Κινητικότητα παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στην ακτή Μιαούλη και Βασιλειάδη. Στο κέντρο του λιμανιού δηλαδή με τεχνικά κλιμάκια της τρόϊκας να «πιέζουν» την ηγεσία του υπουργείου ναυτιλίας και κατ επέκταση την κυβέρνηση για άμεσες αποκρατικοποιήσεις ει δυνατόν μέχρι το τέλος του χρόνου, όπως άλλωστε προβλέπεται και από το μνημόνιο.
 
Η τρόϊκα σύμφωνα με τις πληροφορίες έχει “απαιτήσει” ένα και μόνο πράγμα: Απελευθέρωση των πάντων.
Και οι κινέζοι  της Cosco  περιμένουν…στη γωνία για να «χτυπήσουν» και τις κεντρικές προβλήτες του λιμανιού για να το ελέγχουν, ολοκληρωτικά.
Σε πρώτο πλάνο  βέβαια, βρίσκεται και η απελευθέρωση του επαγγέλματος του λιμενεργάτη, αφού η τρόϊκα εκτιμά ότι πρέπει να μειωθεί το εργασιακό του κόστος.

Τι ζητάει η τρόϊκα για την ακτοπλοία


Κατάργηση κάθε περιοριστικής διάταξης που αφορά τη δρομολόγηση των πλοίων, φέρεται να ζητά η Τρόικα σε σχέση με την ακτοπλοΐα.

Το τεχνικό κλιμάκιο που έχει έρθει σε επαφή με το ΥΝΑ ζητά την άρση περιορισμών στη χρονική διάρκεια των δρομολογήσεων και στην απασχόληση των ναυτικών, σήμερα ισχύει η δεκάμηνη απασχόληση. 

Επίσης θέτει θέμα αλλαγής των ακτοπλοϊκών συνδέσεων ώστε να περιοριστούν οι κρατικές επιδοτήσεις στην ακτοπλοΐα οι οποίες έχουν σημειώσει μεγάλη αύξηση τα τελευταία χρόνια, αλλαγές στους διαγωνισμούς για την κάλυψη των άγονων γραμμών. 

Πολλές από τις υποδείξεις της Τρόικα, φαίνεται να απορυθμίζουν σε τέτοιο βαθμό την ακτοπλοΐα ώστε να δημιουργούν “πονοκέφαλο” στους επιτελείς του ΥΝΑ που αντιμετωπίζουν τις τελευταίες μέρες ένα καταιγισμό ερωτημάτων και απόψεων από το τεχνικό κλιμάκιο της Τρόικα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν ουσιαστικά ο μόνος χώρος που δεν αγγίζει η Τρόικα είναι η ποντοπόρος ναυτιλία η οποία πάντως έχει να αντιμετωπίσει τα ερωτήματα της Κομισιόν για το φορολογικό της καθεστώς και τις φοροαπαλλαγές που προβλέπονται.
 
Τι θα κάνει ο Μιχαλολιάκος;
Μέσα σε αυτό το κλίμα, είναι ενδιαφέρουσα η στάση που θα κρατήσει ο δήμαρχος Πειραιά, Βασίλης Μιχαλολιάκος ο οποίος έχει διαμηνύσει σε όλους τους τόνους ότι θα διεκδικήσει το λιμάνι.
Με λίγα λόγια ότι ζητά μερίδιο από την παραχώρηση της όποιας δραστηριότητας του λιμανιού, σε Κινέζους, Άγγλους, Γάλλους, Πορτογάλους.
Κι εδώ που τα λέμε έχει δίκιο. Γιατί ο ΟΛΠ καταγράφει τεράστια κέρδη από την παραχώρηση της προβλήτας 2 και 3 στο Πέραμα και ο Δήμος δεν παίρνει …μία.
Κι έχει δίκιο ο Μιχαλολιάκος όταν λέει ότι έχουν καταντήσει τον Δήμο σαν της Φιλαδέλφειας, ενώ τα σύνορά του είναι μέχρι τη θάλασσα.
Το ερώτημα βέβαια είναι κατά πόσο είναι διατεθειμένος ο Β.Μιχαλολιάκος να «κοντράρει» τον φίλο του, κουμπάρο του και «αρχηγό» του Αντώνη Σαμαρά, όταν εκείνος θα πάρει τις τελικές αποφάσεις για τις αποκρατικοποιήσεις.
Έτσι κι αλλιώς οι επόμενες εβδομάδες θα είναι καυτές, με τις εξελίξεις και τα δεδομένα να αλλάζουν μέρα με την ημέρα.