Μπορεί στις αρχές του 2014 και πιο συγκεκριμένα στους δύο πρώτους μήνες η ναυλαγορά  να μην είχε την αναμενόμενα καλή πορεία που προέβλεπαν οι αναλυτές, όμως κοινή διαπίστωση των στελεχών της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας είναι ότι «τα χειρότερα πέρασαν» και ειδικά για το ξηρό φορτίο.
Χθες ο δείκτης έκλεισε στις 1.391 ανεβασμένος κατά 66 μονάδες.
 
«Είναι γεγονός πως ο κλάδος για άλλη μία φορά τους 2 πρώτους μήνες του χρόνου βρέθηκε αντιμέτωπος με την χαμηλή ζήτηση (Demand) το οποίο είναι τυπικό χαρακτηριστικό του πρώτο τριμήνου κάθε χρόνου. Σιγά – σιγά όμως τις τελευταίες ημέρες ο BDI παρουσιάζει συνεχόμενη ανοδική πορεία, έστω και με μικρές ανοδικές κινήσεις και αναμένεται αυτή η τάση να συνεχισθεί, με
μεγαλύτερη ένταση από αυτή του τελευταίου διαστήματος, καθώς παράλληλα θα υπάρξει και βελτίωση των καιρικών συνθηκών» επισημαίνει σε ανάλυσή του ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.
 
Οι τελευταίες εκτιμήσεις για τις εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα προβλέπουν  αύξηση κατά 6% για να φτάσουν στο επίπεδο ρεκόρ των 870 εκατομμυρίων  τόνων σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα του Κρατικού Οργανισμού China Iron and Steel Association, Li Xinchuang.
 
«Οι παραγωγοί σιδήρου, συνεχίζουν και αγοράζουν Iron Ore παρά το γεγονός ότι τα αποθέματα στα λιμάνια έχουν φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ και ενάντια σε όλες τις προβλέψεις για επιβράδυνση της Κινεζικής οικονομίας. Ο Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού αναφέρει πως οι χαλυβουργίες έχουν φτάσει στο σημείο να εισάγουν Iron Ore απλά για να ανταγωνιστούν η μία την άλλη δεδομένου και των χαμηλών τιμών που επικρατούν περίπου 21% κάτω από την ίδια περίοδο του 2012» αναφέρει ο G.Moundreas SA:
 
«Τα άλλα θετικά νέα για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και σε αυτή την περίπτωση τα μικρότερα πλοία, είναι ότι τα εξαγόμενα φορτία ζάχαρης από την Ταϋλάνδη, την δεύτερη μεγαλύτερη εξαγωγική χώρα, θα αυξηθούν κατά 22%. Σύμφωνα με την υπηρεσία, Office of the Cane and Sugar Board, οι εξαγωγές θα φτάσουν τους 9 εκ. τόνους φέτος συγκριτικά με τους 7,4 εκ. τόνους τον προηγούμενο χρόνο ενώ η Παγκόσμια ζήτηση θα αυξηθεί κατά 2,2% κυρίως από την αύξηση της ζήτησης από την Ασία όπως την Κίνα, την Ινδονησία και την Μαλαισία.
Θετικά όμως είναι και τα νέα από το εμπόριο του Coal και συγκεκριμένα από τις εισαγωγές της Κίνας και της Ινδίας οι οποίες τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν συνεχόμενη αύξηση. Να υπενθυμίσουμε πως η Κίνα μέχρι το 2009 θεωρείτο καθαρά εξαγωγική χώρα σε Coal ενώ σήμερα  έχει καταστεί ο μεγαλύτερος εισαγωγέας παγκοσμίως. Καθώς η παραγωγή σιδήρου δείχνει να παρουσιάζει αυξητικές τάσεις στη Κίνα, τόσο αυξάνεται και η ζήτηση για Coal λόγω των νέων χαλυβουργιών που λειτουργούν με Coal (Coal Fired Plants)».

newmoney.gr