Με τον Υπουργό Μεταφορών της Ειδικής Διοικητικής Περιοχής του Χόνγκ-Κόνγκ, Prof. Anthony Cheung, συναντήθηκε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Η συνάντηση διεξήχθη στο πλαίσιο της Διεθνούς Ναυτιλιακής Έκθεσης «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ», στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Κατά τη συνάντηση, η οποία διεξήχθη σε άριστο κλίμα, ετέθησαν ζητήματα διμερούς ναυτιλιακής συνεργασίας των δυο χωρών, καθώς και θέματα αμοιβαίου ναυτιλιακού ενδιαφέροντος.
Οι δύο Υπουργοί είχαν την ευκαιρία να επιβεβαιώσουν τη σημασία της ναυτιλίας ως πυλώνα οικονομικής ανάπτυξης και για τις δύο μεγάλες ναυτιλιακές χώρες και συμφώνησαν στην ανάγκη ρύθμισης των ναυτιλιακών θεμάτων μέσω του ΙΜΟ, που διασφαλίζει την παγκόσμια εφαρμογή των μέτρων, τη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού αλλά και την αποτελεσματική λειτουργία της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο Έλληνας Υπουργός τόνισε χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορούν να υπάρχουν διπλά standards, οι κανόνες οφείλουν να είναι ενιαίοι για όλους».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε την σπουδαιότητα που έχει η ναυτιλία για την Εθνική και Ευρωπαϊκή οικονομία λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «το μπλε είναι το χρώμα της Ελλάδας και η οικονομία της θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ‘γαλάζια οικονομία’, καθώς πολλές δραστηριότητες και συναλλαγές βασίζονται στη θάλασσα, όπως ο τουρισμός, η ναυτιλία και το εμπόριο». Συγχρόνωςσημείωσε ότι η ελληνική ναυτιλία διατήρησε τον ηγετικό της ρόλο παγκοσμίως εν μέσω κρίσης και πλέον ατενίζει με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον της.
Ταυτόχρονα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου ενημέρωσε τον κ. Cheung αναφορικά με τις προτεραιότητες και τα επιτεύγματα της Ελληνικής Προεδρίας στο Συμβούλιο της ΕΕ κατά το τρέχον εξάμηνο στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών. Ο κ. Βαρβιτσιώτηςυπογράμμισε την ιδιαίτερη σημασία της ομόφωνης υιοθέτησης της «Διακήρυξης των Αθηνών» κατά την Άτυπη Υπουργική Σύνοδο των Κ-Μ της ΕΕ και των Κρατών ΕΟΧ για θέματα ναυτιλίας στο Ζάππειο, η οποία «διαφυλάττει», όπως είπε, «την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και το υγιή ανταγωνισμό με τις δυνάμεις εκτός Ευρώπης».
Σημειώνεται, ότι η συνάντηση είχε ιδιαίτερα κρίσιμο χαρακτήρα για τα ελληνικά συμφέροντα, καθώς το Hong Kong συγκαταλέγεται στις κορυφαίες ναυτιλιακές δυνάμεις παγκοσμίως. Σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services, ο στόλος του νηολογίου του Χονγκ-Κονγκ ανέρχεται σε 2.221 πλοία (άνω των 100 gt), ολικής χωρητικότητας 77.904.000 gt και συνολικής μεταφορικής ικανότητας 129.806.000 dwt, ενώ κατέχει δε την 3η θέση παγκοσμίως (υπό όρους dwt) με ποσοστό 8%.