Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, με αφορμή την πρόθεση της Κυβέρνησης για την κατασκευή νέας υπερσύγχρονης βάσης κρουαζιέρας στο Δέλτα Φαλήρου, απέστειλε στον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκη, την ακόλουθη επιστολή:
«Με αφορμή την πρόθεση της Κυβέρνησης για την κατασκευή νέας υπερσύγχρονης βάσης κρουαζιέρας, που θα φιλοξενήσει το πολυαναμενόμενο homeport στη χώρα μας, στο Δέλτα Φαλήρου, επιθυμούμε να επανέλθουμε στην πάγια θέση του Συλλόγου μας και να θέσουμε υπόψη σας τα εξής:
Εκφράζουμε την έντονη αντίθεση της επιχειρηματικής κοινότητας του Πειραιά στη συγκεκριμένη και σε ανάλογου είδους προοπτικές, που ουσιαστικά υπονομεύουν τις προσπάθειες ανάκαμψης και αναπτυξιακής πορείας της πόλης μας. Κυρίως όμως, στην πιο δύσκολη μεταπολεμικά περίοδο για τη χώρα μας, δεν θα επιθυμούσαμε να εμπλακούμε σε ένα σχέδιο με τεράστιο προϋπολογισμό και αμφίβολο αποτέλεσμα.
Η ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας παρουσιάζει σήμερα μια σημαντική δυναμική και βασικό τομέα εισροής εσόδων, με πολλαπλά οφέλη για την πόλη και τη χώρα μας γενικότερα, ιδιαίτερα στην εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία, όπου προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε όλα τα αναπτυξιακά μας μέσα που διαθέτουμε, ώστε να βγούμε από το τούνελ της κρίσης.
Τασσόμενοι υπέρ και των προσδοκιών της Διοίκησης του ΟΛΠ να μετατραπεί το Λιμάνι του Πειραιά σε κόμβο κρουαζιέρας της Ανατολικής Μεσογείου, κρίνουμε απολύτως αναγκαία την παραμονή της βάσης κρουαζιέρας στον Πειραιά, ώστε συνδυαστικά με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει και με μια σειρά έργων υποδομής να δημιουργηθεί ένα λιμάνι ισχυρών προοπτικών σε μια ιστορική αλλά και σύγχρονη πόλη, προς όφελος των κατοίκων της, των διακινούμενων, του τουρισμού, της ναυτιλίας και των επιχειρήσεων της περιοχής.
Όσον αφορά το επιχείρημα που προβάλλεται, περί δυσκολίας στη διακίνηση των τουριστών και κέρδους πολύτιμου χρόνου για την επιβίβαση-αποβίβασή τους συγκριτικά με το χρόνο που θα χρειάζονται τα πούλμαν για να βγουν και να μπουν από το λιμάνι του Πειραιά, απαντούμε ότι το εμπόδιο αυτό μπορεί να ξεπεραστεί με βέλτιστες λύσεις σίγουρα σημαντικά χαμηλότερου κόστους, συγκριτικά με αυτό που απαιτείται για την κατασκευή ενός ολοκαίνουργιου λιμανιού και μάλιστα σε εκβολές χειμάρρου ποταμού.
O Πειραιάς, κορυφαίο λιμάνι της Μεσογείου και σημαντικός ναυτιλιακός κόμβος της ευρύτερης Μ. Ανατολής δεν είναι δυνατό να απουσιάζει από τον τουριστικό χάρτη, όταν μάλιστα παραμένει παράγοντας με μεγάλη προστιθέμενη αξία, που μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην αντιμετώπιση της δύσκολης συγκυρίας».