«Απόβαση» στο Ισραήλ πραγματοποιούν οι διοικήσεις των λιμένων Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και Βόλου, προκειμένου να διερευνήσουν τις δυνατότητες συνεργασίας με το λιμάνι της Χάιφα, με εταιρείες διακίνησης containers, με μεταφορικές επιχειρήσεις και με τουριστικούς φορείς για πακέτο κρουαζιέρας, το οποίο θα περιλαμβάνει τα τρία ελληνικά λιμάνια.

Όπως δήλωσε στην «Η» ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ), κ. Χ. Σκεύας, η επίσκεψη στο Ισραήλ θα λάβει χώρα εντός της επόμενης εβδομάδας και αφορά και στη δεδηλωμένη πρόθεση των Ισραηλινών να διευρύνουν τις οδούς εμπορικής σύνδεσης με τη Ρωσία, αξιοποιώντας και ενδιάμεσα λιμάνια. Παράλληλα, εδώ και τρεις μήνες τα λιμάνια Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και Μπουργκάς έχουν υποβάλει αίτηση στις αρμόδιες κοινοτικές αρχές στις Βρυξέλλες, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή μίας νέας σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 450 χλμ. ανάμεσα στους τρεις λιμένες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πρόταση των τριών λιμένων (με την επωνυμία Sea to Sea) υλοποιείται, στο πλαίσιο του κοινοτικού προγράμματος, «Motor-ways of the Sea» και επικυρώθηκε και με την υπογραφή MoU ανάμεσα στον αρμόδιο γενικό γραμματέα του υπουργείου Ανάπτυξης και στον ομόλογό του από τη βουλγαρική πλευρά. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει την ίδια στιγμή θέσει σε τελικό στάδιο την κατασκευή ενός έργου πολύ μικρού κόστους, αλλά τεράστιας σημασίας για την ανάπτυξη των εργασιών του στο κομμάτι των containers.

Σύνδεση
Αυτό αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση του τμήματος του λιμένα, όπου βρίσκεται ο σταθμός των εμπορευματοκιβωτίων με το δίκτυο του ΟΣΕ με συνολικό μήκος 400 μέτρα. Η συγκεκριμένη επένδυση δεν υπερβαίνει σε κόστος τα 2 εκατομμύρια ευρώ και μέχρι στιγμής αποτέλεσε ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην προσπάθεια προώθησης εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης προς διάφορες γειτονικές βαλκανικές χώρες. «Το έργο αυτό είναι ζωτικής σημασίας, εάν υπάρχει επιθυμία, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, να προσελκυστεί στρατηγικός επενδυτής για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Η υποδομή αυτή έχει ζητηθεί ακόμη και από τουρκικές επιχειρήσεις, οι οποίες θέλουν να την αξιοποιήσουν για να προσεγγίσουν τις αγορές χωρών της ανατολικής Ευρώπης», επισήμανε ο ίδιος.

Τέλος, σε φάση προκήρυξης βρίσκεται και το έργο της περαιτέρω εκβάθυνσης του λιμένα, το οποίο με κόστος περίπου 14 εκατ. ευρώ, θα διευρύνει σημαντικά την ικανότητα υποδοχής της συντριπτικής πλειοψηφίας των πλοίων.
 Ημερησία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης