ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ψηφίστηκε, κατά πλειοψηφία, στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβούλιου, η λήψη οριστικής κανονιστικής απόφασης ελεγχόμενης στάθμευσης των οχημάτων εντός των ορίων Α΄ και Β΄ Δημοτικών Κοινοτήτων.

 

Η απόφαση μάλιστα αυτή της διοίκησης του δήμου προκάλεσε τη σφοδρή αντίδραση των παρατάξεων της αντιπολίτευσης που έκαναν λόγο για πρωτοφανές χαράτσι της δημοτικής αρχής προς τους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης σε μια μάλιστα περίοδο που η μέση ελληνική οικογένεια πλήττεται σκληρά από την οικονομική κρίση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρά το γεγονός ότι από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης ζητήθηκε σε έντονους τόνους το εν λόγω θέμα να αποσυρθεί, τελικά ψηφίστηκε μόνο με τις ψήφους της πλειοψηφίας.

Σύμφωνα με την Κανονιστική Απόφαση που έλαβε το Δ.Σ. της πόλης, το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα ορίζεται από τις οδούς Ρετσίνα – Ευαγγελιστρίας – Γρ. Λαμπράκη – Καραολή Δημητρίου – Δεληγιώργη – Ακτή Μουτσοπούλου – Φρεαττύδος – Ζαννή –Χαρ. Τρικούπη – Ηρ. Πολυτεχνείου – Χατζηκυριακού – Ιάσονος – Ακτή Μιαούλη – Ακτή Ποσειδώνος – Ακτή Καλλιμασιώτη – Αγ. Διονυσίου.

Καταλαμβάνει δηλαδή επί της ουσίας ολόκληρο το Εμπορικό Κέντρο, το λιμάνι του Πειραιά από τον Άγιο Νικόλαο έως το ύψος του Προαστιακού Σιδηρόδρομου και τις περιοχές Φρεαττύδα, Πασαλιμάνι, Ευαγγελίστρια (κατά ένα μέρος αυτής).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η τιμολόγηση που θα επιβληθεί θα είναι η εξής :
• Για διάρκεια στάθμευσης μέχρι μισή ώρα : 0,50 €
• Για διάρκεια στάθμευσης μέχρι μία ώρα : 1 €
• Για διάρκεια στάθμευσης 1-2 ώρες : 2 €
• Για διάρκεια στάθμευσης 2-3 ώρες : 5 €

Το ωράριο λειτουργίας της ελεγχόμενης στάθμευσης θα είναι από Δευτέρα έως Παρασκευή 9.00-21.00 και το Σάββατο 09.00-16.00.

Στην τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Βασίλης Μιχαλολιάκος, τόνισε:
«Είναι παραπάνω από βέβαιο ότι ο Πειραιάς, όπως και ενδεχομένως ολόκληρη η χώρα, θέλει καλύτερη συγκοινωνία. Θα ήμουν ευτυχής αν το μετρό, το είχα βρει στον Πειραιά πριν εκλεγώ Δήμαρχος. Θα ήμουν ευτυχής, αν είχαμε χρήματα ως Δήμος, να αγοράσουμε πολλά μικρά λεωφορεία για να καλύπτουν όλες τις συγκοινωνιακές ανάγκες της κάθε γειτονιάς. Θα ήμουν ευτυχής αν δεν χρησιμοποιούσαμε τόσο εύκολα το ΙΧ αυτοκίνητό μας.
Το 2017 έρχεται το μετρό, έρχεται το τραμ. Έχουμε κάνει, κατά την άποψή μου, ένα καλό μνημόνιο συνεργασίας που θα έρθουν και άλλα πράγματα, που θα βελτιώσουν πολύ τη λειτουργία της πόλης. Ευτυχώς, έχουμε θετική ανταπόκριση από την κυβέρνηση να χρηματοδοτήσει την υπάρχουσα μελέτη για τις μονοδρομήσεις.
Για την ελεγχόμενη στάθμευση, δεν κάνουμε κάτι που εμείς εμπνευστήκαμε, που εμείς ανακαλύψαμε. Κάνουμε αυτό, που ο Πειραιάς έπρεπε να έχει, εδώ και δεκαετίες, όπως έχουν όλες οι μεγάλες, σοβαρές πόλεις της επικράτειας.
Η ελεγχόμενη στάθμευση, ασφαλέστατα δεν γίνεται για εισπρακτικούς λόγους. Γίνεται σε μια προσπάθεια αποτροπής, με αντικίνητρο αν θέλετε, εύκολης χρησιμοποίησης του αυτοκινήτου, μιας ευταξίας με τους πιο φιλικούς όρους για τους επισκέπτες από οποιαδήποτε άλλη πόλη. Έχουμε την ευρηματικότητα, αν θέλετε, της μισής ώρας, του μισού ευρώ. Για τους κατοίκους, θα ήθελα να είναι εντελώς δωρεάν. Όμως υπάρχει πολύ ισχυρή ένσταση, η οποία λέει, ότι αν το κάνουμε εντελώς δωρεάν, τότε εκείνοι που θα πληρώνουν νομιμοποιούνται να το στείλουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και να απαλλαγούν και αυτοί και θα ζητήσουν χρήματα πίσω ως άνιση μεταχείριση μεταξύ πολιτών. Με την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης, που βλέπω να εφαρμόζεται κατά τον Αύγουστο, θα είμαστε πολύ αυστηρότεροι σε όλα. Δεν θα υπάρχει κανένα ελαφρυντικό.»

Στην εισήγησή του ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου κ. Στέλιος Διαμαντίδης, ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Ο κύριος λόγος για τον οποίο εφαρμόζεται η ελεγχόμενη στάθμευση είναι η τόνωση του εμπορίου, η διευκόλυνση εκείνων που θέλουν να κατέβουν στο κέντρο για να ψωνίζουν και τρίτον για να πάρει κάποιο χώρο ο Δήμος. Είναι παρατηρημένο, ότι στα κέντρα των μεγάλων πόλεων, εγκαταλείπονται τα μικρά εμπορικά μαγαζιά από τα μεγαλύτερα που στήνονται στις παρυφές των πόλεων και έχουν πολλές θέσεις στάθμευσης, οι οποίες είναι είτε με μικρό αντίτιμο είτε δωρεάν. Οι ζώνες στάθμευσης χωρίζονται σε πέντε. Οι θέσεις κατοίκων είναι παραπάνω από 55% και οι θέσεις επισκεπτών 45%. Επίσης ορίζονται θέσεις δικύκλων και θέσεις ΑμεΑ.
Η υλοποίηση της ελεγχόμενης στάθμευσης θα γίνεται 9:00-21:00 και το Σάββατο 9:00-17:00. Τιμήματα προτείνονται : μία ώρα μισό ευρώ, δύο ώρες με δύο ευρώ και τρεις ώρες με πέντε ευρώ. Οι ζητούμενοι τρόποι είναι να είναι ψηφιακοί, μέσω κινητού τηλεφώνου ή με κάρτες οι οποίες θα διανέμονται από τα περίπτερα της πόλης.
Στον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιά, για την διευκόλυνση των πελατών τους για βραχυχρόνια στάθμευση, θα παραχωρούνται κάρτες με 25% έκπτωση».


 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης