Το Τακτικό Γενικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας που συνήλθε την 17 Δεκεμβρίου 2013 στον Πειραιά, αφού ενημερώθηκε και αντάλλαξε διεξοδικά απόψεις για τα προβλήματα που απασχολούν τους Έλληνες ναυτεργάτες και την Ελληνική εμπορική ναυτιλία  γενικότερα, εγκρίνει το παρακάτω Ψήφισμα.

 

ΑΠΕΥΘΥΝΕΙ θερμό εγκάρδιο συναδελφικό και αγωνιστικό χαιρετισμό προς όλους τους Έλληνες ναυτεργάτες και ναυτεργάτισσες και εύχεται σε όσους και όσες ταξιδεύουν, καλά ταξίδια και ασφαλή επάνοδο στην Πατρίδα και τις οικογένειές τους,

 

ΑΠΟΤΙΕΙ ΦΟΡΟ ΤΙΜΗΣ στους συναδέλφους που έχασαν τη ζωή τους στον αγώνα για την επιβίωση των ιδίων και των οικογενειών τους,

 

ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΣΤΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΟΥ στους εργαζόμενους όλου του κόσμου που αγωνίζονται για την διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους, την προστασία και διεύρυνση των δικαιωμάτων τους, για την βελτίωση της ποιότητας ζωής, των συνθηκών εργασίας και αμοιβής και κοινωνικοασφαλιστικής προστασίας τους και παράλληλα διακηρύσσει την ομόθυμη συμπαράστασή του προς τους λαούς που αγωνίζονται για ελευθερία, ανεξαρτησία και κοινωνική και οικονομική τους πρόοδο,

 

ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ για την διεθνή ειρήνη και τον αφοπλισμό όλων των κρατών και διαμαρτύρεται έντονα για πράξεις βίας και πολέμων που απειλούν τη ζωή των εργαζομένων και της κοινωνίας γενικότερα,

 

ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ την καταβαράθρωση και αποσάθρωση των όποιων δικαιωμάτων των εργαζομένων που έχουν απομείνει, ύστερα από την βάρβαρη και ανάλγητη πολιτική των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων, που κατ’ επιταγή της Τρόικα (Ευρωπαϊκή Ένωση, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα), υιοθετήθηκαν από όλες τις Κυβερνήσεις, με αποτέλεσμα την ισοπέδωση των κατακτήσεών τους.

 

ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ την ακολουθούμενη πολιτική της Κυβέρνησης στις εργασιακές σχέσεις, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στο χώρο της ναυτικής εργασίας αλλά και την αποδόμηση του κράτους πρόνοιας, με αποτέλεσμα τον στραγγαλισμό των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών και την περιθωριοποίηση μεγάλου τμήματος των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων και των οικογενειών τους.

 

ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ     τις  διώξεις   σε βάρος  των  συνδικαλιστικών  στελεχών και  τις  αντεργατικές  και  απαράδεκτες    προσπάθειες   της  εργοδοσίας για   τρομοκράτηση και  φίμωση   των  εργαζομένων.

 

ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΒΑΘΕΙΑ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΤΟΥ για την απροθυμία των νέων να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα, με αποτέλεσμα να στερεύει επικίνδυνα η δεξαμενή του έμψυχου δυναμικού – αξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων – για την στελέχωση των πλοίων μας,

 

ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΤΗΝ ΕΝΤΟΝΟΤΑΤΗ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΤΟΥ για την μείωση των θέσεων εργασίας των συναδέλφων στα υπό ελληνική σημαία πλοία και την συνεχιζόμενη μετανηολόγηση χωρητικότητας ελληνικών συμφερόντων σε σημαίες ευκαιρίας, που συνιστούν μορφή κεφαλαίου που δεν υπόκειται σε κοινωνικό και εργατικό έλεγχο,

 

ΣΥΜΠΑΡΙΣΤΑΤΑΙ πλήρως στον αγώνα του Ναυτεργατικού Σωματείου της Θάσου για την προάσπιση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, τους οποίους και στηρίζει με κάθε νόμιμο μέσο.

 

 

 

 

 

 

ΑΠΑΙΤΕΙ ΠΑΡΑΠΕΡΑ

 

1.     Κατάργηση της γενεσιουργού αιτίας όλων των δεινών που υφίστανται οι εργαζόμενοι, δηλ. η υπαγωγή της χώρας μας σε διεθνή οικονομικό έλεγχο της Τρόικα (Ευρωπαϊκή Ένωση, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα)

2.     Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς

 

3.     Άμεση απόσυρση του Σχεδίου Νόμου του ΥΝΑ για τα «Τουριστικά Πλοία και άλλες Διατάξεις»

4.     Προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα, για σταδιοδρομία σε θέσεις αξιωματικών και κατωτέρου πληρώματος, συνιστά ισχυρό κρίκο στην αλυσίδα της απασχόλησης και άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών από το κράτος για παροχή κινήτρων, σύμφωνα με τις προτάσεις της ΠΝΟ, δεδομένου ότι έχει στερέψει επικίνδυνα η δεξαμενή έμψυχου δυναμικού της ναυτιλίας μας.

