Έτσι όπως πάει ο Πρωθυπουργός, στο τέλος θα … ανοίξει οικογενειακή μερίδα στον Δήμο Πειραιά. Ή απλά του αρέσει το κλίμα της θάλασσας και κατεβαίνει συχνά!
Πέρα από τα αστεία όμως, οφείλουμε να παραδεχτούμε την επιτυχία του Δημάρχου Βασίλη Μιχαλολιάκου, ο οποίος έχει καταφέρει να μιλήσει αλλά κυρίως να πάρει δεσμεύσεις από τον Πρωθυπουργό για λύσεις στα προβλήματα της πόλης. Και μάλιστα σε μια ιδιαίτερη περίοδο που τα οικονομικά της χώρας είναι στην ημερήσια διάταξη.
Το μεσημέρι του Σαββάτου, όπως πρώτο το zouglaport είχε γράψει την Τετάρτη που μας πέρασε, ο Πρωθυπουργός μαζί με τον Δήμαρχο Πειραιά, έφαγαν στην ψαροταβέρνα του Ηλία, λίγα μέτρα από την σχολή ναυτικών δοκίμων.
Τα θέματα που συζητήθηκαν πολλά. Ωστόσο, η δέσμευση ήταν μία: Ο Πειραιάς, θα πάρει από την Παγόδα και μέρος του λιμανιού, μέχρι το ΣΕΦ!
Στο τραπέζι εκτός από τους δύο άνδρες ήταν ο Υπ. Επικρατείας Δ. Σταμάτης και ο διευθυντής του γραφείου του Πρωθυπουργού, Κ. Μπούρας.
Οι πληροφορίες μας λένε ότι στη συζήτηση δεν κουβέντιασαν μόνο τα θέματα του Πειραιά, αλλά και ο επερχόμενος ανασχηματισμός. Έπεσαν ονόματα στο τραπέζι και έγινε κάτι σαν …μίνι συμβούλιο!
Η Παγόδα

Ποια είναι όμως η Παγόδα; Ο Σταθμός Επιβατών Αγίου Νικολάου Ο.Λ.Π. ή αλλιώς γνωστός ως Παγόδα λόγω του σχήματός του, είναι έργο των αρχιτεκτόνων Γιάννη Λιάπη και Ηλία Σκρουμπέλου. Κατασκευάστηκε το από το 1964 έως το 1969 και σκοπό είχε τον αποχαιρετισμό των ελλήνων μεταναστών της δεκαετίας του ’60 αλλά στην ουσία ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε για τον σκοπό αυτό, αφού η κατασκευή του συνέπεσε με την μεγάλη οικονομική και τουριστική ανάπτυξη του ακολούθησε. Από χώρος αποχαιρετισμού ελλήνων στο εξωτερικό με τα τεράστια πλοία γραμμής της εποχής εκείνης, τελικά έγινε το ακριβώς αντίστροφο. Χώρος καλωσορίσματος ξένων τουριστών στην Ελλάδα με τα γνωστά μας Κρουαζιερόπλοια.
Πέραν τούτου αποτελεί χώρο για διοργάνωση εμπορικών εκθέσεων που τονώνουν την οικονομική παρουσία του Πειραιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχέδια Κατασκευής:
Όταν είχε κάνει τον διαγωνισμό ο ΟΛΠ, περιελάμβανε και γραφεία για το Τελωνείο και το Λιμεναρχείο που τελικά όμως δεν κατασκευάστηκαν.
“Σήμα κατατεθέν” βεβαίως είναι η πρωτοποριακή στέγη που κρέμεται από μεταλλικά καλώδια και δίνουν την αίσθηση ιστιοφόρων.
Το κτήριο έχει μνημειώδεις διαστάσεις με 185 μέτρα μήκος και πλάτος τα 51 μέτρα. Αρχικά και βάσει κατασκευής το κτήριο χωρίζονταν σε τρία επίπεδα.
Στο ισόγειο τα γραφεία εκτελωνισμού και εμπορίου. Στο ύψος όμως επειδή καταλαμβάνει δύο ορόφους το ισόγειο, ο επόμενος όροφος λέγεται δεύτερος αντί πρώτος.
Στον Δεύτερο όροφο λοιπόν, χώροι αναμονής επιβατών.
Στον Τρίτο όροφο το εστιατόριο και ο χώρος αποχαιρετισμού.
Μένει να δούμε να υλοποιούνται οι υποσχέσεις για να προχωρήσει ο Δήμος στο σχεδιασμό ενός Πειραιά της νέας εποχής.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης