Την ασφαλή μέθοδο για τη διατήρηση του βάρους των εμπορευματοκιβωτίων σε λογικά πλαίσια  και το θέμα της διακίνησης συζητούν οι εμπλεκόμενοι ακόμα και στον ΙΜΟ.

Την αφορμή για τη πραγματοποίηση αυτής της συζήτησης εγείρουν τα ατυχήματα που έχουν συμβεί κατά καιρούς αλλά και οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν κατά τo στοίβασμα των εμπορευματοκιβωτίων στα πλοία μεταφοράς τους.

 Ουσιαστικά θα επιχειρηθεί να υπάρξει μια παγκόσμια συμφωνία, ούτως ώστε το βάρος των εμπορευματοκιβωτίων να μην υπερβαίνει τα οριζόμενα από τους κανονισμούς ασφαλείας.

 Πολλές φορές έχουν διαπιστωθεί κατά τo στοίβασμα, εμπορευματοκιβώτια βαρύτερα του κανονικού, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα να απειληθεί η ευστάθεια του πλοίου ακόμα και εντός λιμένος.

 Σε άλλες περιπτώσεις χρειάστηκε να γίνει ανακατανομή στο στοίβασμα των εμπορευματοκιβωτίων προκειμένου να αποφευχθούν οι εν λόγω κίνδυνοι.

 Στην όλη προσπάθεια φαίνεται να υπάρχει κάποια σύμπλευση φορέων των λιμενεργατών, της πλοιοκτησίας αλλά και των φορέων που εμπλέκονται στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων καθώς υπέρβαρα εμπορευματοκιβώτια έχουν προκαλέσει ατυχήματα και στην οδική διακίνηση τους, είτε προς τη μεταφορά τους στα λιμάνια είτε από τα λιμάνια προς τους τελικούς παραλήπτες.

 Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι και στο παρελθόν στην Ελλάδα είχε τεθεί θέμα για τα υπέρβαρα εμπορευματοκιβώτια από φορείς των οδικών μεταφορών που τότε είχαν επισημάνει τους κινδύνους.

 Κινδύνους που πλέον διαβλέπουν στην πλειοψηφία τους οι εμπλεκόμενοι στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

 Σύμφωνα με εκτιμήσεις η σύγχρονη τεχνολογία που έχει υιοθετηθεί στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όσον αφορά τo στοίβασμα τους στις περισσότερες των περιπτώσεων αποκαλύπτει το πρόβλημα εγκαίρως χωρίς ωστόσο να αποφεύγονται οι αναγκαίες ανακατανομές στα φορτία ώστε να μην απειληθεί η αστάθεια και η πλευστότητα των πλοίων.