Η ξεκαρδιστική όπερα-έκπληξη κλείνει την επιτυχημένη της πορεία με δύο τελευταίες παραστάσεις στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, 9 και 10 Μαΐου 2015.
150 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση στο Παρίσι αλλά και για πρώτη φορά στην Αθήνα, η διάσημη κωμική όπερα Ωραία Ελένη, του Jacques Offenbach συστήνεται φέτος στο αθηναϊκό κοινό.
Η ομάδα του OLVIO, παρουσιάζει τη γνωστότερη φάρσα του Offenbach, μια σάτιρα που δεν χαρίζεται σε κανέναν, ένα έργο με μελωδίες που δημιούργησαν σχολή – μια μουσική κωμωδία που, από τις πρώτες νότες ως το φινάλε, συνδυάζει ευρηματικά υπέροχες μουσικές ερμηνείες με σκηνές αυθεντικής αίσθησης του χιούμορ.
Μέσα από μια ανανεωμένη και σύγχρονη ματιά -σκηνοθετικά, κινησιολογικά και ερμηνευτικά – η Ωραία Ελένη μιλάει ελληνικά και σκιαγραφεί ανάλαφρα αλλά χωρίς περιστροφές, μια κοινωνία που κάνει ό,τι μπορεί για να μη βρεθεί αντιμέτωπη με την πικρή αλήθεια της καθημερινότητας. Το στοίχημα της παράστασης είναι να αναδείξει τη θεατρικότητα της Ωραίας Ελένης χωρίς να επισκιάσει την εμπνευσμένη μουσική του Offenbach. Τέσσερις μουσικο,ί επτά λυρικοί ερμηνευτές και δύο χορευτές υψηλού επιπέδου, προσεγγίζουν την κωμική όπερα αναδεικνύοντας παράλληλα και τα δύο συστατικά στοιχεία. Έτσι, οι φίλου του θεάτρου και οι φίλοι της όπερας, θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν για πρώτη φορά στην αθηναϊκή σκηνή, τη μουσική μεγαλoφυία του Offenbach και τις μελωδίες που γέννησαν λίγα χρόνια αργότερα το can can. Το λιμπρέτο που είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από τους κριτικούς της εποχής, έχει μεταφραστεί στα ελληνικά για να φτάσει αβίαστα στο σύγχρονο κοινό.
Δημοσιεύσεις – Κριτικές
O Μανώλης Βαμβούνης από το gkoultoura.gr είδε την ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ και την προτείνει για τις 7 absolute must παραστάσεις για το Φεβρουάριο! Το BBC είχε γράψει “Αλλεργικοί στην οπερέτα; Κάντε μια εξαίρεση για τον Offenbach!” – και… πραγματικά! Ο σκηνοθέτης Παναγιώτης Αδάμ κάνει ένεση ρομαντικής και ποπ μοντερνίλας μέσα στην ηλικίας 150 ετών κωμική όπερα του Offenbach, η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα και νιώθεις σαν να γράφτηκε μόλις χτες. Με ένα διαλεχτό 14μελές cast από τραγουδιστές, ηθοποιούς, μουσικούς και χορευτές παραδίδει ένα ξεκαρδιστικό δίωρο αληθινή υπερπαραγωγή, γεμάτο εφευρετικά (και κάφρικα gags) και μια φορτσάτη ανάλαφρη αίσθηση του τολμηρού και αυτοσαρκαστικού. (διαβάστε περισσότερα…)
ATHENS VOICE, Δημήτρης Μαστρογιαννίτης. Τι σχέση έχει το Baywatch με την «Ωραία Ελένη»; Δύσκολο να σας το εξηγήσουμε, γιατί όση ώρα διαδραματιζόταν η σκηνή κλαίγαμε από τα γέλια! Μα είναι δυνατόν μια οπερέτα να είναι ίσως και η πιο ξεκαρδιστική παράσταση της χρονιάς; Απ’ ό,τι φαίνεται είναι. Γιατί ο άνθρωπος που υπογράφει τη σκηνοθεσία (Παναγιώτης Αδάμ) για την «Ωραία Ελένη» του Ζακ Όφενμπαχ, είναι μάλλον από τους πιο ακομπλεξάριστους σκηνοθέτες του λυρικού θεάτρου που διαθέτουμε… …Σύνολο 13 άτομα επί σκηνής, σε εποχή κρίσης παρακαλώ, σ’ ένα μικρό θέατρο που δεν έχει τη σφραγίδα του λυρικού θεάτρου. Τι σημαίνει αυτό; Πως οι άνθρωποι είναι τρελοί και παθιασμένοι μ’ αυτό που κάνουν και, ναι, αξίζει να μοιραστούμε την τρέλα τους. Ακόμα και όσοι παθαίνουν αλλεργία στο άκουσμα της λέξης όπερας. Ούτως ή άλλως εδώ μιλάμε για Soap opera! (διαβάστε περισσότερα…)
τια στην ανίe-Nάνα: Από που παν’ για τα Κύθηρα παρακαλώ; Ή περί έρωτος Υπάρχουν στη ζωή μερικές μεγάλες παρανοήσεις. Μία από αυτές είναι ότι η οπερέτα είναι βαρετή, σοβαρή και μαρτύριο. Μια άλλη είναι ότι η τέχνη θα πρέπει να είναι δυσκοίλια, καθώς πρέπει, βαλμένη τακτικά σε κουτάκια, ώστε να την θαυμάζουν σοβαροί κύριοι και κυρίες που στέκονται ευθυτενείς με ένα παλούκι στον κώλο. Και η τρίτη και μεγαλύτερη ότι είναι δυνατόν να ζήσεις μια ζωή, συμβιβασμένη μέσα σε κοινωνικές απαιτήσεις, στερημένη από έρωτα. Και τις τρείς αυτές παρανοήσεις έρχεται να καταρρίψει η παράσταση “Ωραία Ελένη” μια οπερέτα σε μουσική του J. Offenbach που ανεβαίνει κάθε Σάββατο και Κυριακή στο θέατρο OLVIO. (διαβάστε περισσότερα…)
Μαρώ Τριανταφύλλου στην εφημερίδα ΕΠΟΧΗ: Η οπερέτα εκμοντερνίστηκε, πλησίασε το μιούζικαλ, και έφτασε στην εποχή μας μέσα από ένα στρόβιλο ευφάνταστων και οξυδερκών αναγνώσεων του χτες μέσα από το σήμερα. Σάτιρα πάνω στη σάτιρα, πασπαλισμένη με υγιή επιθεωρησιακότητα, μια σταλίτσα φαρσική διάθεση και αγνή ιερόσυλη πρόθεση κατεδάφιζε και οικοδομούσε ασταμάτητα. (διαβάστε περισσότερα…)
BHMagazino, Ιωάννα Ζυμαρίτη – Κλασική ανατροπή: η παράσταση «Ωραία Ελένη», μπλέκει με επιτυχία την ελληνική μυθολογία και την οπερέτα. Περάσαμε υπέροχα. Όχι μόνο γιατί γελάσαμε αλλά και γιατί αισθανθήκαμε αυτό που καμιά φορά χάνεται – ξεχνιέται – παραμελείται: τον σεβασμό προς τον θεατή. Όλο το στήσιμο της παράστασης, οι ερμηνείες, η μουσική, τα πάντα έκαναν σαφές ότι όλοι όσοι συμμετείχαν είχαν δουλέψει συστηματικά και με συνέπεια. Όλα ήταν με σαφήνεια και ακρίβεια εκτελεσμένα. Γεγονός που δεν προκύπτει μόνο από το πόσο καθαρά τραγουδούσαν οι «Αρχοντες» ενώ χόρευαν ραπ ούτε μόνο από την έξυπνη αξιοποίηση κάθε γωνιάς της σκηνής αλλά και των λιτών σκηνικών – απόδειξη ότι σκηνογραφία δεν είναι μόνο η στριφογυριστές σκηνές – αλλά από όλο το σύνολο της παράστασης, σε όλη τη διάρκεια της. (διαβάστε περισσότερα…)
LIFO, Αργυρώ Μποζώνη: Μπορείς να δεις όπερα μακριά από μια κρατική σκηνή; 4 εναλλακτικές παραγωγές όπερας στην Αθήνα. (διαβάστε περισσότερα…)
LIFO, Να πας να δεις αυτό…: M. Hulot… Θα πρότεινα την «Ωραία Ελένη», την κωμική όπερα του Ζακ Όφενμπαχ που παρουσιάζει η ομάδα του Olvio με ελληνικό λιμπρέτο και σύγχρονη ματιά, ως διασκεδαστική «σαπουνόπερα». Ο Πάρης είναι πανούργος βοσκός που ξελογιάζει την Ελένη, η όπερα μπερδεύεται πετυχημένα με το «Baywatch» και ο έρωτας, σε αρσενική και θηλυκή version, σκορπάει χαμόγελα. (διαβάστε περισσότερα…)
Η ΑΥΓΗ, Μάνια Ζούση: Μια παρέα καλλιτεχνών με σημαντικές σπουδές και χιλιόμετρα στον χώρο της μουσικής και του λυρικού τραγουδιού, πλαισιωμένων από νέους ταλαντούχους ομοτέχνους τους, δημιούργησαν έναν ανεξάρτητο θίασο όπερας, πέρασαν το ποτάμι και τραβώντας δυτικά στάθμευσαν στον Βοτανικό, λίγο μετά τις γραμμές του τρένου, στην οδό Φαλαισίας και στο θέατρο OLVIO. Θέλοντας να κάνουν πρώτα από όλα το κέφι τους, κατέδειξαν επί της ουσίας ότι η όπερα, πρέπει και μπορεί να απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό, που συναντιέται όχι απαραίτητα σε βελούδινα καθίσματα και κόκκινα χαλιά. Και για να συστηθούν σε αυτό το άλλο κοινό, επέλεξαν την κωμική όπερα του Όφενμπαχ «Ωραία Ελένη». (διαβάστε περισσότερα…)
LEFT.gr Άγγελος Καλοδούκας: Ωραία Ελένη, μια απολαυστική οπερέτα. Το στοίχημα της παράστασης ήταν να αναδείξει τη θεατρικότητα της Ωραίας Ελένης χωρίς να επισκιάσει την εμπνευσμένη μουσική του Offenbach. Και το καταφέρνει! Τέσσερις μουσικοί και επτά λυρικοί ερμηνευτές υψηλού επιπέδου, αποδίδουν με εξαιρετικό τρόπο την κωμική όπερα. Πιστέψτε με: πάνω απ’ όλα θα το κατα διασκεδάσετε! (διαβάστε περισσότερα…)
Γιώργος Χριστόπουλος, Newsage.gr: Προλάβετε, δείτε οπερέτα, την Ωραία Ελένη του Jacques Offenbach στο Θέατρο OLVIO στο Γκάζι, σε σκηνοθεσία του Adam Panagiotis κι ελάτε να μου πείτε αν δεν ξεραθείτε στο γέλιο… Αρκεί να είστε παρατηρητικοί να πιάσετε ένα απίθανο και πανέξυπνο χιούμορ, όχι μόνο στα λόγια, αλλά στα πρόσωπα, την κινησιολογία, τις ατάκες! Μπράβο σε όλη την παρέα που το τόλμησε!!!! (διαβάστε περισσότερα…)
Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Σάββατο 9 Μαΐου 21:00
Κυριακή 10 Μαΐου 20:00
Τιμές εισιτηρίων: 18€ (διακεκριμένες θέσεις) , 15€, 12€ (φοιτητικό), 7€ (ανέργων, ΑΜΕΑ, ατέλειες)
Ταυτότητα της παράστασης
Ενορχήστρωση-διασκευή: Μιχάλης Παπαπέτρου
Μουσική διεύθυνση: Θοδωρής Ιωσηφίδης
Σκηνοθεσία Παναγιώτης Αδάμ
Μετάφραση Ζιλ Γκουρντιέ
Σκηνικά – κοστούμια Βάλια Συριοπούλου
Επιμέλεια κίνησης Νατάσα Παπαμιχαήλ
Φωτισμοί Χριστίνα Θανάσουλα
Φωτογραφία – Video Νίκος Βούλγαρης
Διασκευή – προσαρμογή διαλόγων Παναγιώτης Αδάμ
Ερμηνεύουν Ελένη Λιώνα, Νίκος Στεφάνου, Τίμος Σιρλαντζής, Αντώνης Σιγάλας
Παναγιώτης Τερζάκης, Μιχάλης Αγγελιδάκης, Στέλιος Κέλερης, Νατάσα παπαμιχαήλ
Λουκάς Θεοδοσόπουλος, Γιούλα Ντούσικου, Ελένη Λίγγρη, Κώστας Σερελέας
Θοδωρής Ιωσηφίδης
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΔΘΠ
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Ηρώων Πολυτεχνείου 32 ΤΚ 18535
Ταμείο 2104143310 – 320
ώρες ταμείου: Καθημερινά 10.00 π.μ. – 2.00 μ.μ. και 6.00 μ.μ. – 9.00 μ.μ.
Σάββατο και Κυριακή 1.00 μ.μ. – 8 μ.μ.
Επικοινωνία www.dithepi.gr
Γραφείο τύπου press@dithepi.gr