Η εταιρεία μας εστιάζει στην αντικατάσταση παλιών πλοίων με νεώτερα και πιο αποτελεσματικά. Επωφελούμαστε των υψηλών τιμών scrap και των πολύ χαμηλών τιμών μεταχειρισμένων πλοίων, για να εφαρμόσουμε αυτή τη στρατηγική.

Αυτό τονίζει, μεταξύ άλλων, ο κ. Γιάννης Δράγνης, διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου ναυτιλιακής εταιρείας Goldenport, μιλώντας στη «Ν», για τη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας.

Παράλληλα, σημειώνει ότι η εταιρεία, μεσοπρόθεσμα, επικεντρώνεται στις αγορές containerships, καθώς, ως αγορά, φαίνεται να κινείται σε πιο σταθερή πορεία.

Ωστόσο, προσθέτει ο κ. Δράγνης, η εταιρεία παρακολουθεί στενά και την αγορά του ξηρού φορτίου και είναι έτοιμη να εκμεταλλευθεί τις ευκαιρίες, όποτε αυτές προκύψουν.

Ηδη, πρόσφατα, η εταιρεία, αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές σκραπ, απέσυρε τρία πλοία, πουλώντας τα αντί 18,6 εκατ. δολ. συνολικά, ενώ απέκτησε ένα νεώτερο, το «Conti Seattle», 2.100 TEU, το οποίο ναυπηγήθηκε το 1997. Το πλοίο αποκτήθηκε από γερμανική εταιρεία αντί 5,2 εκατ. δολ.

Μετά τις πρόσφατες αγοραπωλησίες, ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 24 πλοία, εκ των οποίων 12 είναι containerships και 12 dry bulk carriers.

Η κρίση της ναυτιλίας έπληξε και την Goldenport, η οποία στο πρώτο εξάμηνο του 2012 ανακοίνωσε έσοδα μειωμένα κατά 17,6%, στα 42,9 εκατ. δολ., έναντι 52,1 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2011, ενώ οι ζημιές που «έγραψε» έφθασαν τα 51,3 εκατ. δολ., έναντι κερδών 3,3 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2011. Το μεγαλύτερο μέρος, όμως, των ζημιών είναι λογιστικό, λόγω της μείωσης της αξίας των πλοίων στα βιβλία.

«Διανύουμε μια από τις πιο απαιτητικές περιόδους του ναυτιλιακού κλάδου. Επειτα από μια μακρά κερδοφόρα πορεία, η Goldenport ανακοίνωσε ζημιά για το πρώτο εξάμηνο του 2012», λέει ο κ. Δράγνης και εξηγεί ότι το μεγαλύτερο μέρος της ζημιάς αναφέρεται σε μια έκτακτη απώλεια από την απομείωση της λογιστικής αξίας μέρους του στόλου.

«Αυτό δεν έχει, βέβαια, καμία σχέση με ταμιακό έλλειμμα από τη λειτουργική δραστηριότητα της εταιρείας. Η λειτουργική ζημιά ήταν 3,2 εκατ. δολ. για τη συγκεκριμένη περίοδο και απλά αντικατοπτρίζει την πολύ απαιτητική αγορά που διανύουμε», προσθέτει.

Αναφερόμενος στην κατάσταση της ναυτιλίας και, κυρίως, στους δύο κλάδους που δραστηριοποιείται η Goldenport, ο κ. Δράγνης σημειώνει ότι, την τρέχουσα περίοδο, οι ναύλοι για το ξηρό φορτίο και τα containerships δέχονται μεγάλη πίεση. Οι ναύλοι και στις δύο κατηγορίες βρίσκονται σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα των ιστορικών μέσων όρων. Ωστόσο, η αγορά των containers φαίνεται να κινείται σε πιο σταθερή πορεία.

Η πιο απαιτητική αγορά μεταξύ των δύο είναι, για τον κ. Δράγνη, η αγορά του ξηρού φορτίου, καθώς, όπως εξηγεί, φορτίου χαρακτηρίζεται βασικά από την υπερπροσφορά πλοίων. Ενας μεγάλος αριθμός πλοίων σχεδιάζεται να παραδοθεί τα επόμενα έξι τρίμηνα, ειδικότερα για τα μεγαλύτερης χωρητικότητας «capesize» φορτηγά πλοία. Το βιβλίο παραγγελιών, συνδυασμένο με πρόσφατα εμπόδια σε ζήτηση, όπως χαμηλότερες εισαγωγές σιδήρου στην Κίνα, μια χαμηλή περίοδος σιτηρών στη Δύση και οι μειώσεις στις εξαγωγές της Ινδονησίας, οδήγησαν σε εξαιρετικές μεσοπρόθεσμες πιέσεις στους ναύλους για φορτηγά πλοία, επισημαίνει ο κ. Δράγνης.

Σε ό,τι αφορά την αγορά των containerships, το κύριο χαρακτηριστικό στην παρούσα φάση είναι η χαμηλή ζήτηση. Οι πιο αδύναμες ευρωπαϊκές αγορές και, ως εκ τούτου, οι ακόμα πιο αδύναμες εισαγωγές για καταναλωτικά προϊόντα στην Ευρώπη, υπήρξαν ένας καθοριστικός παράγοντας για τα χαμηλότερα μεγέθη φορτίων container.

Τέλος, ο κ. Δράγνης, απαντώντας στην ερώτηση γιατί η εταιρεία δεν έχει πλοία στην ελληνική σημαία, αναφέρει ότι η ελληνική σημαία καλύπτει όλες τις προδιαγραφές και τα κριτήρια που θέτει τόσο η Ευρωπαϊκή Ενωση όσο και το σχετικό σύμφωνο του Παρισίου (Paris MoU), κατά συνέπεια μπορεί να προσδώσει προστιθέμενη αξία σε κάθε πλοιοκτήτη. Επίσης, θεωρεί ότι τα ελληνικά πληρώματα διαθέτουν υψηλή τεχνογνωσία και μεγάλη εμπειρία, που πηγάζει από τη μακρά παράδοση της χώρας στη ναυτιλία.

Ωστόσο, συνεχίζει, η γραφειοκρατία και τα διαδικαστικά εμπόδια που αυτή προκαλεί, στερούν προς το παρόν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από την ελληνική σημαία σε σχέση με άλλες σημαίες που πληρούν εξίσου τις διεθνείς προδιαγραφές ποιότητας.

 

ΠΗΓΗ:

Ναυτεμπορική