Ιδιαίτερα ευαίσθητη μπορεί να χαρακτηριστεί η αγορά των διαλύσεων την εβδομάδα που πέρασε και οι ενδείξεις προμηνύουν ότι θα συνεχίσει να ταλαντεύεται με τις τιμές να επιδεικνύουν καθοδικές τάσεις.
Όλες οι αγορές αντιμετωπίζουν τα προβλήματα τους αλλά η κάθε μια για διαφορετικούς λόγους. Η Κίνα έχει να αντιμετωπίσει τις πτωτικές τιμές του σιδήρου, η Ινδία συνεχίζει να έχει προβλήματα με το νόμισμα της και το Πακιστάν παρουσιάζει πλεόνασμα τονάζ καθώς οι βασικοί τελικοί αγοραστές (End Buyers) έχουν γεμίσει τα διαλυτήρια με μεγάλο αριθμό πλοίων τα οποία αγοράστηκαν σε υψηλά επίπεδα λόγω και του μεγάλου LWT που είχαν.
Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε το Μπαγκλαντές το οποίο το τελευταίο διάστημα απείχε από την αγορά.
Στην Ινδία, η κατάσταση επιδεινώθηκε το τελευταίο διάστημα όπου και δεν υπήρξε ουσιαστικά καμία νέα πράξη παρά το έκδηλο ενδιαφέρον των πλοιοκτητών αφού εκτός από την πτωτική πορεία της ρουπίας σε σχέση με το δολάριο, οι Cash Buyers έχουν ακόμη υπό την κατοχή τους πλοία τα οποία δεν έχουν ακόμη πουλήσει ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν έλλειψη εργατικού δυναμικού αφού λόγω των μουσώνων αρκετοί εργάτες επιστρέφουν στην ενδοχώρα.
Το Πακιστάν, όπως προαναφέραμε είναι σχεδόν 100% «γεμάτο» από την έντονη δραστηριοποίηση των προηγουμένων εβδομάδων και πολύ επιλεκτικά μπορεί να προσφέρει μόνο για πλοία τα οποία βρίσκονται στην περιοχή και έχουν ελκυστικό LWT.
Η μόνη αγορά που εκμεταλλεύθηκε την έλλειψη ανταγωνισμού αλλά μετά από μία μεγάλη περίοδο αποχής, ήταν το Μπαγκλαντές γεγονός που αποδεικνύεται και από τις τιμές που προσφέρει καθώς αυτή την στιγμή είναι οι υψηλότερες στην αγορά αφού και λόγω των επερχόμενων μουσώνων προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το μεσοδιάστημα κλείνοντας όσα περισσότερα πλοία μπορεί.
Η Κίνα μετά από μία περίοδο έντονης δραστηριότητας έφτασε σε οριακά σημεία από θέμα
χωρητικότητας ενώ οι πτωτικές τάσεις στην τιμή του σιδήρου οδήγησαν τις προσφερόμενες τιμές σε αντίστοιχα πτωτική διόρθωση.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 693,941 DWT εκ των οποίων περίπου το 72% (496,445DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 15,5% (108,726 DWT) δεξαμενόπλοια, το 5% (35,999) Reefers και το 7,5% (52,771 DWT) MPP’s/Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:
✏ Ινδία: Από $ 450 – $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 455 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 470 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 405 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA