Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι από τη τελευταία ανάρτησή μας για τα προβλήματα της ναυτιλίας και το ότι τα κόμματα δεν έχουν προβεί σε δημοσίευση αναλυτικών προγραμμάτων και τα στοιχεία για την ανεργία των ναυτικών προκαλούν τρικυμία!..
Με γοργούς, λοιπόν, ρυθμούς μειώνονται τα πληρώματα εξ αιτίας της αποδρομολόγησης πλοίων, της έλλειψης ναυτιλιακής πολιτικής αλλά και γενικότερα της οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα.
Η κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ήταν ότι χειρότερο συνέβη μετά τη μεταπολίτευση στον χώρο της ναυτιλίας και τα αποτελέσματα γίνονται όλο και πιο εμφανή κάθε ημέρα που περνάει.
Βάσει των στοιχείων του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας η ανεργία των ναυτικών από πέρσι τον Μάρτιο μέχρι και την 31η Μαρτίου του 2012 πλησίασε το 50%!… Ο κλάδος που χτυπήθηκε περισσότερο από κάθε άλλον ήταν αυτός των πλοιάρχων. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ΓΕΝΕ τον Μάρτιο του ’12 οι άνεργοι πλοίαρχοι ήταν 773 σημειώνοντας αύξηση κατά 67,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011.
Γενικότερα οι άνεργοι ναυτικοί ήταν 3909, ενώ πέρσι τον Μάρτιο ήταν 2491.
Η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της Κυριακής και ο νέος υπουργός Ναυτιλίας είτε της αυτοδύναμης (απίθανο έως δύσκολο) είτε της συγκυβέρνησης θα πρέπει να στρωθεί στη δουλειά και να αφήσει τα λόγια. Μόνο με δουλειά και σχέδιο θα αυξηθεί το ναυτιλιακό συνάλλαγμα, θα επιστρέψουν πλοία στο ελληνικό νηολόγιο, θα αναπτυχθεί η ναυπηγική βιομηχανία, θα ανθίσει η κρουαζιέρα και ταυτόχρονα θα μειωθεί και η ανεργία των ναυτικών. Με βάση επίσημα στοιχεία σε 155 δισ. Ευρώ ανήλθε η άμεση συνεισφορά της ναυτιλίας στη χώρα τα τελευταία 11 χρόνια. Ωστόσο το 50% αυτών των κεφαλαίων επανεξήχθη δεδομένου ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες πληρώνουν για παρεχόμενες υπηρεσίες, διότι το ελληνικό κράτος δεν έχει λάβει τα αναγκαία μέτρα ώστε να παραμείνει το συνάλλαγμα στην χώρα.
Όπως ανακοινώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή λόγω χαμηλών ναύλων, κατάργησης του ΥΕΝ κλπ, το ναυτιλιακό συνάλλαγμα πέρσι που εισέρευσε στην Ελλάδα ήταν μειωμένο κατά 8,6%.