Τουλάχιστον 59 εβδομαδιαίες πτήσεις θα απολέσει το αεροδρόμιο της Αθήνας για τη χειμερινή περίοδο 2012-2013, καθώς οκτώ εταιρίες προβαίνουν σε μειώσεις των πτήσεών τους προς την πρωτεύουσα της χώρας. Συγκεκριμένα τις πτήσεις τους μειώνουν η γαλλική Air France, η Air Moldova της Μολδαβίας, η βελγική Brussels Airlines, η ολλανδική KLM, η πολωνική LOT Polish Airlines, η γερμανική Lufthansa και η ελβετική SWISS.
Υπενθυμίζεται ότι η Swiss έχει ανακοινώσει, ακόμα, τη διακοπή του αεροπορικού δρομολογίου Θεσσαλονίκης-Ζυρίχης από τις 27 Οκτωβρίου επικαλούμενη οικονομικούς λόγους. Επιπλέον, τις πτήσεις της προς την Ελλάδα αποφάσισε να διακόψει στις 26 Οκτωβρίου 2012 η αμερικανική Delta, η μόνη εταιρία που συνέδεε απευθείας την Ελλάδα με την Αμερική. Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα τις πτήσεις της είχε διακόψει η Ολυμπιακή και στη συνέχεια η αμερικανική Continental. Τέλος, n Singapore Airlines ανακοίνωσε ότι προχωρά στην αναστολή των δρομολογίων της προς Abu Dhabi και Αθήνα, λόγω της συνεχούς μειωμένης κερδοφορίας των δύο γραμμών. Οι τελευταίες πτήσεις θα αναχωρήσουν από τη Σιγκαπούρη στις 26 Οκτωβρίου 2012.
«Μια ελκυστική τιμολογιακή πολιτική είναι απαραίτητη για την προσέλκυση περισσότερων αεροπορικών εταιριών σε συνδυασμό με την ισορροπημένη κατανομή low cost carriers και πτήσεων μέσω charters», δηλώνει στην ΕΞΠΡΕΣ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Aθηνών-Αττικής Αλέξανδρος Βασιλικός, ο οποίος συμμετείχε σε πρόσφατη σύσκεψη για τις αερομεταφορές υπό την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη. «Εξίσωση με πολλές μεταβλητές που είναι δύσκολο να συνδυαστούν», χαρακτήρισε τη στρατηγική αερομεταφορών ο κ. Βασιλικός, παραφράζοντας το σχόλιο του κ. Χατζηδάκη ότι πρόκειται για «εξίσωση με πολλούς αγνώστους». «Είναι σε όλους γνωστοί οι διάφοροι παράγοντες, το θέμα είναι η πολιτική ηγεσία να βρει τον τρόπο να αξιοποιήσει την υψηλότερου επιπέδου υποδομή μας», τόνισε. ‘Αλλωστε το «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει δυνατότητα να υποδεχθεί 30 εκατ. επιβάτες το χρόνο και αυτή τη στιγμή μετρά 13 εκατ. επισκέπτες.
Όπως επισήμανε, σημαντικό ζήτημα είναι η πολιτική ηγεσία να προχωρήσει σε μια επαναδιαπραγμάτευση των χρεώσεων του ΔΑΑ, ώστε να καταστεί ελκυστικό. Ωστόσο, η τιμολογιακή πολιτική δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που διαμορφώνει τη ζήτηση. «Για παράδειγμα, η αμερικανική αγορά συνδέεται άμεσα με την κρουαζιέρα και υπό αυτό το πρίσμα πρέπει να εξετάσουμε τις αποφάσεις των εταιριών», δήλωσε χαρακτηριστικά, αναφέροντας: «Η Αθήνα είναι η μόνη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που δεν διαθέτει σύνδεση με την Αμερική. Αυτό είναι σημαντικό πλήγμα».
πηγή: Express