Τι κι αν ο πρωθυπουργός είπε στον αρμόδιο υπουργό για την εμπορική ναυτιλία, «Μουσουρούλη δώστα όλα», υπέρ φυσικά των ελλήνων εφοπλιστών (μείωση συνθέσεων, κατάργηση ΣΣΕ κα), περιμένοντας έτσι την προσέλκυση νέων εμπορικών πλοίων στο εθνικό νηολόγιο, οι έλληνες πλοιοκτήτες που σήμερα με τα περίπου 3500 βαπόρια όλων των τύπων βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής πυραμίδας, αλλού φυσικά δείχνουν να …τυρβάζουν αφού αντί να φέρουν πλοία, κατέβασαν την γαλανόλευκη από δεκάδες πλοία τους.
Και φυσικά τα αποκαρδιωτικά στοιχεία τόσο για τον ίδιο τον πρωθυπουργό όσο και για τον ΥΝΑ, ο οποίος υπόψιν, εκλέγεται από τους έλληνες ναυτικούς της ακριτικής Χίου, δεν προέρχονται από κάποια ιδιωτική ανεπίσημη εταιρεία, αλλά από την κρατική Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία, η οποία ανακοίνωσε ότι το 2012 ο υπό ελληνική σημαία εμπορικός στόλος μειώθηκε κατά 3,7% και μέσα σε ένα χρόνο οι καθαρές απώλειες ήταν 75 πλοία. Στην τριετία 2010-2012 η γαλανόλευκη είχε καθαρές απώλειες συνολικά 135 πλοίων και φυσικά πάει…λέγοντας για το 2013, αφού κατά πως λένε όσοι γνωρίζουν τα διεθνή οικονομικά, η ύφεση θα συνεχιστεί και στη ν παγκόσμια ναυλαγορά.
Και έχοντας την αμέριστη στήριξη της τρι-κομματικής κυβέρνησης, οι έλληνες πλοιοκτήτες έχουν δημιουργήσει μια ολόκληρη στρατιά ανέργων ελλήνων ναυτικών (μόνο τον Ιανουάριο του 13 το ΓΕΝΕ έχει καταγράψει συνολικά 4438 ανέργους) ενώ η ΠΝΟ κάνει λόγο για πάνω από 7000 ανέργους, δεν λένε να τηρήσουν αν μη τι άλλο τις δεσμεύσεις τους, οι οποίες εγγυώνται χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας τόσο στη θάλασσα, όσο και στη στεριά.
Κι ενώ υποστέλλουν την ελληνική σημαία από δεκάδες εμπορικά πλοία και στη θέση τους υψώνουν όλο και περισσότερες τριτοκοσμικές και αφερέγγυες σημαίες που δικαιολογούν όλο και λιγότερους έλληνες ναυτικούς, την ίδια στιγμή ξοδεύουν (και φυσικά αφού έχουν καλά κάνουν) εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για την αγορά και άλλων πλοίων.
Έτσι ενώ μερικές χιλιάδες έλληνες ναυτικοί πεινάνε και λιώνουν τις σόλες των παπουτσιών τους ανεβοκατεβαίνοντας στις σκάλες των ναυτιλιακών εταιρειών στον Πειραιά αλλά και τα βόρεια και νότια προάστια, οι κύριοι που υποσχέθηκαν νέες θέσεις εργασίας και απαίτησαν και πέτυχαν την ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών σχολών, οι οποίες ουσιαστικά θα υποβαθμίσουν τις κρατικές και δωρεάν ΑΕΝ, ξόδεψαν πάνω από 400.000.000 δολάρια για να αυξήσουν τους στόλους τους στους οποίους όμως δεν μπαρκάρουν έλληνες ναυτικοί.
Βλέπεις η σημαία που θα κυματίζει στα νέα πλοία ορίζει ολιγάριθμο πλήρωμα και μάλιστα αλλοδαπό-χαμηλόμισθο προσωπικό δηλαδή- και όχι απαιτητικό ακόμη και στη διαβίωση επί των πλοίων, κάτι που όμως δείχνει και μαθηματικά, περισσότερα κέρδη.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία ξένων ναυλομεσιτικών οίκων, κυρίως του Λονδίνου, μέσα σε 40 μέρες, από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα, οι έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν 40 εμπορικά πλοία για τα οποία κατέβαλλαν 453 εκ. δολάρια. Ενώ πάντα με τις ίδιες πηγές, το 2012 οι ίσιοι επιχειρηματίες είχαν αγοράσει 19 πλοία συνολικής αξίας 402 εκ. δολαρίων.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο καθ ύλην αρμόδιος υπουργός Κ. Μουσουρούλης, είναι έτοιμος προκειμένου να εξαφανίσει τα …μαύρα «κατάμαυρα» επίσημα στοιχεία της ΑΝΕΡΓΙΑΣ των ελλήνων ναυτικών, μεταξύ των οποίων υπάρχουν και καπεταναίοι και μηχανικοί, πράγμα ανήκουστο για μια χώρα που κατέχει τα σκήπτρα της παγκόσμιας ναυτιλίας, να νομοθετήσει νέο νόμο που θα καθορίζει πότε κάποιος θα ονομάζεται ναυτικός και πότε όχι και ως εκ τούτου θα ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΑΙ από τα ναυτικά μητρώα!
Και να σημειώσουμε ότι ο ισχύων νόμος καθορίζει ότι ο ναυτικός είναι αυτός που μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια έχει γραμμένη στο ναυτικό του φυλλάδιο 12μηνη θαλάσσια υπηρεσία, ενώ ο νέος που … έρχεται θα μειώνει κατά πολύ και τα τελευταία χρόνια, αλλά και την πραγματοποιηθείσα θαλάσσια υπηρεσία.
Και φυσικά … ο νοών νοήτω!