Ηταν τέτοιες ημέρες πριν από ακριβώς έξι χρόνια, Αύγουστος του 2006, όταν ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά παρέδιδε στη χρήση του κοινού τη μεταλλική πεζογέφυρα που συνδέει τον σταθμό των ΗΣΑΠ με το λιμάνι του Πειραιά.

Χωρίς να υπερβάλλουμε ήταν μια μικρή επανάσταση. Γενιές ταξιδιωτών υπέφεραν διασχίζοντας τον περιφερειακό δρόμο του λιμανιού που ειδικά στο ύψος του σταθμού εμφανίζει συχνά μεγάλη κίνηση και οι επιβάτες των πλοίων συνωστίζονταν στα πεζοδρόμια ή μπλοκαρίζονταν ανάμεσα σε μποτιλιαρισμένα οχήματα.

Τι όμορφη αρχή διακοπών και τι συγκλονιστική εικόνα για τους εκατοντάδες χιλιάδες ξένους τουρίστες που χρησιμοποιούν το τρένο του Ηλεκτρικού για να φτάσουν ή να φύγουν από τον Πειραιά. Την ημέρα που παραδόθηκε η πεζογέφυρα πιστέψαμε ότι οι εικόνες της ντροπής είχαν γίνει παρελθόν.

Πριν από λίγες ημέρες διαπίστωσα από πρώτο χέρι αυτό που είχα ήδη ακούσει. Οχι μόνο οι κυλιόμενες σκάλες της πεζογέφυρας δεν λειτουργούσαν καθιστώντας την πρακτικά άχρηστη (ποιος θα ανέβει και θα κατέβει σκαλοπάτια με τις αποσκευές στο χέρι ενώ μπορεί να περάσει τον δρόμο απέναντι;) αλλά η κατάσταση του εξωτερικού χώρου του σταθμού ήταν επιεικώς απαράδεκτη. Η βρώμα, τα σκουπίδια, οι σπασμένες ζαρντινιέρες, τα γκράφιτι ήταν το «καλώς όρισες» του πρώτου λιμανιού της χώρας σε εκατομμύρια τουρίστες.

Και μετά σκέφτεσαι: στην καρδιά του καλοκαιριού, στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν και η ελληνική Πολιτεία, είτε αυτή λέγεται Δήμος Πειραιά, είτε Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, είτε Υπουργείο Τουρισμού, αδυνατεί να διαχειριστεί έναν μικρό πεζόδρομο μεγέθους τριών μεσαίων διαμερισμάτων και να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία μιας πεζογέφυρας που στοίχισε στον ελληνικό λαό 2.626.718 ευρώ!

Και όλα αυτά το 2012 που δεν μας έχει μείνει άλλη σοβαρή πηγή έτοιμων εσόδων πέρα από τον τουρισμό και τη ναυτιλία. Κατά τ’ άλλα τα σχέδια για την αναβάθμιση του Πειραιά πάνε κι έρχονται (και μακάρι να υλοποιηθούν) και η κ. Κεφαλογιάννη δίνει συνεντεύξεις (ορθώς) για την προβολή του ελληνικού τουρισμού. Αλλά ας βάλουμε προτεραιότητες: η εικόνα έξω από τον σταθμό των ΗΣΑΠ μας προσβάλλει και δεν μας αξίζει. Αν υπάρχει κράτος μέσα σε δύο ημέρες ο πεζόδρομος πρέπει να είναι το πιο όμορφο μέρος στον Πειραιά.

Tου
Δημήτρη Ρηγόπουλου
για την Καθημερινή
Αναδημοσίευση