Θυμάμαι πριν χρόνια, τα τηλεοπτικά σποτάκια που προέτρεπαν τους νέους να ακολουθήσουν τον δρόμο της θάλασσας.
Να μπουν στις Δημόσιες σχολές Εμπορικού Ναυτικού για «εξασφαλισμένο μέλλον», όπως σημείωνε η ρεκλάμα.
Η διαφήμιση είναι αλήθεια είχε απήχηση. Σε μια εποχή όμως που τα καράβια ήταν πολλά, οι εφοπλιστές ήταν έλληνες καραβοκύρηδες και όχι τραπεζίτες και η ελληνική σημαία ήταν υψωμένη στα περισσότερα πλοία.
Οι εποχές άλλαξαν. Φτάσαμε στο σήμερα, που η ακτοπλοΐα έχει «πεθάνει» και που αν δεν γίνει κάτι άμεσα, το πιθανότερο είναι, όπως λένε στην Ακτή Μιαούλη, να δούμε τούρκους να αγοράζουν πλοία και η οργανική σύνθεση των πληρωμάτων έχει αλλάξει ποσοστό. Ως προς τους έλληνες.
Τα στοιχεία του Γραφείου ευρέσεως ναυτικής εργασίας(ΓΕΝΕ), είναι συγκλονιστικά. Η ανεργία στο ναυτικό επάγγελμα καλπάζει.
Κι ο ουδέτερος παρατηρητής, αποστασιοποιημένος από πολιτικά και συνδικαλιστικά ενδεχομένως παιχνίδια, αναρωτιέται, δεν το βλέπουν αυτό οι υπεύθυνοι;
Ποιος ο λόγος να ιδρυθούν ιδιωτικές σχολές εμπορικού ναυτικού, τη στιγμή που δεν μπορούν να απορροφηθούν οι υπάρχοντες άνεργοι;
Και ρωτάει, ο παρατηρητής. Προφανώς το μεγαλύτερο ποσοστό των σπουδαστών που εγγραφούν στις ιδιωτικές σχολές, θα έχουν κάποιο «οικογενειακό» παρελθόν. Προφανώς ο πατέρας του σπουδαστή θα έχει σχέση με την θάλασσα.
Θα φτάσουμε στο σημείο, πατέρας και γιος ή κόρη-ανάλογα- να είναι άνεργοι της θάλασσας;
Κάποιοι λένε ότι πρέπει επιτέλους να αφήσουμε πίσω τις παλαιοκομματικές μεθοδεύσεις και να προχωρήσουμε μπροστά. Ότι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο να συμβεί κι εδώ.
Κάποιοι άλλοι λένε ότι πίσω από την απόφαση των σχολών, κρύβονται μεγαλοσυμφέροντα επιχειρηματιών.
Η ουσία είναι η παρακάτω:
– Απρίλιος του 2012 3.819 άνεργοι
– Μάιος 3.455 άτομα
– Ιούνιος 3,270 άτομα
– Ιούλιος 3.165 άτομα
– Αύγουστος 3.166
– Σεπτέμβριος 3.288
– Οκτώβριος 3,724 άτομα
– Νοέμβριο ς 4.046
– Δεκέμβριος 4.355
– Ιανουάριος του 2013 ο αριθμός των ανέργων Ελλήνων ναυτικών είναι σύμφωνα με το ΓΕΝΕ 4.438 άτομα.
Χρειάζεται κάτι άλλο;