Γυμνάσια εγκατάλειψης από τους επιβάτες πριν από τον απόπλου του πλοίου και άμεση καταγραφή όλων των επιβαινόντων, είναι δύο από τα μέτρα που εξετάζει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), για να ενισχύσει την ασφάλεια στις κρουαζιέρες.
Τα δύο μέτρα και, γενικότερα, η τροποποίηση της διεθνούς σύμβασης για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (SOLAS) αναμένεται να συζητηθεί στην επόμενη σύνοδο της Επιτροπής Ασφαλείας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, ως αποτέλεσμα του τραγικού δυστυχήματος του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia στις ιταλικές ακτές, στις 13 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους.
Χθες, σε ανακοίνωσή του, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) ανέφερε ότι η 91η Σύνοδος της Επιτροπής Ασφαλείας (MSC) του ΙΜΟ, που συνεδρίασε στο Λονδίνο το διάστημα 26-30 Νοεμβρίου, συμφώνησε ότι οι κανόνες που απαιτούν ασκήσεις ασφαλείας για τους επιβάτες στα επιβατηγά πλοία και, κυρίως, στα κρουαζιερόπλοια, θα πρέπει να καταστούν υποχρεωτικές. Επίσης, η Επιτροπή ενέκρινε σχέδιο τροποποιήσεων της SOLAS στο κεφάλαιο ΙΙΙ, που αφορά σωστικά μέσα και διάφορες λειτουργικού τύπου ρυθμίσεις.
Μεταξύ άλλων,όπως αναφέρει η Ναυτεμπορική, το σχέδιο προβλέπει την άμεση απογραφή των επιβατών πριν από την αναχώρηση του πλοίου, ενώ η υφιστάμενη πρόβλεψη ανέφερε ότι αυτή μπορεί να γίνει μέσα σε 24 ώρες από την επιβίβαση.
Αναθεώρηση κανόνων
Το τραγικό ατύχημα του Costa Concordia, που στοίχισε τη ζωή σε 32 επιβάτες, υποχρεώνει τις διεθνείς ρυθμιστικές Αρχές (ΙΜΟ και Ευρωπαϊκή Επιτροπή) σε αναθεώρηση των κανόνων ασφαλείας των κρουαζιερόπλοιων. Οι οριστικές αποφάσεις, που θα αφορούν όχι μόνο στο λειτουργικό τομέα, αλλά και σε κατασκευαστικά θέματα των πλοίων, αναμένεται, όμως, να ληφθούν μετά την ολοκλήρωση των ερευνών για τις συνθήκες υπό τις οποίες έγινε το δυστύχημα.
Προς το παρόν, οι διεθνείς οργανισμοί και, κυρίως, ο ΙΜΟ εξετάζουν την ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στον επονομαζόμενο λειτουργικό τομέα.
Στο πλαίσιο αυτό, στην MSC αποφασίστηκε η επανεξέταση μιας σειράς προβλέψεων της SOLAS σε επόμενη σύνοδο της Επιτροπής Ασφαλείας του ΙΜΟ τον Ιούνιο του 2013, με στόχο τα όποια μέτρα αποφασισθούν τότε, να τεθούν σε ισχύ από τα τέλη του 2014.
Η Επιτροπή συμφώνησε επίσης σε ορισμένα άμεσα μέτρα επιχειρησιακού χαρακτήρα, που θα πρέπει να ληφθούν σε εθελοντική βάση. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται μέτρα όπως:
– η εγκατάσταση περισσότερων ατομικών σωσιβίων στα κρουαζιερόπλοια,
– η εκτέλεση γυμνασίων εγκατάλειψης από τους επιβάτες πριν ακόμη από τον απόπλου του πλοίου,
– η εκτέλεση γυμνασίων καθαίρεσης σωσίβιων λέμβων με πλήρη φορτίο ανά εξάμηνο,
– η καταγραφή της εθνικότητας του κάθε επιβάτη,
– η τοποθέτηση των σωσιβίων σε προσιτούς δημόσιους χώρους, ώστε, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, να μη χρειάζεται οι επιβάτες να επιστρέψουν στις καμπίνες τους για να ανακτήσουν το σωσίβιο που είναι αποθηκευμένο εκεί,
– ο περιορισμός των προσώπων που έχουν πρόσβαση στη γέφυρα του πλοίου.
Η κυβέρνηση της Ιταλίας κατέθεσε στην MSC ορισμένα προκαταρκτικά πορίσματα της εν εξελίξει έρευνας για το Costa Concordia, ανέφερε ο ΙΜΟ στην ανακοίνωσή του, προσθέτοντας ότι η τελική έκθεση θα εκδοθεί αργότερα. Σημειώνεται ότι ο ΙΜΟ παρακολουθεί τις έρευνες ως παρατηρητής.
Κύκλοι της ελληνικής κρουαζιέρας τονίζουν ότι όσα μέτρα συζητούνται μέχρι στιγμής στον ΙΜΟ, έχουν σχέση με τη λειτουργία και όχι την κατασκευή του πλοίου. Επίσης, τα μέτρα, μέχρι στιγμής, δεν έχουν υποχρεωτική βάση. Ολα αυτά, γιατί ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η έρευνα από πλευράς των ιταλικών Αρχών, έτσι ώστε να γνωρίζουμε επακριβώς γιατί έγινε το δυστύχημα.
Στενή συνεργασία
Η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας παρακολουθεί τις εξελίξεις στο συγκεκριμένο τομέα και συνεργάζεται στενά με τη Διεθνή Ενωση Κρουαζιερόπλοιων (CLIA), καθώς και της ευρωπαϊκής αντίστοιχης Ενώσεως (ECC). Τέλος, τις συζητήσεις στον ΙΜΟ παρακολουθεί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία εξετάζει παράλληλα την αναθεώρηση των κανόνων ασφαλείας στον τομέα των επιβατηγών πλοίων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης