Το ιστορικό περιοδικό «Ναυτική Ελλάς», που εκδίδεται από το 1928 και έχουν φιλοξενηθεί άρθρα κορυφαίων λογοτεχνών και πνευματικών ανθρώπων, όπως οι Βενέζης, Μελάς, Νιρβάνας, Κόντογλου, Σεφέρης κ.α., κινδύνει με «λουκέτο».

Το «σήμα κινδύνου» εκπέμπει ο βουλευτής Α Πειραιά και Νήσων του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας, ο οποίος χαρακτηρίζει ως «παράλογη και επιζήμια για το Δημόσιο και για την ιστορία της ελληνικής ναυτοσύνης και του πολιτισμού της τη κατάργηση της Ελληνικής Θαλάσσιας Ένωσης με κίνδυνο διακοπής ή παραχώρησης σε ιδιώτες της έκδοσης του ιστορικού περιοδικού Ναυτική Ελλάς».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως σημειώνει σε ερώτηση, που κατέθεσε στη Βουλή ο κ. Δρίτσας:

Η ιστορική ΕΘΕ υπάγεται στο ΓΕΝ και η κοινωνική και πολιτιστική προσφορά της μέχρι σήμερα είναι ανεκτίμητη. Ιδρύθηκε στις 15/07/1931 και μεταξύ άλλων επιφανών, ιδρυτικά μέλη της ήταν ο Ελευθέριος Βενιζέλος και ο ναύαρχος Κουντουριώτης οι οποίοι μάλιστα τιμήθηκαν με τον τίτλο του επίτιμου προέδρου. Ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου λειτουργεί από το 1935 και πανθομολογουμένως η προσφορά της στην ανάπτυξη και την ανάδειξη της ελληνικής ναυτοσύνης αλλά και του ναυταθλητισμού είναι πολύ μεγάλη. Από την ίδρυση της η ΕΘΕ ανέλαβε την έκδοση του περιοδικού Ναυτική Ελλάς, περιοδικό το οποίο εκδίδετο ήδη από το 1928 και συνεχίζεται η έκδοση του μέχρι σήμερα.  Η Ναυτική Ελλάς βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών το 1979 και στις σελίδες της έχουν φιλοξενηθεί κείμενα κορυφαίων ελλήνων και ξένων λογοτεχνών και πνευματικών ανθρώπων. Ενδεικτικά, ο Βενέζης, ο Μελάς, ο Νιρβάνας, ο Κόντογλου, ο Σεφέρης, ο Γεουργουσόπουλος και πολλοί άλλοι. 

«Σε αντίθεση με άλλους μη καταργούμενους οργανισμούς ή νομικά πρόσωπα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και άλλων Υπουργείων η ΕΘΕ και η Ναυτική Ελλάς δεν επιβαρύνουν καθόλου τον κρατικό προϋπολογισμό. Αντιθέτως η οικονομική διαχείριση τους ολοκληρώνεται κάθε χρόνο με θετικά αποτελέσματα έχοντας μάλιστα δημιουργήσει υψηλό αποθεματικό το οποίο πρόσφατα «κουρεύτηκε» βάναυσα με βάση τις κυβερνητικές και τροικανές αποφάσεις», σημειώνει ο κ. Δρίτσας, ο οποίος στην ερώτησή που κατέθεσε προς τον υπουργό Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο αναφέρει ακόμα:   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η διάλυση της ΕΘΕ επιδιώκεται ήδη από καιρό τώρα με σκοπό όπως λέγεται να εξοικονομηθούν πόροι. Ταυτόχρονα περιέργως αποσιωπάται η απάντηση στο ερώτημα ποια θα είναι η τύχη του περιοδικού. Ωστόσο, τα εκάστοτε  μέλη του διοικητικού συμβουλίου προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αμισθί, οι δε τρεις υπάλληλοι εργάζονται υπό ειδικό καθεστώς, διαθέτουν πολύτιμη εμπειρία στην εργασία που κάνουν επί πολλά χρόνια και θα συνεχίσουν αν καταργηθεί η ΕΘΕ και κλείσει το περιοδικό να πληρώνονται από το ελληνικό δημόσιο σε όποια θέση και αν μετατεθούν. Δεν τίθεται επομένως απολύτως κανένα ζήτημα εξοικονόμησης πόρων ή περικοπής δαπανών του δημοσίου. Αντίθετα, πέραν της ιστορικής και πολιτιστικής απαξίωσης μίας τόσο σημαντικής διαδρομής  τίθεται και θέμα απώλειας δημοσίων εσόδων. Η Ναυτική Ελλάς έχει έσοδα από καταχωρούμενες διαφημίσεις, έχει κερδοφόρους ισολογισμούς, κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα και διατίθεται σε οργανισμούς, σε σωματεία, σε σχολεία και αλλού. Αποτελεί δηλαδή μία έκδοση η οποία προφανώς γεννά ιδιωτικό εκδοτικό ενδιαφέρον, το οποίο πιθανότατα είναι και η ανομολόγητη αιτία της σχεδιαζόμενης κατάργησης της ΕΘΕ».

Καταλήγοντας ο κ. Δρίτσας θέτει τα εξής ερωτήματα προς τον υπουργό Άμυνας:

1.Γιατί η κυβέρνηση και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας σχεδιάζουν την εξόφθαλμα παράλογη και πολύπλευρα επιζήμια κατάργηση του πλεονασματικού Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου Ελληνική Θαλάσσια Ένωση, αγνοώντας μία τεράστια ιστορική και πολιτιστική διαδρομή άνω των 80 ετών και στερώντας αντικειμενικά από το λαό μας το δικαίωμα στην ιστορική μνήμη;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

2.Εάν τελικώς καταργηθεί η ΕΘΕ ποια θα είναι άραγε η τύχη του περιοδικού Ναυτική Ελλάς; 

 

Πηγή: Pireas2day

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης