Kανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τις επιδράσεις της έλλειψης ρευστότητας στον τομέα των νεότευκτων πλοίων καθώς εκτιμάται ότι η αξία του βιβλίου παραγγελιών τον Δεκέμβριο του 2011 ήταν 364 δισεκατομμύρια δολάρια εκ των οποίων κανείς ακόμη δεν μπορεί να πει τι ποσοστό χρηματοδότησης αυτού του ποσού έχει καλυφθεί.
Σύμφωνα με τον διεθνή ναυλομεσιτικό οίκοι G.Moundraes SA «αναφορικά με την προσφορά νέου τονάζ, το 1ο τρίμηνο του 2012 υπήρξε αθρόα παράδοση πλοίων
όλων των τύπων. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι τις 31 Μαρτίου 2012, έχουν παραδοθεί 41 Capes, δηλαδή περίπου 1 πλοίο κάθε 2 μέρες ενώ υπάρχουν ακόμη 120 προς παράδοση μέσα στο χρόνο.
Στα Panamax η εικόνα είναι ακόμη πιο έντονη αφού οι παραδόσεις για το 1ο τρίμηνο του 2012 κινήθηκαν με ρυθμό παράδοσης ενός πλοίου κάθε ημέρα, για το σύνολο των 86 Panamax, ενώ αναμένεται να παραδοθούν άλλα 412 πλοία μέχρι το τέλος του χρόνου» και προσθέτει:
«Σχετικά με τις νέες παραγγελίες, ο αριθμός τους για το 1ο τρίμηνο του 2012 ανέρχεται στα 199 συμβόλαια, το χαμηλότερο νούμερο από το 2ο τρίμηνο του 2009 όπου ο αριθμός των συμβολαίων ήταν για 98 πλοία»
Σύμφωνα με αναλύσεις, ο τριμηνιαίος μέσος όρος συμβολαίων για νέα πλοία από το 1996 ανέρχεται στα 536 πλοία και 412 πλοία από το 4ο τρίμηνο του 2008, μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers.
Ταυτόχρονα, ανύπαρκτη ήταν η κίνηση στον τομέα των αγοραπωλησιών με μόνο 2 πράξεις να λαμβάνουν χώρα στον τομέα των πλοίων ξηρού φορτίου ενώ στον τομέα των δεξαμενόπλοιων δεν υπήρχε καμία πράξη».
Πηγή: Marinews