυτό διευκολύνεται η ασφαλής και πιο γρήγορη πρόσβαση στην ευρύτερη Τροιζηνία, τον Πόρο, αλλά και την Ύδρα, σε μια εποχή που οι θαλάσσιες μεταφορές όχι μόνο δεν επαρκούν αλλά βαίνουν μειούμενες απειλώντας την τουριστική ανάπτυξη όλης της περιοχής».
Pireas2day.gr