ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέσω συμβάσεων παραχώρησης και όχι αποκλειστικά με πώληση μετοχών φαίνεται πως θα παραχωρηθούν τα λιμάνια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, δείχνει να καταλήγει το ΤΑΙΠΕΔ μετά τη σχετική εισήγηση που έκαναν οι σύμβουλοι του. Και αυτό καθώς υπό τις παρούσες συνθήκες ύφεσης η πώληση μετοχών των ΟΛΠ-ΟΛΘ και άλλων οργανισμών λιμένων θα απέφερε πενιχρά οικονομικά αποτελέσματα.

Αντίστοιχο μοντέλο εξετάζεται και για κάποια από τα υπόλοιπα εκ των δέκα μεγαλύτερων λιμανιών. Μεταξύ των προτάσεων είναι η παραχώρηση συγκεκριμένων τομέων λιμενικών εργασιών σε ιδιώτες μέσω ΣΔΙΤ.

Το θέμα των λιμανιών θα απασχολήσει τους κυβερνητικούς εταίρους τις προσεχείς ημέρες καθώς η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ καλείται να παρουσιάσει το τελικό σχέδιο αξιοποίησης. Είναι γνωστές οι αντιρρήσεις της ΔΗΜΑΡ για την πώληση βασικών υποδομών της χώρας, ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται και η αντίδραση των τοπικών κοινωνιών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει ήδη το 74,14% του ΟΛΠ και το 74,27% του ΟΛΘ, ενώ με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων τον Νοέμβριο του 2012 μεταβιβάστηκαν δέκα οργανισμοί λιμένων που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας (Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας).
Το χαρτοφυλάκιο του Ελληνικού Δημοσίου το οποίο έχει περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει 12 λιμάνια, ήτοι τα λιμάνια του Πειραιά (ΟΛΠ), της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρουπόλεως, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.

Για την αξιοποίηση 37 λιμένων σε όλη την Ελλάδα εκκρεμεί η θέσπιση της ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων που θα εξασφαλίζει την ποιότητα παροχής υπηρεσιών από τις λιμενικές Αρχές.

Πηγή:www.newmoney.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης