Την ώρα που η οικονομική αστάθεια και η κρίση στην Ευρώπη φέρουν τις επιδόσεις της COSCO το 2011, κατώτερες από τις προβλεπόμενες και ενώ η φετινή χρονιά αναμένεται να είναι ακόμη πιο δύσκολη, το λιμάνι του Πειραιά κρατάει γερά, με σταθερά ανοδική πορεία, που αποδεικνύεται καθοριστική για την διατήρηση της συνολικής κερδοφορίας του ομίλου.
Έτσι, λοιπόν ο Πειραιάς, έγινε από πέρυσι και πάλι κερδοφόρος, και μάλιστα εξελίχτηκε στο δεύτερο λιμάνι σε αύξηση παραγωγικότητας από τα συνολικά 19 διαμετακομιστικά κέντρα που διαθέτει η κινεζική εταιρεία COSCO (και πιο συγκεκριμένα η COSCO Pacific) σε όλο τον κόσμο.
Η παραγωγή της COSCO στο μεγαλύτερο θαλάσσιο διαμετακομιστικό κέντρο της Ελλάδας έφθασε την περασμένη χρονιά τα 1,19 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, πραγματοποιώντας αύξηση κατά 75%(!) σε σχέση με το 2010. Το γεγονός αυτό κατατάσσει τον Πειραιά δεύτερο πίσω από το κινεζικό λιμάνι του Τιαντζίν, όπου η αύξηση ξεπέρασε το 135%, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 1,35 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Μάλιστα, τα έσοδα της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. ανήλθαν το 2011 σε 101,4 εκατ. δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 17% του συνόλου των εσόδων της COSCO.
Βεβαίως, τα καθαρά κέρδη του κινεζικού κολοσσού για το 2011 αυξήθηκαν μόλις κατά 7,6% αρκετά χαμηλότερα από τις προβλέψεις. Έτσι, διαμορφώθηκαν συνολικά στα 389 εκατ. δολάρια, παρουσιάζοντας μεν αύξηση σε σχέση με το 2010, όταν τα κέρδη ανήλθαν σε 366,2 εκατ. δολάρια, αλλά κάτω από τις προβλέψεις των διεθνών αναλυτών που ανέμεναν από τον κορυφαίο κινεζικό όμιλο του κλάδου σημαντικά κέρδη κατά μέσο όρο στα 403 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα, με δηλώσεις του αντιπροέδρου της COSCO, Wang Xingru, στην «South China Morning Post», τη μεγαλύτερη αγγλόφωνη εφημερίδα που εκδίδεται στο Χονγκ Κονγκ, η αύξηση της παραγωγής στα λιμάνια αναμένεται να είναι ακόμη πιο μειωμένη τη τρέχουσα χρονιά λόγω της αστάθειας που υπάρχει στην παγκόσμια οικονομία. Ωστόσο, το λιμάνι του Πειραιά και το λιμάνι της Νάνσα στο Γουανγκζού, θα είναι τα δύο από τα διεθνή λιμάνια που διαχειρίζεται η COSCO που θα συνεχίσουν να παρουσιάζουν σταθερά δυναμική ανάπτυξη και φέτος, ενισχύοντας έτσι τη συνολική κερδοφορία του ομίλου.
Πάντως, σε κάθε περίπτωση οι προοπτικές της χρονιάς δεν είναι θετικές για τον κλάδο της εμπορικής ναυτιλίας συνολικά, καθώς οι αυξημένες τιμές των καυσίμων και η μείωση της ζήτησης στο παγκόσμιο εμπόριο πιέζουν τόσο τις ναυτιλιακές εταιρείες όσο και τις εταιρείες διαχείρισης διαμετακομιστικών κέντρων. Σύμφωνα δε, με έκθεση της έγκριτης συμβουλευτικής εταιρείας του κλάδου, Drewry, ο ρυθμός ανάπτυξης της κίνησης στα λιμάνια διεθνώς αναμένεται φέτος να μειωθεί έως και κατά 1,3%.