Σε θολά νερά το λιμάνι Ηγουμενίτσας. Ο δήμαρχος Γιώργος Κάτσινος που συμμετείχε σε συνάντηση μεταξύ δημάρχων πόλεων οι οποίες διαθέτουν λιμάνια και του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μουσουρούλη, προκειμένου να διαμορφωθούν οι θέσεις της ΚΕΔΕ για το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαδικασία διαβούλευσης, υποστηρίζει ότι ακόμη δεν έχει υπάρξει κανένας συγκεκριμένος σχεδιασμός με αποτέλεσμα το λιμάνι της Ηγουμενίτσας να …λιμνάζει σε θολά νερά.

Όπως είναι γνωστό η βασική επισήμανση της ΚΕΔΕ ήταν ότι με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο προωθούνται ρυθμίσεις με τις οποίες επί της ουσίας:

• τα λιμάνια θα εξακολουθούν να λειτουργούν ανεξάρτητα από το συνολικό σχεδιασμό των πόλεων, προκαλώντας αμφίδρομα προβλήματα,

• δεν υπάρχει πρόβλεψη συνεργασίας και συμμετοχής της Αυτοδιοίκησης στην αξιοποίηση των λιμανιών,

• με τη δημιουργία λιμενικών δικτύων καταργείται το αυτοδιοίκητο των δημοτικών λιμενικών ταμείων.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης υπήρξε διάσταση απόψεων μεταξύ του υπουργού και των εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης, η ΚΕΔΕ θα καταθέσει τις προσεχείς ημέρες τις ενστάσεις της, παρατηρήσεις και προτάσεις. Ο υπουργός ανέλυσε τη λιμενική στρατηγική πενταετούς ορίζοντα, τους στόχος και τις προϋποθέσεις για την επίτευξή τους, ανέλυσε το νέο μοντέλο διακυβέρνησης, το οποίο, όπως είπε, υλοποιείται σε δύο φάσεις.

Η ΚΕΔΕ τόνισε ότι για την πατρίδα μας το θαλάσσιο μέτωπο μπορεί να φέρει εισόδημα και δεν πρέπει να εξακολουθήσουν να τρέφονται τα λιμάνια από την εκμετάλλευση εκτεταμένων τοπικών υποδομών των πόλεων, όπως είναι ο χερσαίος χώρος, που καμία σχέση δεν έχει με τη λειτουργία των λιμανιών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Πολιτική εκδήλωση ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού έκανε στην Ηγουμενίτσα ο ΣΥΡΙΖΑ. Όπως τονίστηκε τo λιμάνι ως βασική υποδομή και συγκοινωνιακός κόμβος στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για την ανάπτυξη όλης της ΒΔ Ελλάδας. Μαζί με την Εγνατία οδό και τους κάθετους άξονες της προς τις γειτονικές βαλκανικές χώρες, την επιβαλλόμενη σύνδεση του με τα ελληνοαλβανικά σύνορα καθώς και τα αεροδρόμια της Ηπείρου, μπορούν να βοηθήσουν στον σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων συνδυασμένων μεταφορών. Οι όποιες επενδύσεις και σχεδιασμοί επέκτασης του λιμένος και των λοιπών υποδομών πρέπει να γίνουν και γνώμονα το δημόσιο συμφέρον με σεβασμό στο περιβάλλον και γι’ αυτό απαιτούν την συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων (επιμελητηρίων – αυτοδιοίκησης) της ευρύτερης περιοχής.

Αναφέρθηκε ακόμη ότι οι πολιτικές των κυβερνήσεων του δικομματισμού (μέσω των διορισμένων τους διοικήσεων) λειτουργούσαν πάντα με προχειρότητα. και στη λογική των πελατειακών σχέσεων. Παρ’ όλα αυτά ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας συνέβαλε οικονομικά στη μερική έστω ανάπλαση χώρων κατά μήκος της παράκτιας ζώνης (Σαγιάδα, Ηγουμενίτσα, Πλαταριά, Σύβοτα). Είναι σαφές πως με άλλο θεσμικό πλαίσιο και προφανώς άλλη πολιτική με διαφάνεια θα είχε αποδώσει πολλά περισσότερα στον τόπο.

Επίσης τονίστηκε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Θεσπρωτίας είναι κάθετα αντίθετος στην πρόθεση της κυβέρνησης να ολοκληρώσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και μάλιστα υποβαθμίζοντας το ρόλο του, μια και με βάση το σχέδιο νόμου που έθεσε ο αρμόδιος υπουργός κ. Μουσουρούλης σε διαβούλευση, θα υπαχθεί στην διοίκηση λιμένων Δυτικής Ελλάδος, που εδρεύει στη Πάτρα. Σύμφωνα με τη σχετική δήλωση “Επίσης είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης του, είτε δια της πώλησης των μετοχών του είτε με παραχώρηση της χρήσης του σε ιδιώτες. Επίσης θα πρέπει να τονιστεί πως οι πολιτικές της κυβέρνησης βάζουν το ζήτημα της επισφάλειας της θέσης των εργαζομένων στα λιμάνια, αφού οι θέσεις και οι συνθήκες εργασίας αφήνονται στην τύχη των ιδιωτικών επενδυτικών σχεδίων.”

Και προστέθηκε: “Η ανάπτυξη του λιμανιού με το δημόσιο χαρακτήρα του απαλλαγμένο από τα πλαίσια του πελατειακού κράτους, μπορεί να αποτελέσει κεντρικό σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής μας. Επομένως σήμερα απαιτείται όσο ποτέ άλλοτε, να αγωνιστούμε για να ακυρώσουμε τις πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων και να συμβάλλουμε όλοι στην εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου εθνικής λιμενικής πολιτικής και διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας μας.
Ενός σχεδίου που απαντά στις πραγματικές οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες μας και θα οδηγήσει στην αξιοποίηση των σημαντικών παραγωγικών δυνατοτήτων της λιμένων μας και των λοιπών μεταφορικών και άλλων συναφών δημόσιων υποδομών μας, προς όφελος του τόπου μας, του ελληνικού λαού και των αναγκών του.”

Αναδημοσίευση από : katoci.com