Σε δύσκολη θέση αναμένεται να βρεθούν και μέσα στο 2013 οι ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται containerships, αφού αποτελεί αίνιγμα ο τρόπος με τον οποίο θα διαθέσουν τα επιπλέον 40 πλοία άνω των 10.000 teu που έπεσαν στη θάλασσα πέρυσι.
Την ίδια στιγμή, η μια μετά την άλλη οι εταιρείες τακτικών γραμμών στρέφουν το βλέμμα στα μεγάλα containerships, και καταθέτουν ή σχεδιάζουν να καταθέσουν νέες παραγγελίες, οι οποίες θα προσθέσουν ακόμα περισσότερη χωρητικότητα στον παγκόσμιο στόλο.
Όπως αναφέρει η Drewry, κατά τη διάρκεια του 2012 οι πληρότητες στις γραμμές Ασίας – Μεσογείου κυμάνθηκαν από 75% έως 85%, και το 2013 με τα 40 επιπλέον πλοία, αναμένεται ότι θα οδηγήσει σε αύξηση των συνεργασιών ανάμεσα στις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου. Συνολικά, η πορεία που θα έχουν μέσα στο 2013 οι carriers εξαρτάται αποκλειστικά από τους ίδιους, σημειώνει η Drewry, και το πόσο αποτελεσματικά θα αντιδράσουν στη νέα πραγματικότητα της οριακής αύξησης της ζήτησης, σε σύγκριση με την ολοένα αυξανόμενη χωρητικότητα.
Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες για την απορρόφηση της νέας χωρητικότητας σε συνδυασμό με καλούς ναύλους η αναζήτηση για νέα πλοία με μεγαλύτερες χωρητικότητες συνεχίζεται. Σχέδια να κατασκευάσει mega containerships 18.000 teu έχει United Arab Shipping Co (UASC). Η εταιρεία εφόσον υλοποιήσει το στόχο της θα είναι η πρώτη που θα ακολουθήσει τη Maersk σε παραγγελίες πλοίων σε αυτό το μέγεθος.
Σημειώνεται ότι σήμερα το μεγαλύτερο εν ενεργεία containership είναι χωρητικότητας 16.000 teu «Marco Polo» της CMA CGM. Αλλά και η K Line και η Yang Ming αναζητούν μεγάλα containerships χωρητικότητας περίπου 14.000 teu, ώστε να ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα μέλη του Alliance CKYH (Cosco Container Lines και Hanjin Shipping). Οι κινήσεις του συγκεκριμένου alliance έχουν άμεση επίπτωση και στο λιμάνι του Πειραιά, αφού τα πλοία των συγκεκριμένων εταιρειών ενισχύουν τη θέση του στην Ανατολική Μεσόγειο.
Ο παγκόσμιος στόλος containerships έφτασε τα 16,34 εκατ. teu την 1η Ιανουαρίου 2013 σημειώνοντας αύξηση κατά 6% σε σχέση με τη περσινή χρονιά. Πέρσι έπεσαν στη θάλασσα 207 νέα πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,25 εκατ. teu ενώ αποσύρθηκαν 200 πλοία μικρής όμως χωρητικότητας, 351.000 teu. Όσο για το tonnage που βρίσκεται σε αδράνεια έφτασε τα 810.000 teu τον Ιανουάριο του 2013 από 595.000 teu το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

marinews