Καλωσορίζουμε στη χώρα μας τους κορυφαίους πολιτικούς και ναυτιλιακούς παράγοντες της Διεθνούς Κοινότητας. Από σήμερα η Ελλάδα, γίνεται η “πατρίδα της διεθνούς ναυτιλίας” και φιλοξενεί για ακόμη μία φορά τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή συνάντηση του κόσμου, τα “ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ”. Είναι το γεγονός που, για 40 χρόνια τώρα, αποτελεί το διαχρονικό θεσμό προβολής και αναγνώρισης της χώρας μας. Είναι το γεγονός που σηματοδοτεί τη γιορτή της Ελληνικής και Παγκόσμιας Ναυτιλίας.
Για αυτό και θέλω να συγχαρώ τους διοργανωτές της Έκθεσης “ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ” και να ευχαριστήσω όλους τους φορείς που την υποστηρίζουν. Θέλω να ευχαριστήσω για την παρουσία τους Υπουργούς όλων των χωρών, τους παράγοντες της Παγκόσμιας Ναυτιλιακής Κοινότητας, καθώς και τους εκπροσώπους των Οργανισμών και των Ενώσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Χώρου. Θέλω να απευθύνω τις καλύτερες ευχές μου σε όλους τους εκθέτες και τις εταιρείες που σήμερα βρίσκονται μαζί μας και να ευχηθώ καλές θάλασσες.
Κυρίες και κύριοι,
 Το μέγεθος της έκθεσης και ο αριθμός των συμμετεχουσών χωρών φέτος καταρρίπτουν κάθε προηγούμενο ρεκόρ! Η συμμετοχή 1.800 εκθετών από 93 χώρες και περίπου 19.000 επισκεπτών στα Ποσειδώνια 2014 επιβεβαιώνει την εξέχουσα σημασία που έχει η έκθεση αυτή για την ναυτιλιακή βιομηχανία. Επιβεβαιώνει, όμως, και κάτι άλλο:
Επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα έχει επιστρέψει για τα καλά στο διεθνές στερέωμα. Ας μη λησμονούμε ότι στα προηγούμενα, ενδεχομένως, “ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ”, τα διεθνή πρωτοσέλιδα ασχολούνταν με το διακύβευμα της Ελλάδος και για το αν θα βγει ή όχι από το ευρώ. Τα σημερινά “ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ”, όμως, δεν έχουν να κάνουν με αυτό. Έχουν να κάνουν με το επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει για τη χώρα μας, την οικονομία μας, τη ναυτιλία μας και τις λιμενικές μας υποδομές. Τα σημερινά “ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ” έχουν να κάνουν με μία Ελλάδα “αγκυροβολημένη” στο ευρώ και το δρόμο της ανάπτυξης.
Σήμερα γιορτάζει η Ελληνική εμπορική ναυτιλία. Από τη ναυτιλία η Ελλάδα αντλεί δύναμη και κύρος. Με έσοδα που ξεπερνούν τα 7 δις ευρώ άμεσα και τα 16 έμμεσα μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι η ναυτιλία αποτελεί μία από τις κύριες πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Η ελληνική ναυτιλία διαγωνίζεται και ανταγωνίζεται διεθνώς. Δείχνει το δρόμο. Ενισχύει αυτό που έχουμε ως όραμα. Δεν φοβάται τον ανταγωνισμό. Εμείς λοιπόν πρέπει να μάθουμε από τη Ναυτιλία και να υιοθετήσουμε, και εδώ στην Ελλάδα τις συνθήκες του ελεύθερου ανταγωνισμού. Γιατί σε συνθήκες ανταγωνισμού οι Έλληνες δεν φοβούνται αλλά διακρίνονται.
Το κάναμε ήδη στο Yachting. Σήμερα η Ελλάδα έχει ένα από τα πιο ανταγωνιστικά καθεστώτα λειτουργίας στο θαλάσσιο τουρισμό. Με την οριστική άρση και των τελευταίων περιορισμών στην κρουαζιέρα και εκεί έχουμε πετύχει πολλά. Θα το κάνουμε σύντομα και στην υπόλοιπη ναυτιλία ώστε η Ελληνική σημαία εκτός από ποιότητα να είναι συνυφασμένη με την ανταγωνιστικότητα.
Ο Οδυσσέας Ελύτης έλεγε «εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μία ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: Με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις». Αυτό είναι το μήνυμά μας φέτος. Ότι το χτίσιμο της Ελλάδας ξεκίνησε και συνεχίζεται από τη Ναυτιλία.
Από τα πανάρχαια χρόνια, άλλωστε, όταν η χώρα μας βρισκόταν σε κρίση, η ναυτιλία αποτελούσε σημείο αναφοράς και δύναμη διεξόδου από αυτή.
Όλα αυτά τα χρόνια οι Έλληνες κρατήσαμε στον τομέα της ναυτιλίας μία παγκόσμια πρωτοπορία, που πρόσφερε και προσφέρει πολλά στην Πατρίδα μας.Δημιουργεί, όμως, και τις αντίστοιχες υποχρεώσεις. Διότι, Ναυτιλία δεν είναι μόνο ο εμπορικός στόλος. Είναι οι υπηρεσίες που συνδέονται με αυτήν, οι επιχειρήσεις που υποστηρίζονται από τις δράσεις της, οι θέσεις εργασίας, οι άνθρωποι που την υπηρετούν.
Γι αυτό και η παρουσία του Υπουργείου Ναυτιλίας σε αυτή την έκθεση θα επικεντρωθεί στο να αναδείξει το θεσμικό πλαίσιο κάτω από το οποίο λειτουργεί σήμερα η Ελληνική σημαία. Γιατί η σημαία μας στη ναυτιλία είναι μία σημαία ποιότητας.
Τα τελευταία χρόνια, άλλωστε, ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνικών πλοίων μειώθηκε στο μισό. Επανασυστήσαμε το Υπουργείο Ναυτιλίας και, πριν λίγους μήνες, με το νέο οργανισμό, θωρακίσαμε τη λειτουργία του μειώνοντας κατά 50% τις δομές του. Ολοκληρώσαμε τη θεσμική αναδιοργάνωση των Λιμενικών Αρχών την πρώτη από το 1973. Εξορθολογίσαμε τη λειτουργία των προξενικών Λιμεναρχείων πετυχαίνοντας σοβαρές, γρήγορες, υπεύθυνες και αναγνωρίσιμες παγκοσμίως υπηρεσίες προς τα πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία. Αναμορφώνουμε τη Ναυτική Εκπαίδευση από την οποία φιλοδοξούμε να ξεπηδήσουν οι νέοι καπεταναίοι και μηχανικοί, οι νέοι εφοπλιστές και τα στελέχη των εταιρειών και παράλληλα δώσαμε δυνατότητες απασχόλησης στους Έλληνες ναυτικούς σε όλα τα ελληνόκτητα πλοία.
Αναδείξαμε και όλες τις άλλες δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες μπορούμε να προσφέρουμε υπηρεσίες στη ναυτιλιακή κοινότητα: Όπως είπα μεταρρυθμίσαμε τον αναξιοποίητο μέχρι σήμερα τομέα του θαλασσίου τουρισμού, δημιουργώντας ένα ελκυστικό νομικό περιβάλλον για σκάφη και εταιρείες. Προχωράμε στο συνεχή εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της χώρας, τις οποίες σήμερα αξιοποιούμε ώστε να τους καταστήσουμε διεθνείς κόμβους που θα εξυπηρετούν το διεθνές εμπόριο. Ήδη το λιμάνι του Πειραιά έχει γίνει ένας σημαντικός κόμβος στα εμπορεύματα και την κρουαζιέρα κατακτώντας την έκτη θέση ανάμεσα στα λιμάνια της Μεσογείου.
Με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, επιτύχαμε την εξάλειψη και των τελευταίων διοικητικών εμποδίων που εμφάνιζε η χώρα μας στον τομέα της κρουαζιέρας. Επιπρόσθετα, αναδεικνύουμε διαρκώς τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν μέσα από τη λειτουργία του shipping cluster, το οποίο μέσα στο νέο ΕΣΠΑ σχεδιάζουμε να αναδείξουμε πολύ περισσότερο.
 H ελληνόκτητη Ναυτιλία, με ένα στόλο περίπου 3.900 πλοίων, όλων των τύπων, και με χωρητικότητα που αντιστοιχεί στο 15-16%, του παγκόσμιου συνόλου, με μέσο όρο ηλικίας του στόλου της τα 9,9 έτη και τις περισσότερες παραγγελίες κατασκευών νέων πλοίων συνεχίζει να κρατά σταθερά την παγκόσμια πρωτοπορία. Με όρους χωρητικότητας στόλου, η Ελλάδα ανέκτησε, φέτος -για πρώτη φορά από το 2007- τα παγκόσμια σκήπτρα από την Ιαπωνία. Παράλληλα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 47% της συνολικής χωρητικότητας του μεταφορικού στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνολικά. Σήμερα οι Έλληνες διακρίνονται στην καινοτομία, π.χ. Ελληνόκτητο ήταν το πρώτο LNG carrier που διέσχισε το Βόρειο Πέρασμα
Ως Ελληνική Προεδρία στο Συμβούλιο της Ε.Ε. προτάξαμε μια οριζόντια δράση για τη Θάλασσα και αξιοποιήσαμε μία μοναδική ευκαιρία να αναδείξουμε τη σημασία της Ναυτιλίας για την ευρωπαϊκή οικονομία. Το καταφέραμε με την ομόφωνη υιοθέτηση από τους Υπουργούς αρμόδιους για θέματα Ναυτιλίας της«Διακήρυξης των Αθηνών», στις 7 Μαΐου 2014. Με αυτήν την απόφαση επαναπροσδιορίσαμε την Ευρωπαϊκή πολιτική στη Ναυτιλία μέχρι το 2020 βάζοντας πλέον ψηλά στην ευρωπαϊκή ατζέντα τη σημασία της Ναυτιλίας, την ανάγκη διατήρησης της ανταγωνιστικότητάς της και βέβαια θέσαμε τις βάσεις για μία καλύτερη συνεργασία με τον ΙΜΟ ώστε να μην υιοθετούνται περιφερειακές πολιτικές που δεν βοηθούν τον ανταγωνισμό. Είναι ο “οδικός χάρτης” που αναδεικνύει το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η ναυτιλία στην ευρωπαϊκή οικονομία και βέβαια θα απαιτήσει συνεχείς προσπάθειες για να φέρει καρπούς.
Η Ναυτιλιακή Κοινότητα έχει να επιδείξει, έντονη κοινωνική, πολιτισμική και ανθρωπιστική προσφορά. Μουσεία, νοσοκομεία, σχολεία, ιδρύματα έχουν ακόμη και τη βάση της ύπαρξής τους, στον Εφοπλιστικό και γενικότερα στο Ναυτιλιακό Κόσμο. Στα χρόνια της κρίσης πολλοί ήταν οι άνθρωποι από τη Ναυτιλιακή Κοινότητα που στήριξαν με δωρεές, το Λιμενικό Σώμα, τη Ναυτική Εκπαίδευση και πολλές άλλες δραστηριότητες μένοντας μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
 Με αυτή τη ρότα, καλωσορίζω για ακόμη μία φορά τους επισκέπτες στα φετινά “ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ”. Είμαι πεπεισμένος ότι όλοι σας θα απολαύσετε τη διαμονή σας και την εμπειρία της ελληνικής φιλοξενίας.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά για τις άοκνες προσπάθειες του και τη σταθερή του θέση δίπλα στην ελληνική ναυτιλία και τον καλώ να έλθει στο βήμα. Θέλω να σας ενημερώσω ότι προς τιμήν των διεθνών επισκεπτών του ζήτησα να απευθύνει το χαιρετισμό του στα Αγγλικά.