Συγκεκριμένες κινήσεις που χαρακτηρίζονται απολύτως εφαρμόσιμες για να αντιμετωπιστεί το ακτοπλοϊκό πρόβλημα του Σαρωνικού καταθέτει, με την ιδιότητα του Επικεφαλής του Δικτύου Πολιτών “ΑλλάΖΟΥΜΕ τα Μέθανα και την Τροιζηνία” ο Σάββας Αθανασίου.
Με μία επιστολή του προς τον υπ. Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη, τους βουλευτές Α’ και Β’ Πειραιά και το αντιπεριφερειάρχη Νήσων Δ. Κατσικάρη, ο γνωστός ναυτιλιακός συντάκτης Σάββας Αθανασίου καταθέτει τρεις προτάσεις για μια βραχυπρόθεσμη, αλλά και μακροπρόθεσμη λύση του προβλήματος. Συγκεκριμένα ζητεί την παράταση για ένα έτος του δικαιώματος δρομολόγησης των τριών υδροπτερύγων που έχουν αποσυρθεί υποχρεωτικά λόγω ηλικίας από την νομοθεσία. Την παροχή εγγυήσεων από το υπουργείο για την δρομολόγηση συγκεκριμένου πλοίου καθημερινά στις 8 το πρωί από Πειραιά για Μέθανα και Πόρο – επιλογή που δέχεται συγκεκριμένος πλοιοκτήτης. και αξιοποίηση του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Marco Polo, σύμφωνα με το οποίο μπορούν να επιδοτηθούν επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία για την σύνδεση της Πελοποννήσου, μέσω Μεθάνων, με την Αίγινα, για την αποφυγή της άσκοπης, χρονοβόρας και επιβάρυνσης των οδικών αξόνων από την Πελοπόννησο προς τον Πειραιά.
Μάλιστα ο δημοσιογράφος – δημοτικός σύμβουλος δίνει στη δημοσιότητα ονόματα των πλοιοκτητών με τους οποίους έχει έλθει σε επαφή και συμφωνούν να καλύψουν με πλοία τους κάθε μία από τις παραπάνω λύσεις, ζητεί δε την άμεση ενεργοποίηση του υπουργείου και των υπηρεσιών του για να εξευρεθεί λύση στο φλέγον αυτό ζήτημα.
Ολόκληρη η επιστολή του Σάββα Αθανασίου έχει ως εξής:
« Παρήλθαν δύο εβδομάδες από τη σύσκεψη των δημάρχων στο υπουργείο Ναυτιλίας που έγινε την Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012 για τα προβλήματα της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας του Αργοσαρωνικού και ακόμα επίσημη ανακοίνωση δεν εξεδόθη σχετικά με τις αποφάσεις που ελήφθησαν για την βελτίωση της συγκοινωνιακών αναγκών.
Επειδή παρακολουθούμε καθημερινά τα προβλήματα που δημιουργούνται στα νησιά του Αργοσαρωνικού και ειδικότερα στα Μέθανα και στον Πόρο επανερχόμαστε στο θέμα των δρομολογίων στις γραμμές του Αργοσαρωνικού. Με δεδομένο ότι πλησιάζουμε στην αιχμή του καλοκαιριού και δεν υπάρχουν διορθωτικές κινήσεις από την πλευρά του υπουργείου Ναυτιλίας και των ακτοπλοϊκών εταιρειών επαναδιατυπώνουμε τις προτάσεις μας που στο διάστημα του δεύτερου υπομνήματος μας έχουν ακόμα περισσότερο τεκμηριωθεί, με τις συχνές μας επαφές με τις εταιρείες και τις υπηρεσίες του ΥΕΝΑ και των Βρυξελλών. Οι προτάσεις μας έχουν διπλό στόχο. Αφ’ ενός να βελτιώσουν τα δρομολόγια μέσα στο καλοκαίρι και αφ’ ετέρου να δρομολογηθούν βιώσιμες λύσεις μετά την 1 Νοεμβρίου 2012 οπότε αρχίζει η νέα δρομολογιακή περίοδος.
