Μείωση εσόδων και κερδών ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του 2012 η Diana Shipping, η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία του Έλληνα εφοπλιστή Συμεών Παληού. Ωστόσο, με ρευστά διαθέσιμα ύψους 442 εκατ. δολ. και δάνεια ύψους 393,2 εκατ. δολ., ο κ. Παληός δηλώνει παρών στις ανακατατάξεις που θα επιφέρει η κρίση στη ναυτιλία.
Ηδη από το τέταρτο τρίμηνο του 2011 η Diana Shipping προχώρησε σε αγορές τριών πλοίων από «δεύτερο χέρι», ενώ συμφώνησε στην παραγγελία τριών ακόμη πλοίων ξηρού φορτίου, αξιοποιώντας τη σημαντική πτώση των αξιών πλοίων και των τιμών ναυπήγησης, αυξάνοντας τον στόλο της στα 30 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου.
Η Diana Shipping, για το πρώτο τρίμηνο του 2012, είχε καθαρά κέρδη ύψους 20 εκατ. δολ., μειωμένα σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2011, όταν είχε καταγράψει κέρδη 33,1 εκατ. δολ. Τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 57,6 εκατ. δολ. έναντι 69,4 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2011.
Η μείωση των εσόδων, λόγω της πτώσης των ναύλων, αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση των ημερών λειτουργίας του στόλου λόγω της προσθήκης τριών νέων πλοίων, τονίζει η εταιρεία. Σημειώνεται ότι μόλις την 1η Μαΐου η Diana Shipping παρέλαβε το τελευταίο απόκτημά της, το «Melia» (πρώην «Mining Star»), ένα panamaχ μεταφορικής ικανότητας 76.225 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2005 και το οποίο αγόρασε τον προηγούμενο Μάρτιο έναντι 20 εκατ. δολ.
Με την προσθήκη του «Melia», ο εν λειτουργία στόλος της Diana Shipping έφθασε τα 27 πλοία ξηρού φορτίου (17 Panamax, 1 Post-Panamax, 8 Capesize και ένα Newcastlemax), μεταφορικής ικανότητας 3 εκατ. dwt και μέσου όρου ηλικίας τα 6,1 χρόνια. Επίσης, όπως προαναφέρθηκε, η εταιρεία αναμένεται να παραλάβει ένα νεότευκτο «Newcastlemax» πλοίο στη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου του 2012 και δύο ακόμη νεότευκτα «Ice Class Panamax» στο τέταρτο τρίμηνο του 2013.
Ανάλογη τακτική ανάπτυξης του στόλου ακολουθεί ο κ. Παληός και στην άλλη εισηγμένη εταιρεία, την Diana Containerships, η οποία εξειδικεύεται στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η Diana Containerships εξετάζει την επιστροφή στην πολιτική αγορών πλοίων από δεύτερο χέρι έπειτα από μία μικρή ανάπαυλα, μετά την αγορά δύο containerships από τη Hamburg-Sud στην αρχή του χρόνου.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική