«Βολές» εναντίον των αεροπορικών εταιρειών για τα προνόμια, που όπως υποστήριξε τυγχάνουν από την Πολιτεία, εξαπέλυσε ο πρόεδρος των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ) Μ. Σακέλλης, στο 2ο ναυτιλιακό συνέδριο της «Ναυτεμπορικής».
Ο κ. Σακέλλης χαρακτήρισε τους αερομεταφορείς ως το μεγαλύτερο ανταγωνιστή των ακτοπλοϊκών εταιρειών, κατηγορώντας τους για προνομιακή μεταχείριση από το κράτος, ζητώντας θεσμικές αλλαγές.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ:
– Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι αεροπορικές εταιρείες λειτουργούν ανταγωνιστικά με τις θαλάσσιες. Η διακριτική μεταχείριση και αντιμετώπιση στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, σε βάρος των θαλάσσιων συγκοινωνιών.-Σε αντίθεση με την ακτοπλοΐα, στις αερομεταφορές:
1. δεν επιβάλλονται υποχρεώσεις δρομολογίων,
2. δεν επιβάλλονται υποχρεώσεις εκπτώσεων,
3. δεν επιβάλλονται υποχρεωτικές συνθέσεις προσωπικού,
4. έχουν τη δυνατότητα αλλαγών ή ακυρώσεων δρομολογίων για να στηρίξουν τα εμπορικά τους συμφέροντα,
5. δεν υπάρχει κανένα Συμβούλιο να γνωμοδοτεί ή να χρειάζεται να ληφθούν υπουργικές αποφάσεις για την υλοποίηση των εμπορικών τους πολιτικών.
– Τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση 44 νησιών επιχορηγούνται με 75 εκατ. ευρώ, σε αντίθεση με τις αερομεταφορές και τις χερσαίες μεταφορές, που επιχορηγούνται με 300,6 εκατ. ευρώ.
– Είναι πολύ περίεργη η επιβολή προστίμων και ποινικών ευθυνών στις εταιρείες και στους πλοιάρχους για διάφορες αιτίες, μεταξύ των οποίων και καθυστερήσεις, οι οποίες είναι σπάνιες στην ακτοπλοΐα, ενώ είναι συχνότατες, συνοδευόμενες μάλιστα με πολλές ακυρώσεις δρομολογίων στα άλλα μέσα μεταφοράς, στα οποία καμία ποινή ή ευθύνη δεν καταλογίζεται.
Γενικότερα, ο ΣΕΕΝ ζητά την υιοθέτηση μιας κεντρικής πολιτικής, πιθανότατα από το υπουργείο Μεταφορών, για την ανάθεση και χρηματοδότηση του συνόλου των άγονων δρομολογίων, σε στεριά, αέρα και θάλασσα.
Πάντως, ο ανταγωνισμός μεταξύ αεροπλάνου – πλοίου είναι έντονος, κάτι το οποίο φαίνεται, ιδιαίτερα, στις γραμμές της Κρήτης.