Τον «κώδωνα του κινδύνου» για το μέλλον των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Σύρου κρούει με επιστολή του προς τον ειδικό συντονιστή της κυβέρνησης για τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, Νίκο Αναστασόπουλο, ο πρόεδρος του ομίλου Νεώριον, Νίκος Ταβουλάρης.
Στην επιστολή του ο κ. Ταβουλάρης σημειώνει χαρακτηριστικά: «Δυστυχώς, μέχρι στιγμής, διαπιστώνουμε ότι υπάρχει μια «δυσλειτουργία» που προδικάζει, κατά την άποψή μας, ότι τα Νεώριον/Ελευσίνα θα «εκπνεύσουν» πριν καταλήξετε στις προτάσεις σας, εγκριθούν σε κυβερνητικό επίπεδο και λάβουν μορφή είτε υπουργικών αποφάσεων (οπότε εμπλέκονται εκ των πραγμάτων υπηρεσίες – πρωταθλητές της γραφειοκρατίας) είτε νομοθετικών ρυθμίσεων (εφόσον απαιτούνται)».
Αναλύοντας τις αιτίες που τον οδηγούν σε συγκεκριμένο συμπέρασμα, ο κ. Ταβουλάρης σημειώνει: «Ο φόβος μας αυτός προκύπτει από το γεγονός ότι υπουργοί και κυβερνητικά στελέχη μας παραπέμπουν στο συντονιστή για όλα τα θέματα. Και τα σωματεία μας δέχονται τις ίδιες παροτρύνσεις».
Ταυτόχρονα, όπως τονίζει ο κ. Ταβουλάρης, υπάρχουν προβλήματα ζωτικής σημασίας που έχουν «παρκάρει» από μακρού χρόνου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, σε διάφορες υπηρεσίες και οι οποίες δηλώνουν ότι δεν έχουν υπουργικές οδηγίες, οι δε υπουργοί παραπέμπουν στο συντονιστή.
«Είναι επομένως ορατός ο κίνδυνος ότι, όταν καταλήξετε, όπως πιστεύομε, σε ορισμένα συμπεράσματα και προτάσεις, να μην υπάρχουν ναυπηγεία για να «σωθούν». Το θέμα χρόνου που «εμείς» διαθέτουμε για την επίλυση των προβλημάτων μας, έχει προ πολλού εξαντληθεί. Και το γεγονός αυτό δεν έχει ακόμα συνειδητοποιηθεί από αρμόδιους υπουργούς».
Κλείνοντας την επιστολή του, ο κ. Ταβουλάρης εκφράζει το φόβο του ότι είτε δεν υπάρχει πολιτική βούληση για διάσωση ή δεν έχει γίνει αντιληπτή η ύπαρξή της (της βούλησης) από όλους. Καλεί επίσης τον κ. Αναστασόπουλο να περισώσει ό,τι έχει απομείνει σήμερα από την άλλοτε κραταιά ναυπηγική βιομηχανία.
Βολές
Στην επιστολή του, ο πρόεδρος του ομίλου Νεώριον δεν ξεχνά να ξιφουλκήσει κατά των εκάστοτε κυβερνήσεων για τον τρόπο με τον οποίο μεταχειρίστηκαν τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας.
Αφού κάνει λόγο για απουσία οποιασδήποτε εθνικής πολιτικής για το ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα, επισημαίνει: «Οι ”συναρμόδιοι” δεν έδωσαν σημασία στις προτάσεις μας, το κυριότερο όμως, δεν έλαβαν οποιοδήποτε μέτρο για την αντιμετώπιση της κρίσης. Η «συναρμοδιότητα» χρησιμοποιήθηκε ως πρόσχημα για την αποφυγή ευθυνών ή τυχόν ευθυνών. Σε δύο περιπτώσεις υπήρξε παρέμβαση από πλευράς πρωθυπουργού (πρώην) και υπήρξαν και για ορισμένα επιμέρους θέματα επιτροπές, οι οποίες συστάθηκαν, αλλά ποτέ δεν κατέληξαν», και προσθέτει:
«Το συμπέρασμά μου, από υπεύθυνη εμπειρία δεκαετιών στο ναυπηγοεπισκευαστικό χώρο, είναι ότι ουδέποτε μέχρι σήμερα οι «συναρμόδιοι» ασχολήθηκαν σοβαρά με το σύνολο του προβλήματος. Οι λύσεις που δόθηκαν από το 1995 και εντεύθεν ήταν αποσπασματικές, αντιφατικές και κατεξοχήν πυροσβεστικού χαρακτήρα. Λύσεις που δημιούργησαν μεγαλύτερα προβλήματα από εκείνα που υποτίθεται ότι έλυναν».
Οι προτάσεις
Σημειώνεται ότι ο κ. Ταβουλάρης έχει καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση συνεργασίας των Ναυπηγείων του ομίλου Νεώριον με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Στις αρχές του 2012, με επιστολή του προς την κυβέρνηση, ο όμιλος Νεώριον δεσμευόταν να αναλάβει πρωτοβουλία επαφών με την ιδιοκτησία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) και σημείωνε: «Η ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ θα κατευθύνει παραγγελίες πολεμικών πλοίων και εμπορικών, που δηλώνει ότι διαθέτει, στον όμιλο, με αντάλλαγμα την απασχόληση πλεονάζοντος προσωπικού των ΕΝΑΕ για την εκτέλεση των παραγγελιών στις ναυπηγικές εγκαταστάσεις Ελευσίνας/Σύρου».
Και αυτό λόγο της απαγόρευσης, που έχει επιβληθεί έπειτα από συμφωνία των ελληνικών κυβερνήσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μην έχουν τη δυνατότητα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να αναλάβουν οποιαδήποτε δραστηριότητα πέραν των έργων για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό.
Naftemporiki.gr