ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ενδεχόμενο κατάθεσης συμβιβαστικής τροπολογίας στο σχέδιο κανονισμού για την ανακύκλωση πλοίων, εξετάζουν πλέον αρκετοί βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου προκειμένου να θεσπιστεί μηχανισμός χρηματοδότησης που θα διασφαλίζει τη συνειδητή ανακύκλωση των πλοίων. Η χρηματοδότηση θα προκύψει μέσω εισφοράς που θα επιβάλλουν βάσει χωρητικότητας οι λιμενικές αρχές σε όλα τα πλοία – ανεξαρτήτως σημαίας – που καταπλέουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια.

Ωστόσο η εισφορά ανακύκλωσης των πλοίων θα οδηγήσει σε ανεπιθύμητη αύξηση των λιμενικών τελών στους λιμένες της ΕΕ κατά 25% κατά μέσο όρο. Μάλιστα εκτιμάται ότι σε ορισμένα λιμάνια, η τροπολογία θα οδηγήσει ακόμη και σε διπλασιασμό του επιπέδου των τελών. Η αρχική πρόταση του εισηγητή Carl Schlyter εισήγαγε μια εισφορά 0,03 ευρώ ανά μεικτό τόνο.

Οι επιπτώσεις της πρότασης εκτιμήθηκαν συμπεριλαμβανομένης της σημαντικής αύξησης των λιμενικών τελών, αλλά το βασικό συμπέρασμα που προέκυψε ήταν ότι δεν θα υπήρχε κίνδυνος φοροδιαφυγής, δεδομένου ότι τα λιμενικά τέλη, αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος του συνολικού κόστους του ταξιδιού του πλοίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να υπάρξει οριστική απόφαση σχετικά με τη συμβιβαστική τροπολογία. Στη συνέχεια η τροποποίηση θα τεθεί προς ψηφοφορία στην Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων, στις 26 Μαρτίου.

theseanation

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης