Δύο από τις μεγαλύτερες τράπεζες παγκοσμίως στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση, η Nordea Bank AB (NDA) και η DNB ASA εκτιμούν ότι αρχίζουν και φαίνονται τα πρώτα σημάδια ότι η κρίση που ταλανίζει την ναυτιλία την τελευταία πενταετία είναι προς το τέλος της. 
Η Nordea Bank, το βασίζει αυτό στο γεγονός ότι οι ζημιές από δάνεια το δεύτερο τρίμηνο ήταν μειωμένες κατά 15% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο και στο χαμηλότερο σημείο από το τρίτο τρίμηνο του 2011. Σύμφωνα με τον CEO της τράπεζας, Christian Clausen, οι ζημιές από τα δάνεια δεν αποτελούν πρόβλημα και προβλέπεται ότι θα μειωθούν περεταίρω, ενώ τα λειτουργικά κέρδη έφτασαν σε υψηλό των τελευταίων 7 τριμήνων. Ο ναυλομεσιτικός οίκος «G. Moundreas» επικαλείται και τις εκτιμήσεις της τράπεζας η DNB. Η δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα παγκοσμίως ανακοίνωσε στην ιστοσελίδα της πως οι ζημίες της από τον ευρύτερο κλάδο, δηλαδή Shipping, Offshore και Logistics, το δεύτερο τρίμηνο συγκριτικά με το πρώτο  μειώθηκαν κατά 43%. Όπως και οι δύο τράπεζες ισχυρίζονται, η διασπορά των δανείων στον ευρύτερο κλάδο της ναυτιλίας είναι αυτό που τους βοήθησε και μάλιστα σε σημείο όπου σήμερα βρίσκονται σε κερδοφορία εν αντιθέσει με άλλες τράπεζες που είτε εγκατέλειψαν τη ναυτιλία η πούλησαν το ναυτιλιακό τους χαρτοφυλάκιο με discount. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της Commerzbank, της τρίτης μεγαλύτερης τράπεζας στην ναυτιλία παγκοσμίως όπου τον Ιούνιο ανακοίνωσε την απόφαση της να κλείσει το ναυτιλιακό τμήμα και να επικεντρωθεί σε κλάδους δανείων όπου η κερδοφορία τους είναι πιο
σταθερή και σίγουρη. Σύμφωνα με την Nordea και την DNB, η αγορά και ιδιαίτερα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου παρά το γεγονός ότι έχει δείξει μικρά σημάδια βελτίωσης, θα κινηθεί σε αυτά τα επίπεδα για το επόμενο διάστημα αλλά αυτό είναι αρκετό για τις τράπεζες που σιγά σιγά αρχίζουν και αυξάνουν το ενδιαφέρον τους για δανειοδοτήσεις.
Theseanation

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης