Τα παράνομα κυκλώματα που απαιτούσαν “μίζα” για να εξασφαλίσουν “μπάρκο” για τους άνεργους ναυτικούς, διενεργεί το Κεντρικό Λιμεναρχείο, μετά από παραγγελία της εισαγγελίας Πειραιά.

 Στο στόχαστρο της έρευνας βρίσκονται οι καταγγελίες για την Ναυτιλιακή Εταρεία Λέσβου(ΝΕΛ), στελέχη της οποίας ζητούσαν όπως λένε χρήματα από τη μουσουλμανική κοινότητα της Θράκης, για τη ναυτολόγηση Ελλήνων ναυτικών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών, Αντώνης Νταλακογιώργος, κατέθεσε υπόμνημα στο οποίο αναφέρει ότι έχει ενημερώσει σχετικά τα ανώτατα στελέχη της συγκεκριμέ νης ναυτιλιακής εταιρείας, αλλά και το Υπουργείο Ναυτιλίας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των Ναυτών, το κύκλωμα πρέπει να έδρασε την περίοδο 2010 – 2011 όταν η εταιρεία είχε επεκταθεί σημαντικά με την προσθήκη νέων πλοίων στο στόλο της.

Η “μάστιγα” της ανεργίας στο Λιμάνι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τον κώδωνα του κινδύνου για τους Έλληνες ναυτικούς κρούει για την χρονιά που μας πέρασε-2011- το καθ’ ύλην αρμόδιο Γραφείο Ναυτικής Εργασίας-ΓΕΝΕ- του υπουργείου Ναυτιλίας, αφού σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία του, τον Νοέμβρη του 2011 δείχνουν ότι οι εγγεγραμμένοι στα “κατάστιχά” του Έλληνες άνεργοι ναυτικοί ήταν 3.387, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2010 ήταν 2.432 ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων.

Πάντα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ειδικού γραφείου το οποίο μάλιστα κάποιοι εκ των “κολαούζων” των εκάστοτε υπουργών του άλλοτε ΥΕΝ θέλουν να καταργήσουν και οι Έλληνες ναυτικοί να καταγράφονται στον ΟΑΕΔ, η ανεργία των ελλήνων ναυτικών τον Νοέμβριο του 2011, έφτασε στο 39,2%, ενώ από την μάστιγα δεν γλύτωσαν ούτε και οι έλληνες “καπεταναίοι” και οι μηχανικοί του Εμπορικού μας Ναυτικού.

Συγκεκριμένα καταγράφεται ότι οι καταγεγραμμένοι δηλαδή αυτοί που αναζητούσαν μπάρκο πλοίαρχοι Α τάξης ήταν 593, έναντι 493 το 2010, αύξηση της ανεργίας 42,8%, ενώ ιδιαίτερο πρόβλημα έχουν ως προς την εξεύρεση εργασίας οι πλοίαρχοι Γ τάξης (νεαροί ανθυποπλοίαρχοι), αφού άνεργοι ήταν 228 έναντι 161 το 2010, αύξηση ανεργίας 41,6%, ενώ οι καπεταναίοι Β τάξης ήταν 198 έναντι 132 το 2010.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχετικά μικρότερη όπως καταγράφεται από το ΓΕΝΕ είναι η ανεργία στους Μηχανικούς πάσης τάξης, αφού οι εγγεγραμμένοι ως άνεργοι ήταν το ίδιο χρονικό διάστημα 55 Α μηχανικοί, έναντι 46 το 2010, ενώ οι Γ τάξης μηχανικοί ήταν 206, γεγονός που σε συνάρτηση με τους άνεργους Γ πλοιάρχους μας δείχνει ότι η ανεργία χτυπά κατά κόρον τους αυριανούς ηγήτορες των πλοίων της ελληνικής ναυτιλίας.

Εκεί όμως που η ανεργία χτυπάει στην κυριολεξία “κόκκινο” είναι στους Έλληνες θαλαμηπόλους δηλ. το ξενοδοχειακό προσωπικό των πλοίων, καθώς στους καταλόγους για εξεύρεση εργασίας το Νοέμβριο του 2011 ήταν εγγεγραμμένοι 730, έναντι 502 το 2010 αύξηση ανεργίας πάνω από 45%, ενώ όπως τονίζει στη zouglaport ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Θαλαμηπόλων-Αρχιθαλαμηπόλων Γιάννης Φραγκουλίδης, για φέτος η ανεργία θα χτυπήσει πάνω από 1000 θαλαμηπόλους, αφού έχουν αποσυρθεί από την Ακτοπλοΐα πολλά επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία.

Βέβαια την μάστιγα της ανεργίας γνωρίζουν και πολύ καλά μάλιστα και τα κατώτερα πληρώματα (λοστρόμοι, ναύτες, τζόβενα), που αριθμούσαν στους καταλόγους του ΓΕΝΕ 820 έναντι 591 το 2010.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης