Συμφωνώ αλλά και επαυξάνω δε σε όλα όσα είπε μιλώντας στους «συναδέλφους του, Έλληνες πλοιοκτήτες» ο Πρόεδρος της  Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θόδωρος  Βενιάμης, ο οποίος όπως χρόνια τώρα μας έχουν συνηθίσει όλοι σχεδόν οι Πρόεδροι της ΕΕΕ, στην ωραία και μακροσκελή ομιλία του δεν έκανε ούτε μια νύξη, για όλους αυτούς τους Έλληνες ναυτικούς που ταξιδεύοντας ακόμα και με «σαπάκια» πλοία έβαλαν και αυτοί το δικό τους έστω και μικρό λιθαράκι στο χτίσιμο της μεγάλης ελληνικής ναυτιλίας, η οποία παραμένει εδώ και πολλά, πολλά χρόνια στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής πυραμίδας.

Και δεν έκανε  επίσης καμία νύξη, μα καμία απολύτως στους χιλιάδες Έλληνες ναυτικούς που καθημερινά «λιώνουν τις σόλες των παπουτσιών» τους, ανεβοκατεβαίνοντας σκάλες εκεί στα ναυτιλιακά γραφεία της Ακτής Μιαούλη, αλλά και των γύρω δρόμων αναζητώντας έστω και ένα ολιγοήμερο «μπάρκο», το οποίο αν το βρουν θα το έχουν χρυσοπληρώσει, και μάλιστα προκαταβολικά στον μεσάζοντα σύγχρονο δουλέμπορο, που εδώ και χρόνια δρα ανενόχλητος και μάλιστα κάτω από την «μύτη» των Λιμενικών Αρχών.

Και δεν έκανε επίσης καμία νύξη, ο Πρόεδρος της ΕΕΕ για τη συνεχιζόμενη απροθυμία κάποιων «συναδέλφων» του εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι επώνυμοι να ναυτολογήσουν στα δεκάδες εμπορικά τους πλοία όχι μόνο τους δοκίμους (πλοιάρχους και μηχανικούς), αλλά και τους νεαρούς ανθυποπλοιάρχους εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι ένα βήμα πριν την εγκατάλειψη του ναυτικού επαγγέλματος.

Και δεν έκανε καμία νύξη, σε εκείνους τους «συναδέλφους» του, οι οποίοι δεν δέχονται επ ουδενί λόγο να προχωρήσουν στην ναυτολόγηση γυναικών, αξιωματικών κυρίως καπετάνισσες και δεν έκανε επίσης κανένα λόγο για τις δόκιμες που αντί να εκπαιδεύονται επί των πλοίων, έχουν πρωί-βράδυ τη “μάπα”ανά χείρας και καθαρίζουν ακόμα και τις τουαλέτες των πλοίων, που είναι πλήρωμα.  Επίσης δεν αναφέρθηκε καν στο γεγονός ότι σε μεγαθήρια εμπορικά ποντοπόρα πλοία (γκαζάδικα και φορτηγά), που έχουν πλήρωμα έως και 30 ναυτικούς μόνο οι 5-6 είναι έλληνες, ενώ οι υπόλοιποι είναι όχι ευρωπαίοι, αλλά τριτοκοσμικοί ναυτικοί, οι οποίοι σημειωτέων δεν είναι λίγες οι φορές που θέτουν σε κίνδυνο την ασφαλή ναυτιλία των πλοίων που είναι “μπαρκαρισμένοι”.

Και δεν είπε ο Πρόεδρος της ΕΕΕ ότι αυτούς τους τριτοκοσμικούς ναυτικούς και όχι ευρωπαίους, οι “συνάδελφοι” τους προτιμούν γιατί είναι φτηνοί-φτηνότατοι και ως εκ τούτου αφήνουν κέρδη στην εταιρία και το “αφεντικό”.  Και ας μην έχουν ιδέα από θάλασσα, βαπόρια και το σπουδαιότερο από ναυτική τέχνη.

Είναι βλέπεις ΦΤΗΝΟΙ και ως εκ τούτου μας κάνουν.

Αλλά συμφωνώ και επαυξάνω με τον κύριο πρόεδρο, ο οποίος σημειωτέον διακατέχεται από ανεβασμένο επιχειρηματικό δαιμόνιο, ότι το 6,1% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ), προέρχεται άμεσα ή έμμεσα από τις θαλάσσιες μεταφορές και επίσης ότι το 2011 (ελπίζω και το 2012), τα έσοδα από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, σε ξένο συνάλλαγμα ανήλθαν στα 14.000.000.000 ευρώ, καθώς επίσης ότι η ναυτιλία προσφέρει άμεσα ή έμμεσα δουλειά, σε περίπου 200.000 άτομα.

Αλλά ΔΙΑΦΩΝΩ και μάλιστα ριζικά στο ότι ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες να έχουν σήμερα στην κυριότητά τους 3.428 εμπορικά πλοία όλων των τύπων, με συνολική χωρητικότητα περίπου 245.000.000 dwt, εκ των οποίων τα 820 “κομμάτια” να είναι εγγεγραμμένα στο εθνικό μας νηολόγιο, δηλ. να έχουν υψωμένη στην πρύμνη τους τη γαλανόλευκη, ταξιδεύοντας ανά τους Ωκεανούς και την ίδια στιγμή που η ελληνόκτητη ναυτιλία να βρίσκεται στην κορυφή του ναυτιλιακού κόσμου, να υπάρχουν ΣΗΜΕΡΑ πάνω από 6000 έως 7000 ΑΝΕΡΓΟΙ έλληνες ναυτικοί.

Και η ΑΝΕΡΓΙΑ κύριεςΠρόεδρε είναι καταγεγραμμένη όχι από την ΠΝΟ και τα ναυτεργατικά σωματεία, αλλά από το επίσημο κράτος (βλέπε ΓΕΝΕ), Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και ως εκ τούτου κύριε Πρόεδρε είναι Πέρα για Πέρα ΑΛΗΘΙΝΗ.

Και τέλος διαφωνώ επίσης στην επιμονή των ελλήνων εφοπλιστών, η οποία αναφέρθηκε και στην ομιλία του κου Βενιάμη για την ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών σχολών. Και διαφωνώ για έναν και  μοναδικό λόγο που δεν είναι άλλος  από την αδυναμία εξεύρεσης μπάρκου των σημερινών νέων που μόλις αποφοίτησαν ως αξιωματικοί(πλοίαρχοι-μηχανικοί) από τις δημόσιες ακαδημίες εμπορικού ναυτικού(ΑΕΝ), όχι δε να υπήρχαν και απόφοιτοι  ιδιωτικών σχολών.

Εκτός και εάν οι έλληνες εφοπλιστές αποζητούν φθηνότερους έλληνες αξιωματικούς.