5.     Άμεση διόρθωση και απάλειψη της ρύθμισης (άρθρ. 6 παρ. 1) του Κανονισμού που εγκρίθηκε με την υπ’ αριθμ. 3522.2/08/2013/28-06-2013 κοινή Υπουργική Απόφαση.

6.     Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, που εκκρεμούν

 

7.     Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας, απαιτώντας το αυτονόητο, την υποχρέωση των εντεταλμένων από την Πολιτεία ελεγκτικών μηχανισμών για τον έλεγχο της συμμόρφωσης των ναυτιλιακών εταιρειών προς το περιεχόμενο των Συμβάσεων και τον σεβασμό της ναυτεργατικής νομοθεσίας, που συστηματικά παραβιάζεται και καταστρατηγείται από μερίδα του εφοπλισμού

 

8.     Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε

9.     Άμεση υλοποίηση της εξόφλησης δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας, σύμφωνα με τις δοθείσες δεσμευτικές δηλώσεις των εφοπλιστών

 

10.  Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους.

 

11.  Άμεση λήψη μέτρων για την ανακούφιση των συνταξιούχων συναδέλφων μας από τις αλλεπάλληλες περικοπές των συντάξεων που υπέστησαν την τελευταία τριετία και πλέον – κυρίων και επικουρικών – την διασφάλιση του θεσμού των εφάπαξ και την απρόσκοπτη συνέχιση καταβολής του

 

12.  Περιφρούρηση του τρόπου φορολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών και μη αύξηση των συντελεστών φορολόγησής τους, δεδομένου ότι θα αποτελέσει, μεταξύ άλλων, αντικίνητρο για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα και θα αποτελέσει ισχυρό κίνητρο φυγής πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο σε ξένες σημαίες, με αποτέλεσμα την απώλεια θέσεων εργασίας για τους Έλληνες ναυτεργάτες.

13.  Ριζική επανεξέταση των αποφάσεων ΥΝΑ για τη σύνθεση πληρώματος των πλοίων Ελλάδας – Ιταλίας

 

14.  Οργανικές συνθέσεις Ακτοπλοϊκών-Επιβατηγών Πλοίων και ειδικότερα αναστολή της εφαρμογής του Άρθρου 29 του Ν. 4150/2013 περί μειωμένων συνθέσεων στα πλοία της Ακτοπλοΐας, σύμφωνα με τις προτάσεις της Ομοσπονδίας

 

 

ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ :

 

·        Βελτίωση λειτουργίας των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, δίνοντας έμφαση, ανάμεσα στα άλλα, στην πρακτική εκπαίδευση των σπουδαστών, σύμφωνα με τα διεθνώς προβλεπόμενα και τις εκάστοτε απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ)

·        Αναβάθμιση των επιπέδων ασφαλείας των πλοίων, την αυστηρή εφαρμογή των μέγιστων ωρών εργασίας και ελαχίστων ωρών ανάπαυσης των ναυτεργατών και την αποφυγή της εντατικοποίησης της εργασίας – ιδιαίτερα στα επιβατηγά πλοία – που οδηγεί στην κόπωση και το άγχος, παράγοντες που αποδεδειγμένα ευθύνονται για την πρόκληση ναυτικών ατυχημάτων,

·        Ανάκληση των όρων όλων των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης πλοίων που προβλέπουν την κατά παρέκκλιση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου ανεξέλεγκτη πρόσληψη αλλοδαπών ναυτεργατών και ειδικότερα ανάκληση της τροποποίησης του όρου 8 των εγκριτικών πράξεων με την οποίαν επέρχεται επιδείνωση σε ό,τι αφορά τις θέσεις εργασίας κυρίως του κατωτέρου πληρώματος των Ελλήνων ναυτεργατών,

·        Καθιέρωση Βοηθού Ηλεκτρολόγου στα Επιβατηγά – Ακτοπλοϊκά πλοία από 1500 έως 8000 κοχ.

 

 

 

 

 

ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΨΗΦΙΣΜΑ ΝΑ ΕΠΙΔΟΘΕΙ:

 

1.    κ. Πρόεδρον της Βουλής των Ελλήνων

2.    Πολιτικά Κόμματα

3.    Υπουργούς : α) Οικονομικών
                      β) Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
                      δ) Ναυτιλίας και Αιγαίου

4.    Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο

5.    Οίκο Ναύτου

6.    Ταμεία Προνοίας Αξιωματικών Ε.Ν. & Κατωτέρων Πληρωμάτων Ε.Ν.

7.    Εστία Ναυτικών – ΕΛΟΕΝ

8.    Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας

9.    Εργατικό Κέντρο Πειραιά

10. Οργανώσεις Δύναμης ΠΝΟ

11. Οργανώσεις Συνταξιούχων Ναυτεργατών

12. Ημερήσιο και Περιοδικό Τύπο