Η μάχη του monorail επανέρχεται με νέα επεισόδια. Μόλις την περασμένη Παρασκευή 20/7 ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος μετά από την συνάντησή του με τον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη δήλωσε, για μια ακόμα φορά, ότι «το monorail δεν θα έρθει ποτέ στον Πειραιά».

Την Δευτέρα 23/7 σε ανακοίνωση του αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Στέφανου Χρήστου για τα έργα, που προωθεί η Περιφέρεια Αττικής αναφέρεται, ξεκάθαρα, ότι «σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την υλοποίηση των έργων για το monorail».

Το έργο, όπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση του αντιπεριφερειάρχη Πειραιά είναι προϋπολογισμού 120 εκατομμυρίων ευρώ και κατά καιρούς ο κ. Μιχαλολιάκος έχει εκφράσει την αντίθεσή του για την υλοποίησή του προκαλώντας έντονες απαντήσεις από την πλευρά του ΟΛΠ ΑΕ.

“Πυρά” από Γ. Μίχα σε Β. Μιχαλολιάκο για τον ΟΛΠ

Την περασμένη Παρασκευή ο δήμαρχος είχε συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας, όπου συζητήθηκαν διεξοδικά οι σχέσεις του ΟΛΠ με τον Δήμο Πειραιά και κατά την έξοδό του ο κ. Μιχαλολιάκος δέχτηκε ερώτηση από δημοσιογράφο για το θέμα του monorail, το οποίο σημειωτέον δεν έχει απασχολήσει το τελευταίο διάστημα.

«Τα έργα για το monorail δεν θα ξεκινήσουν. Το monorail δεν θα έρθει ποτέ στον Πειραιά», ήταν η κατηγορηματική απάντηση του κ. Μιχαλολιάκου, ο οποίος  έχει αρχίσει να δέχεται κριτική από την πλευρά της αντιπολίτευσης στον Δήμο για αλλαγή «πλεύσης» από τον δήμαρχο στα θέματα του ΟΛΠ.

«Ο καταγγελτικός λόγος και οι πομπώδεις φράσεις του στυλ «εγώ θα κάνω πόλεμο» και «το λιμάνι του Πειραιά δεν πωλείται» που ακούστηκαν τον περασμένο Μάιο, έδωσαν πολύ γρήγορα τη θέση τους σε γενικόλογες ανακοινώσεις και αναφορές που δεν θυμίζουν σε τίποτα τη μαχητικότητα του παρελθόντος, που εν πολλοίς δεν οφειλόταν στο θέμα του ΟΛΠ αυτό καθεαυτό, αλλά στο χρώμα της Κυβέρνησης», αναφέρεται σε ανακοίνωση της παράταξης ««Πειραιάς Πολιτών Καθαρή Συμφωνία», η οποία κάνει λόγο «για διγλωσσία και παλαιοκομματική λογική».

«Καθώς οι αποκρατικοποιήσεις είναι ψηλά στην ατζέντα της νέας κυβέρνησης, θέλω για ακόμη μία φορά να εκφράσω την κρυστάλλινη  και ξεκάθαρη θέση της παράταξής μας, θέση που είναι η ίδια και απαράλλαχτη με αυτή που είχαμε εκφράσει όταν το ζήτημα είχε ανοίξει επί της προηγούμενης κυβέρνησης, της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ. Εμείς πιστεύουμε ότι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά όπως κι άλλοι οργανισμοί του δημοσίου αποτελούν δομές στρατηγικής και εθνικής σημασίας και ως τέτοιες δεν θα πρέπει να απολέσουν τον δημόσιο χαρακτήρα τους», υπογράμμισε σε δήλωσή του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο Γιάννης Μίχας, ο οποίος αφού ανέφερε ότι «δεν είμαστε αρνητικοί και δεν αποκλείουμε τη συμμετοχή των ιδιωτών δεν πρέπει όμως να απεμπολείται ο δημόσιος έλεγχος», ανέφερε:

«Καταγγέλλουμε τη συμπεριφορά του δημάρχου Πειραιά που για ένα ακόμη ζήτημα επέλεξε δυστυχώς να λειτουργήσει περισσότερο ως κομματάρχης και λιγότερο ως πρώτος πολίτης της πόλης».

Ποιά έργα προωθεί στο λιμάνι η Περιφέρεια Αττικής

Την ίδια ώρα, ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Στέφανος Χρήστου με ανακοίνωσή του σημείωσε τα έργα, που υλοποιούνται ή δρομολογούνται στο λιμάνι με την συμβολή της Περιφέρειας Αττικής.

«Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η Περιφέρεια Αττικής και ο Γιάννης Σγουρός που υιοθέτησε άμεσα τα αιτήματά μας, επιλέξαμε να διαθέσουμε στοχευμένα μεγάλο μέρος από τις χρηματοδοτήσεις του ΠΕΠ Αττικής σε αναπτυξιακά έργα τα οποία αφορούν στο λιμάνι αλλά και στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά», υπογράμμισε ο κ. Χρήστου, τονίζοντας ότι:

1. Η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Αττικής δημοσίευσε την πρόσκληση για την υποβολή προτάσεων για το έργο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε. «Επέκταση επιβατικού λιμένα κρουαζιέρας – νότιος προβλήτας λιμένος Πειραιώς».

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 220.000.000 €, από τα οποία τα 187.000.000 €  προέρχονται από κοινοτική χρηματοδότηση και τα υπόλοιπα 33.000.000 €  από εθνικούς πόρους.

Το έργο πρόκειται να αυξήσει τις θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων και να επεκτείνει τον επιβατικό λιμένα κι έτσι θα συμβάλλει στην ενίσχυση της τουριστικής κίνησης συνολικά της χώρας, αφού το λιμάνι του Πειραιά θα μετατραπεί σε κόμβο για την κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο.

2.Με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής ήδη  εκτελούνται τα έργα:

•«Κατασκευή νέου κρηπιδότοιχου για κρουαζιερόπλοια στην Ακτή Μιαούλη/Αγίου Νικολάου», προϋπολογισμού 3.998.814

•«Διαπλάτυνση Λιμένα Αλών και δικτύου λυμάτων επιβατικού λιμένα», προϋπολογισμού 2.899.951 € 

3. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την υλοποίηση των έργων για το monorail, προϋπολογισμού 120.000.000 €  καθώς και για τα έργα της «Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά», προϋπολογισμού 70.000.000 €.

«Η ενεργός συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής στις διαδικασίες χρηματοδότησης και υλοποίησης του έργου επέκτασης του επιβατικού προβλήτα κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, αποδεικνύει τον κρίσιμο ρόλο της Αυτοδιοίκησης στο πεδίο της Ανάπτυξης», υπογράμμισε ο κ. Χρήστου. Και συνέχισε:

“Δικαιώνοντας τον ανεξάρτητο αυτοδιοικητικό της χαρακτήρα η Περιφέρεια Αττικής, σχεδιάζει και υλοποιεί έργα που θα αποτελέσουν όχημα οικονομικής ανάπτυξης του τόπου. Καθορίζει η ίδια το ρόλο της και οι επιλογές της είναι ανεξάρτητες από τις επιλογές, αλλά και τις τυχόν δυσλειτουργίες και τις αγκυλώσεις της κεντρικής διοίκησης που είχαν τελματώσει την απορρόφηση του ΕΣΠΑ.

Στον Πειραιά πλέον δρομολογούνται και εκτελούνται έργα με εξασφαλισμένους πόρους που αλλάζουν την πορεία του πρώτου λιμανιού της χώρας αλλά και της ευρύτερης περιοχής η οποία επί σειρά  ετών   βίωνε και βιώνει μια φθίνουσα πορεία.

Η Περιφέρεια Αττικής έχει ως άμεση προτεραιότητα την ανάπτυξη και την κάνει πράξη εκμεταλλευόμενη όλες τις χρηματοδοτικές δυνατότητες που προσφέρουν τα ευρωπαϊκά αναπτυξιακά προγράμματα».

Πηγή: Pireas2day