Αυξήθηκε η χωρητικότητα του υπό ελληνική σημαία στόλου κατά 2,5%, για πλοία άνω των 100 κοχ το Μάρτιο του 2012, ενώ αντίθετα μειώθηκε σε ποσοστό 3,3% ο αριθμός τους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Ειδικότερα ο υπό ελληνική σημαία στόλος ανήλθε το Μάρτιο του 2012 σε 2.066 πλοία από 2.074 πλοία τον αντίστοιχο μήνα του 2011 και 2.129 πλοία το 2010. Αντίθετα σε επίπεδο χωρητικότητας έφτασε τα 44,05 εκατ. κοχ, από 42,996 εκατ. κοχ, το Μάρτιο του 2011 και 42,23 εκατ. κοχ το Μάρτιο του 2010.

Στα φορτηγά πλοία, ο στόλος μειώθηκε κατά 5% και έφτασε τα 547 πλοία, ενώ όμως αυξήθηκε η χωρητικότητά του κατά 0,9% και διαμορφώθηκε στα 16,11 εκατ. κοχ. Στα δεξαμενόπλοια ο στόλος μειώθηκε κατά ένα το Μάρτιο του 2012 και διαμορφώθηκε στα 541 πλοία, ενώ η χωρητικότητά τους αυξήθηκε κατά 4% και έφτασε τα 26,37 εκατ. κοχ από 25,36 εκατ. κοχ που ήταν το Μάρτιο του 2011.

Μείωση και σε αριθμό πλοίων και σε χωρητικότητα καταγράφηκε στα επιβατηγά πλοία. Ο στόλος μειώθηκε κατά 5,1% και έφτασε τα 686 πλοία από 723 που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2011, ενώ και η χωρητικότητά τους μειώθηκε κατά 5,2% και ανήλθε σε 1,49 εκατ. κοχ από 1,58 εκατ. κοχ πέρσι. Στη γενική κατηγορία λοιπά ο στόλος έφτασε τα 232 πλοία από 233 πέρσι και η χωρητικότητα στα 65.658 κοχ από 63.957 κοχ πέρσι.

Ανανέωση

Από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ διαφαίνεται ότι οι Ελληνες εφοπλιστές τα τελευταία χρόνια προχωρούν σε ανανέωση του στόλου τους επενδύοντας σε σύγχρονα νεότευκτα μεγαλύτερης χωρητικότητας.

Πιο συγκεκριμένα στο ελληνικό νηολόγιο βρίσκονταν το Μάρτιο του 2012 570 πλοία χωρητικότητας άνω των 30.000 κοχ, με συνολική χωρητικότητα 39,55 εκατ. κοχ από τα 44,05 εκατ. κοχ που είναι η συνολική χωρητικότητα τού υπό ελληνική σημαία στόλου. Το αντίστοιχο διάστημα του 2011 είχαν φτάσει τα 555 πλοία χωρητικότητας 38,09 εκατ. κοχ και το 2010 στην ελληνική σημαία ήταν 535 πλοία αυτής της κατηγορίας, συνολικής χωρητικότητας 36,7 εκατ. κοχ.

Στα πλοία χωρητικότητας 20.000 – 30.000 κοχ καταγράφεται φέτος μια μείωση κατά εννέα πλοία (91 από 100) με τη χωρητικότητά τους να φτάνει τα 2,4 εκατ. κοχ, από 2,6 εκατ. κοχ την ίδια περίοδο πέρσι.

Η ηλικία

Επίσης σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ στον υπό ελληνική σημαία στόλο βρίσκονται 242 πλοία χωρητικότητας 11,17 εκατ. κοχ ηλικίας κάτω των 5 ετών. Ακόμα 305 συνολικής χωρητικότητας 13,94 εκατ. κοχ έχουν ηλικία από 5 έως 10 έτη και 238 συνολικής χωρητικότητας 9,1 εκατ. κοχ έχουν ηλικία από 10 έως 15 έτη. Συνολικά η ηλικία 785 πλοίων χωρητικότητας 34,29 κοχ, δηλαδή το 77,8% της συνολικής χωρητικότητας τού υπό ελληνική σημαία, κυμαίνεται από ενός μέχρι 15 ετών.

Ναυτιλιακό συνάλλαγμα

Στη διάρκεια του 2011 και παρά την κρίση στη ναυτιλία το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρευσε στη χώρα μας ανήλθε σε 14,09 δισ. ευρώ εκτινάσσοντας την άμεση προσφορά της ελληνικής ναυτιλίας στη χώρα στα 155 δισ. ευρώ περίπου τα τελευταία 11 χρόνια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά την κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και τη μείωση του αριθμού των υπό ελληνική σημαία πλοίων άνω των 1.000 gt σύμφωνα με την έρευνα των Lloyd’s Register – Fairplay για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου η ελληνική σημαία παραμένει πρώτη στην προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα του Μαρτίου 2012 η ελληνική σημαία έχασε 55 πλοία το 2011 και 107 συνολικά στη διετία, αλλά παραμένει ως πρώτο νηολόγιο με 862 πλοία, από τα 43 νηολόγια που χρησιμοποιούν συνολικά οι Έλληνες εφοπλιστές για τα 3.760 πλοία μεταφορικής ικανότητας 264.054.167 dwt και 155.904.976 gt, του ελληνόκτητου στόλου.

Πηγή: Ναυτεμπορική