Ο BDI την τελευταία εβδομάδα σταθεροποιήθηκε γύρω από τις 1150 μονάδες αλλά με αντιστροφή στους επιμέρους δείκτες, ειδικά τις τελευταίες ημέρες όπου τα Panamax (BPI) το τελευταίο 5αήμερο είχαν μία πτώση της τάξης των 110 μονάδων ενώ τα Capes (BCI) το τελευταίο τριήμερο παρουσίασαν αύξηση περίπου 80 μονάδες, ενώ τα Supramax και τα Handys παρέμεινα σχεδόν στα ίδια επίπεδα.
Ο τομέας των Panamax, το τελευταίο δίμηνο επέδειξε μία θετική πορεία η οποία οφείλεται στην αύξηση των εισαγωγών άνθρακα από τη Κίνα και την Ινδία αλλά και των σιτηρών από την Ν. Αμερική.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις, οι ανάγκες της Κίνα και Ινδίας για άνθρακα θα συνεχιστούν
οπότε αναμένουμε τα έσοδα των Panamax να έχουν αυξητική τάση στο άμεσο μέλλον όχι όμως τίποτα
το συνταρακτικό δεδομένου και της υπέρ-προσφοράς τονάζ στον συγκεκριμένο τομέα που όπως
αναφέραμε στην προηγούμενη επισκόπηση η ταχύτητα παράδοσης νεότευκτων για το 2012 είναι ένα Panamax την ημέρα.
Η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει να εκφράζει τις ανησυχίες της για το πρόβλημα του
oversupply δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί στην παγκόσμια οικονομία και σαν λύση
προσβλέπει μόνο στην αύξηση των διαλύσεων σε συνδυασμό με ακυρώσεις στην παράδοση νέων
πλοίων για το 2012 και ενδεχομένως και για το 2013. Τα τρέχοντα ναύλα ευνοούν τον τομέα των
διαλύσεων καθώς σε αρκετές περιπτώσεις τα πλοία δεν μπορούν να καλύψουν τα ημερήσια έξοδα
τους οδηγώντας τους πλοιοκτήτες να εκμεταλλευτούν τις υψηλές τιμές διαλύσεων κα.
ΠΗΓΗ: G.Moundreas SA