Να εξελιχθεί η Ελλάδα σε πρωταθλήτρια στο ευρωπαϊκό «Yachting» έχει ως στόχο η κυβέρνηση όπως επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, κατά την Α΄ ανάγνωση  και επεξεργασία του σχεδίου νόμου : «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις»
 «Κάθε σκάφος αναψυχής δημιουργεί άμεσα 17 θέσεις εργασίας. Εμμέσως ενισχύει άλλες 9. Όσα περισσότερα φέρουμε, η εξίσωση είναι πάρα πολύ απλή. Όσα περισσότερα φέρουμε στην Ελλάδα, όσα περισσότερα φιλοξενήσουμε στις μαρίνες μας, στα καρνάγια μας, τόσο περισσότερες θέσεις απασχόλησης θα δημιουργηθούν. Το σκάφος αναψυχής δεν είναι κάτι  το οποίο παράγει, όταν «κάθεται» και ελλιμενίζεται. Δε  δημιουργεί θέσεις εργασίας και τζίρο στην οικονομία. Είτε γιατί είναι  υπερφορολογημένο, είτε γιατί πάσχει από υπερπροστατευτικό, τότε κάθεται στη μαρίνα» τόνισε και προσέθεσε:
«Το σκάφος αναψυχής, έχει την ιδιότητα να δημιουργεί έσοδα στο κράτος, να δημιουργεί θέσεις απασχόλησης όταν κινείται. Εμείς προσπαθούμε να διευκολύνουμε ακριβώς την κίνησή του, να την κάνουμε πιο απλή, να την κάνουμε πιο συχνή.  Τι συμβαίνει όλα αυτά τα χρόνια;  Από την εποχή που ξεκίνησε  αυτή η συζήτηση των σκαφών αναψυχής, τι συνέβη στη χώρα μας; Συνέβη το εξής απλό. Από 25.000 σκάφη που φιλοξενούσαμε το 2009, έχουμε πάει στα 17.000. Τα έσοδα από το Φ.Π.Α., από τους εκτελωνισμούς των σκαφών αναψυχής, με όλους τους φόρους πολυτελείας τους οποίους πάμε να βγάλουμε σήμερα,  να πέσουμε από τα 6.000.000 ευρώ  το 2007, στις 140.000 ευρώ  το 2013. Μηδέν έσοδα. Μηδέν. Κανένας δεν εκτελωνίζει σκάφος στη χώρα. Κανένας. Όταν έχει τη δυνατότητα, να το εκτελωνίσει στη Μάλτα με 3%, 4% ή 5%,  ή και  στην Κύπρο. Στην Ελλάδα έχουμε Φ.Π.Α.  23%  και  φόρο  πολυτελείας  10%  από  πάνω,  δηλαδή, σύνολο 33%.  Γι’ αυτό και τα έσοδα κατέρρευσαν».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη δραματική μείωση των θέσεων εργασίας αλλά και της φορολογίας των σκαφών :
«Οι θέσεις απασχόλησης μειώθηκαν δραματικά. Τα σκάφη έφυγαν από την Ελλάδα, από θέσεις ελλιμενισμού που βρισκόταν στις ελληνικές μαρίνες και  άκουσα και την αγωνία κάποιων, για το πώς απαξιώνονται και έχουν μεταναστεύσει και πηγαίνουν στην Τουρκία. Σήμερα διαπλέουν τις θάλασσές μας, εκμεταλλεύονται τα ελληνικά νησιά, αφήνοντας όμως πολύ μικρότερα  έσοδα  για  την  εθνική  οικονομία.
Ρυθμίσαμε το θέμα της φορολογίας των σκαφών αναψυχής από πέρυσι τον Οκτώβριο, επιβάλλοντας ένα λογικό τέλος  πλόων και παραμονής,  το οποίο ενισχύει και πριμοδοτεί το επαγγελματικό σκάφος και πριμοδοτεί το ελληνικό σκάφος, αλλά και το σκάφος το οποίο ελλιμενίζεται στη χώρα.  Επιβάλουμε -για πρώτη φορά- στο σκάφος το οποίο, απλώς  χρησιμοποιεί τα νερά μας, έρχεται εδώ,  ένα  τέλος  το οποίο  οφείλει,  να  εισπράττει και  να  ελέγχει  την  είσπραξή  του,  το  Λιμενικό  Σώμα».
 
Ο ΥΝΑ επεσήμανε ότι «α άμεσα έσοδα από το yachting είναι πολύ λιγότερα από τα έμμεσα έσοδα. Το κάθε σκάφος αναψυχής δημιουργεί 1,17 θέσεις  εργασίας, σύμφωνα με μια μελέτη που μας κατέθεσε ο σύνδεσμος των σκαφών χωρίς πλήρωμα. Από τα 4.000 ιστιοπλοϊκά «σκαφάκια» που ενοικιάζονται και είναι ο βασικός κορμός τουyachting, αποδεικνύεται το εξής: ότι από τα 427 εκατ. ευρώ τζίρου,  όπως υπολογίστηκε ότι  δημιουργήθηκε  την  προηγούμενη  χρονιά απ’ αυτόν τον κλάδο στην εθνική μας οικονομία,  μόνο τα 137 εκατ. ευρώ ήταν ναύλα,  τα άλλα 290 εκατ. πήγαιναν στην γύρω – γύρω αγορά. Καταλαβαίνετε την αναλογία;  Όσα ήταν τα ναύλα άλλα τόσα ήταν και για την τοπική αγορά, τις ταβέρνες κ.λπ.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία των χωρών της Ευρώπης, η αναλογία στη χρήση σκάφους αναψυχής, κατά μέσο  όρο, στην Ε.Ε. είναι 1 σκάφος ανά 164 κατοίκους και στην Ελλάδα είναι 1 ανά 621. Εάν προσεγγίζαμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και όχι εάν γινόμασταν πρωταθλητές, από τις 17.000 σκάφη, που ελλιμενίζονται σήμερα στη χώρα, θα πηγαίναμε στις 67.000. Αυτό σημαίνει άμεσες θέσεις εργασίας κοντά στις 80.000».