Του Θανάση Λαμπρόπουλου
Έπεσε χθες στα νερά της Ν. Κορέας και έβαλε πλώρη για το Αιγαίο το ΕΓ/ΟΓ “ΒLUE STAR
PATMOS”, που στοίχησε πάνω από 70.000.000 ευρώ και ανήκει στην ακτοπλοϊκή εταιρία Blue Star Ferrisη οποία αν μη τι άλλο είναι μια από τις καλύτερες και υπάρχουσες εταιρίες της χώρας.
Και στην πρύμνη του σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο για τη χώρα, κυματίζει η γαλανόλευκη, ενώ σε κάθε πόστο από τη γέφυρα έως το μηχανοστάσιο, τα σαλόνια, τα μαγειρεία αλλά και το λογιστήριο είναι ναυτολογημένος και ένας Έλληνας ναυτικός, κάτι που ασφαλώς για να λέμε τα σύκα-συκα και τη σκάφη-σκαφη επιβαρύνει οικονομικά την πλοιοκτήτρια εταιρία η οποία και σαφέστατα θα μπορούσε να έχει σηκώσει στο νεότευκτο πλοίο της οποιαδήποτε άλλη σημαία.
Και το “ποστάλι” που είναι χτισμένο με όλα τα διεθνή στάνταρ ασφαλείας, και έχει μήκος 145,50 μέτρα, και αναπτύσσει ταχύτητα 26 κόμβων θα καταπλεύσει στις ελληνικές θάλασσες όπου και θα παραμείνει δεμένο άγνωστο για πόσο, αφού εσείς οι κύριοι της υπηρεσιακής κυβέρνησης αρνηθήκατε να του χορηγήσετε άδεια σκοπιμότητας, λες και το βαπόρι ήταν…..Τούρκικο και ως εκ τούτου δεν θα άφηνε φράγκο στα ταμεία της χώρας.
Και το ποστάλι που μεταφέρει στα υπερσύγχρονα σαλόνια του και τις καμπίνες του 2000 επιβάτες και στα γκαράζ του 427 αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης ή 60 φορτηγά διεθνών μεταφορών και 145 Ι.Χ και έχει ως πλήρωμα πάνω από 80 Έλληνες ναυτικούς είχε ζητήσει να συνδέει σε καθημερινή βάση με τον Πειραιά τα ακριτικά νησιά Χίο και Μυτιλήνη τα οποία σήμερα εξυπηρετούνται με δυο ΕΓ/ΟΓ πλοία εκ των οποίων όμως το ένα είναι “μαθουσάλας” με ότι αυτό συνεπάγεται και ανήκει σε ξένη Τράπεζα.
Και σεις εκεί στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών(ΣΑΣ),όπου προεδρεύει ο εκάστοτε γ.γ του αρμόδιου υπουργείου(παλιό ΥΕΝ, σήμερα Ανάπτυξης,Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας), αρνηθήκατε τη δρομολόγηση του και το παραπέμψατε για το επόμενο συμβούλιο(άραγε γιατί).
Kαι μέχρι τότε το πλοίο θα……κάθεται και σεις που δεν σκεφτήκατε καν ότι εκεί στα νερά των δυο ακριτικών νησιών μας….και όχι μόνο αλωνίζουν τα τουρκικά πλοία τα οποία μάλιστα εκμεταλλευόμενοι μια διμερή συμφωνία του 2000 μεταξύ των δυο χωρών εκτελούν χωρίς να πληρώνουν μια και δρομολόγια μεταξύ της Μυτιλήνης και των απέναντι πόλεων, ενώ το ίδιο συμβαίνει στην Ρόδο και την Κω ενώ δεν αποκλείεται οσονούπω να δούμε τα τουρκικά πλοία και στο λιμάνι του Πειραιά.
Και σεις άρχοντες και προύχοντες του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας αρνηθήκατε να χορηγήσετε την άδεια σκοπιμότητας στο νεότευκτο BLUE STAR PATMOS επειδή λέει είσαστε υπηρεσιακοί και όχι εκλεγμένοι από τον λαό.
Και ας είναι το πλοίο κατασκευασμένο έτσι ώστε να προσφέρει υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες και να συμβάλλει και μάλιστα σε χαλεπούς οικονομικά καιρούς για την Ελλάδα μέσω του τουρισμού στην ανάπτυξη των νησιών μας και προς όφελος των κατοίκων και των τοπικών οικονομιών.
Πάντως η απόφαση σας κύριοι είναι πρωτοφανής και ανεπίτρεπτη για την ιστορία της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, και ως εκ τούτου είστε ΦΑΟΥΛ και ελεγκτέοι.
“Αλωνίζουν” οι Τούρκοι.
Τώρα ας δούμε τι μπορεί να συμβαίνει εκεί στα νερά της Χίου,της Μυτιλήνης, της Ρόδου αλλά και της Κω όπου οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρίσκονται σε απόγνωση αφού καθημερινά βλέπουν τους έστω και λιγοστούς επιβάτες να επιβιβάζονται σε πλοία και πλοιάρια με τουρκικές σημαίες και λιγοστά πληρώματα για να μεταβούν στα γειτονικά παράλια από τα οποία όμως θα επιστρέψουν με τα ίδια πλοία και πλοιάρια την ίδια ημέρα, κάτι που όμως απαγορεύεται, κάτι που όμως εφαρμόζουν με τα διπλά εισιτήρια και τις διπλές καταστάσεις επιβατών. Και εκμεταλλευόμενοι την διμερή συμφωνία λένε ότι δεν κάνουν περιηγητικά ταξίδια για τα οποία ισχύουν άλλοι όροι και διατάξεις ως προς την εκτέλεση τους.
Και αυτή η περίφημη διμερή συμφωνία που τέθηκε σε ισχύ με το νόμο 2900/2001 είχε ως μοναδικό θέμα την δραστηριοποίηση πλοίων στις θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ των ελληνικών και τουρκικών λιμανιών του Ανατολικού Αιγαίου, ενώ δυστυχώς αυτή η συμφωνία κατοχυρώνει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των τουρκικών πλοίων και τα οποία είναι οι συνθέσεις και τα μισθολόγια όσων εργάζονται σε αυτά.
Έτσι τουρκικά πλοία όπως τα Marmaris Express, Yesil Marmaris, Aegeab Cat, Aegean Queen, Aegean Jet, Aegean Prince και ένα ιπτάμενο δελφίνι που αποπλέουν καθημερινά από τη Ρόδο αλλά και την Κω έχουν μειωμένο πλήρωμα(6 ναυτικούς) ενώ τα υπό ελληνική σημαία 12 άτομα και οι μισθοί που καταβάλλονται στους τούρκους ναυτικούς αντιστοιχούν στο ένα τέταρτο των Ελλήνων.
Έτσι ο άνισος ανταγωνισμός για τα ελληνικά πλοία της Ρόδου, της Κω αλλά και των άλλων νησιών του Αιγαίου είναι δυσβάστακτος και καταστροφικός.
Και από πάνω οι πλοιοκτήτριες των τουρκικών πλοίων δεν πληρώνουν και μία στο ελληνικό δημόσιο, κάτι που ασφαλώς έχει φέρει σε απόγνωση τους εκπροσώπους των ελληνικών εταιριών οι οποίοι όπως υποστηρίζουν η εξόντωση τους είναι πλέον οργανωμένο σχέδιο της Τουρκίας και ζητούν να λάβει άμεσα ,μέτρα η ελληνική κυβέρνηση η οποία όμως προς το παρόν είναι…..άφαντη.
Πάντως να τονισθεί ότι σύμφωνα με τη διμερή συμφωνία που μάλλον εσείς κύριοι του υπηρεσιακού γκουβερνου αγνοείτε την ύπαρξη της προβλέπεται η ίση μεταχείριση των πλοίων των δυο χωρών, ενώ το εξωφρενικό είναι ότι ενώ η συμφωνία του 2000 λέει ότι οι επιβάτες που θα επιβιβάζονται επί των πλοίων τουρκικών ή ελληνικών από τα λιμάνια και των δυο χωρών είναι μονής διαδρομής οι τούρκοι πλοιοκτήτες παίρνουν επιβάτες από τη Ρόδο για απέναντι και τους επιστρέφουν την ίδια ημέρα και ώρα και πάντα με το κόλπο των διπλών καταστάσεων επιβατών και των διπλών εισιτηρίων.
Και μεις απλά κοιτάμε και σεις του γκουβερνου αν και βλέπετε σιωπάτε όλως περιέργως.
Και ας μην πληρώνουν φράγκο οι Τούρκοι για λιμενικά και άλλα.
Και ας πληρώνουν υπέρογκα ποσά οι Έλληνες πλοιοκτήτες που τα πλοία τους πάνε από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου για τα τουρκικά παράλια. Και ας αποπλέουν καθημερινά από την Μυτιλήνη 8 τουρκικά πλοία για το Αιβαλί και το Δικέλλι και ας ονομάζουν τα βαπόρια τους οι τούρκοι με ελληνικά ονόματα εσείς της υπηρεσιακής κυβέρνησης δεν βλέπετε ούτε ακούτε.
Και από πάνω δεν χορηγείται και άδεια σκοπιμότητας στο Blue Star Patmos για να πάει στα ακριτικά μας νησιά, την Χίο και την Μυτιλήνη.
Ε αυτό όμως παραπάει..