“Καυτός” αναμένεται ο χειμώνας, με τις πολιτικές εξελίξεις να είναι ραγδαίες. Μέσα σε αυτό το κλίμα και με την “αγωνία” της κυβέρνησης να εξασφαλίσει “ρευστό” από πωλήσεις ή παραχωρήσεις δημόσιας περιουσίας, έρχεται στο προσκήνιο τις τελευταίες εβδομάδες το θέμα του ΟΛΠ.
Οι …μνηστήρες για το “φιλέτο” του λιμανιού είναι πολλοί, με πρώτους και καλύτερους του Κινέζους της Cosco, οι οποίοι περιμένουν τις εξελίξεις κι όπως λένε οι πληροφορίες έχουν έτοιμη την πρόταση για αγορά του οργανισμού.
Η Cosco απορρίπτει την ιδέα της παραχώρησης, αφού ενδιαφέρεται για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ για να διαχειριστεί η ίδια και τη ναυπηγοεπισκευή. Ένας από τους βασικότερους λόγους που η Cosco δεν επιθυμεί να εμπλακεί και πάλι σε μια διαδικασία παραχώρησης, είναι και οι αντιδράσεις των συνδικάτων των εργαζομένων του Περάματος, τα οποία χαρακτηρίζονται ως πολύ περισσότερο «σκληροπυρηνικά» από τις Ενώσεις των λιμενεργατών, που όμως κράτησαν κλειστό το λιμάνι για δύο χρόνια.
Σ αυτό το εγχείρημα όμως των Κινέζων, υπάρχει ένας σοβαρός “αντίπαλος”. Ο Δήμαρχος Πειραιά, ο οποίος εκφράζει σε όλους τους τόνους, ότι το ΛΙΜΑΝΙ ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ.
Όπως χαρακτηριστικά λέει στο zouglaport ο Βασίλης Μιχαλολιάκος, “για εμάς δεν υπάρχουν ασάφειες.
Το λιμάνι ανήκει στον Πειραιά, στην Ελλάδα και θα παραμείνει έτσι.
Το λιμάνι ανήκει στους Έλληνες και στους δημότες του Πειραιά.
Ναι, είμαστε ανοικτοί σε μακροχρόνιες μισθώσεις λειτουργιών του λιμανιού, αλλά μόνο με ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία.
Δεν τίθεται θέμα μεταβίβασης των μετοχών του λιμανιού μας σε κανέναν άλλο”.
Κι απ ότι φαίνεται ο Δήμαρχος είναι αποφασισμένος να συνεχίσει την ίδια “σκληρή” τακτική, κι ας είναι πρωθυπουργός ο πρόεδρος του κόμματός του και προσωπικός του φίλος, Αντώνης Σαμαράς.
Η πρόταση της Cosco σε ό,τι αφορά τον ΟΛΠ, όπως έχει εκφραστεί και επίσημα, είναι ότι επιθυμεί να αγοράσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών (περίπου 75%) που διαθέτει το ελληνικό Δημόσιο και που τώρα έχει παραχωρηθεί στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.
Το πρόγραμμα «Ποσειδώνας», που αφορά στην εκμετάλλευση των 12 μεγάλων λιμανιών της χώρας, αναφέρει για τον ΟΛΠ ως καλύτερο σενάριο την παραχώρηση λιμενικών υπηρεσιών (Car Terminal, κρουαζιέρα, ναυπηγοεπισκευή και προβλήτας Ι του Σ.ΕΜΠΟ), κάτι που όμως δεν ενδιαφέρει στην παρούσα φάση τη Cosco.
Σε κάθε περίπτωση, θα έχουν ενδιαφέρον το επόμενο διάστημα οι κινήσεις των εμπλεκομένων στη “μάχη” για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, από την εκμετάλλευση του οποίου, τα έσοδα είναι αρκετά!