1.Επιμένουμε στην επέκταση για ένα έτος του δικαιώματος δρομολόγησης των τριών υδροπτερύγων που έχουν αποσυρθεί υποχρεωτικά λόγω ηλικίας από την νομοθεσία. Είναι ένα θέμα που πρέπει να επαναξετασθεί από την Επιθεώρηση
Εμπορικών Πλοίων και να υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία. Επισημαίνεται ότι τα υδροπτέρυγα αυτά μπορούν να κάνουν δρομολόγια περιήγησης, όχι όμως δρομολόγια ακτοπλοΐας!
Η εταιρεία Aegean Flying Dolphin του κ. Νίκου Κουφάκη είναι διατεθειμένη αμέσως να δρομολογήσει υδροπτέρυγο καθημερινά προς τα Μέθανα, σύμφωνα και με την τελευταία επίσημη συνάντηση μας.
2.Ο πλοιοκτήτης του επιβατηγού “Αλέξανδρος” κ. Ιωάννης Γαζής, μας διαβεβαίωσε ότι στην περίπτωση που η Hellenic Seaways αρνηθεί να δρομολογήσει πλοίο κάθε ημέρα στις 08.00 το πρωί από τον Πειραιά προτίθεται να επεκτείνει το δρομολόγιο του πλοίου και στα Μέθανα και ίσως και στον Πόρο. Αρκεί να υπάρξουν οι εκατέρωθεν διαβεβαιώσεις και εγγυήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας.
3. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways κ. Γιάννης Σ. Βαρδιονογιάννης, την προηγούμενη Τετάρτη 25 Ιουλίου, δεσμεύτηκε ότι μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα να συζητήσει εκ νέου μαζί μας για την αξιοποίηση του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Marco Polo, σύμφωνα με το οποίο μπορούν να επιδοτηθούν επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία για την σύνδεση της Πελοποννήσου, μέσω Μεθάνων, με την Αίγινα, για την αποφυγή της άσκοπης, χρονοβόρας και επιβάρυνσης των οδικών αξόνων από την Πελοπόννησο προς τον Πειραιά. Επειδή ο δήμαρχος Τροιζηνίας απέρριψε το αίτημα μας στη συνάντηση των δημάρχων με τον κ. Κ. Μουσουρούλη, ζητάμε την εξέταση του αιτήματος μας από τον Δήμο Αίγινας και από κοινού να συνεχίσουμε την προσπάθεια δρομολόγησης πλοίου για τις επόμενες δεκαετίες επιδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στη συνάντηση με τον κ. Βαρδινογιάννη παρευρέθη και ο κ. Μιχάλης Ηρειώτης πρώην πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Μεθάνων.
Η ένθερμη αποδοχή της πρότασης μας από τον κ. Βαρδινογιάννη μας ικανοποιεί που ένας άνθρωπος της ναυτιλίας αντελήφθη αμέσως τις προοπτικές της συγκεκριμένης γραμμής.
4.Ανεξάρτητα από το τι θα αποδώσουν τελικά οι ενέργειες και οι προσπάθειες μας με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, το υπουργείο Ναυτιλίας πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο της εξασφάλισης επιδοτούμενης καθημερινής σύνδεσης των Μεθάνων και των άλλων νησιών του Αργοσαρωνικού με τον Πειραιά, ως έσχατης λύσης από τον προσεχή Νοέμβριο. Αυτονόητο είναι πρέπει να προηγηθεί πρόσκληση ενδιαφέροντος, για την κάλυψη της γραμμής, όπως προβλέπει η νομοθεσία, επειδή γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πλοιοκτήτες, όπως ο κ. Θανάσης Κουλούρης, ο οποίος έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον του για τη γραμμή.
Μετά τιμής
Σάββας Ν. Αθανασίου
Μέθανα 27 Ιουλίου 2012
*Υ.Γ.: Οι προσπάθειες μας στηρίζονται από όλους του φορείς που υπέγραψαν τα προηγούμενα υπομνήματα μας.»