Όπως επισημάναμε και στην προηγούμενη ανασκόπηση, αναμενόμενη ήταν η πτώση στον κλάδο των διαλύσεων καθώς κάθε χρόνο αυτή την εποχή τα διαλυτήρια απέχουν λόγων των μουσώνων. Αντίστοιχα, είναι αρκετά δύσκολο στην παρούσα φάση να βρεθεί τελικός αγοραστής καθώς όλοι περιμένουν να δουν πως θα κινηθεί η αγορά μετά τους μουσώνες, δεδομένου και της μεγάλης προσφοράς πλοίων η οποία επηρεάζει τις τιμές.

Ανησυχητικό επίσης είναι το γεγονός ότι σε αρκετά διαλυτήρια της Ινδίας και της Κίνας έχουν αρχίσει και δημιουργούνται αποθέματα διαλυθέντος σιδήρου καθώς λόγω της επιβράδυνσης των οικονομιών τους έχει αρχίσει να μειώνεται και η ζήτηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H Ινδία, συνεχίζει να αντιμετωπίζει τα προβλήματα με την ισοτιμία της ρουπίας, την μεταβλητότητα των τιμών του σιδήρου και φυσικά την περίοδο των μουσώνων. Σαν αποτέλεσμα, αρκετοί τελικοί αγοραστές έχουν μπει σε στάση αναμονής, παρατηρώντας πως θα κινηθεί η αγορά πριν προβούν σε οποιαδήποτε κίνηση.

Το Πακιστάν, μετά την ανακοίνωση του προϋπολογισμού όπου δεν υπήρξε καμία ουσιαστική αλλαγή παρά μόνο η μικρή αύξηση του φόρου (Sales Tax) κατά $ 15 τον τόνο και η οποία δεν έχει εφαρμοσθεί ακόμη, εκδήλωσε κάποιο ενδιαφέρον για συγκεκριμένα πλοία σε τιμές «ευκαιρίας», χαμηλότερες από αυτές της Ινδίας δεδομένου και του πλεονεκτήματος που προσφέρει στα δεξαμενόπλοια λόγω του ‘Gas Free for Man Entry Only).

Το Μπαγκλαντές, ολοκλήρωσε και αυτό την διαδικασία του προϋπολογισμού με μικρότερη επιβάρυνση φόρου από την αναμενόμενη στα $ 2,5 ανά τόνο. Λόγω του μεγάλου αριθμού πλοίων που αγοράστηκε το τελευταίο διάστημα και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν μέχρι την προσάραξη στο διαλυτήριο οι αγοραστές είναι πολύ επιφυλακτικοί στο να προσφέρουν δεδομένου και της πτωτικής πορείας των τιμών του σιδήρου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην Κίνα, οι τιμές βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα και τα διαλυτήρια έχουν αρκετά αποθέματα σιδήρου καθώς η ζήτηση εμφανίζεται λίγο μειωμένη λόγω και της γενικότερης επιβράδυνσης της οικονομίας. Εκτιμάται ότι θα περάσει αρκετό διάστημα πριν η Κίνα επιστρέψει με το ίδιο τέμπο που δραστηριοποιήθηκε το πρώτο τρίμηνο.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων για τις τελευταίες 2 εβδομάδες ήτανε 1,023,995 DWT εκ των οποίων περίπου το 81% (440,280 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 10% (106,268 DWT) Containers, το 4.5% (47,014 DWT) Reefers, το 3% (32,424 DWT) MPP’s και το 1.5% (15,932 DWT) RoRo’s.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:

✏ Ινδία: Από $ 395 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏ Πακιστάν: Από $ 395 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏ Μπαγκλαντές: Από $ 380 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏ Κίνα: Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA

          marinews

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης