«Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν». Ο λόγος για το λιμάνι του Ζεμπρίγκε, το οποίο άνοιξε το νέο του τέρμιναλ όπου μπορούν να φιλοξενηθούν και να εξυπηρετηθούν άνετα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέχρι και 22.000 teu, παρά το γεγονός ότι τέτοια πλοία μέλλεται να εμφανιστούν τα προσεχή χρόνια αφού όπως οι ειδικοί εικάζουν δεν φαίνεται να υπάρχει όριο για τις προς τα πάνω μεταφορικές ικανότητες.

Το νέο τέρμιναλ είναι πλήρως εξοπλισμένο ούτως ώστε και πλοία αυτών των μεταφορικών δυνατοτήτων ναν εξυπηρετούνται άνετα, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και σε θέματα διακίνησης και εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων στο χερσαίο χώρο του νέου τέρμιναλ .

 

Η εμφάνιση του νέου τέρμιναλ και οι δυνατότητες αυτού χαρακτηρίζονται ως η πρώτη από τις αψιμαχίες μιας νέας μάχης ή η αρχή ενός νέου πολέμου μεταξύ των λιμένων βορρά και νότου της ΕΕ, με τους βόρειους να πριμοδοτούν εγκαίρως ούτως ώστε να είναι σε θέση να εξυπηρετούν έναντι των λιμένων του νοτιά, πλοία με μεγάλες μεταφορικές ικανότητες.

Να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή τα μεσογειακά λιμάνια τρέχουν να προλάβουν τις εξελίξεις, αναπτύσσοντας τους τομείς των συνδυασμένων μεταφορών (πλοίο – τρένο), με μεγάλους Ισπανούς και Ιταλούς να προηγούνται καταφανώς της ελληνικής περιπτώσεως, όπου μόλις πρόσφατα στον Πειραιά αποκαταστάθηκε η σιδηροδρομική σύνδεση ενώ τώρα έχουν κορυφωθεί και οι συζητήσεις για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συνδέσεων κα στα λοιπά ελληνικά λιμάνια.
theseanation