Τα προβλήματα της ακτοπλοΐας θα βρεθούν στο επίκεντρο της συζήτησης, που έχει προγραμματιστεί να γίνει στις 11 το πρωί της Πέμπτης 2/8, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη.

Ο ίδιος μάλιστα έχει πει ότι θα καταθέσει «μια μελέτη που έχει γίνει σχετικά με τα προβλήματα της ακτοπλοΐας, προκειμένου όλα τα κόμματα να τοποθετηθούν και επί του κοινωνικού και επί του οικονομικού ζητήματος».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Να σημειωθεί ότι η τελευταία μελέτη, που έχει γίνει ήταν επί υφυπουργίας Αδωνι Γεωργιάδη και ουσιαστικά κατέγραψε τις απόψεις ακτοπλοϊκών εταιρειών και ΠΝΟ αλλά όχι των νησιωτικών κοινωνιών «ανοίγοντας» τεράστια θέματα ανατροπής των εργασιακών σχέσεων.

Μεταξύ άλλων τίθεται θέμα καθιέρωσης επιχειρησιακών συμβάσεων στην ακτοπλοΐα (σ.σ. δεν υπάρχει πουθενά κάτι τέτοιο παγκοσμίως στη ναυτιλία), κατάργηση της 10μηνης υποχρεωτικής επάνδρωσης, αλλαγές στο ξενοδοχειακό προσωπικό κ.α.

Η ίδια μελέτη είχε χαρακτηριστεί ως έωλη και λόγω αμφιλεγόμενων παραδειγμάτων, που χρησιμοποιούσε για να καταδείξει ότι οι Έλληνες ναυτικοί είναι… καλοπληρωμένοι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πάντως, το πρώτο «δείγμα» των κυβερνητικών απόψεων για την ακτοπλοΐα δόθηκε στη Βουλή κατά την συζήτηση, που έγινε, στις 26/7, με αφορμή επίκαιρης ερώτησης της βουλευτού των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Μαρίνας Χρυσοβελώνη, σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των Βόρειων Σποράδων.

Στην διάρκεια της συζήτησης ο υπουργός ανέφερε ότι «έχουμε δώσει στις λιμενικές αρχές, επίσης, οδηγίες, εφόσον υπάρξουν προβλήματα να προχωρήσουν σε αποδοχή έκτακτων δρομολογίων. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια άλλη επιχειρηματική πρωτοβουλία στην περιοχή. Ούτε μπορείς να πιάσεις μια εταιρία από το αυτί και να της πεις «Σώνει και καλά, θα δρομολογήσεις πλοίο».

Από το παραπάνω γίνεται σαφές ότι ούτε και ο κ. Μουσουρούλης προτίθεται να ασκήσει το δικαίωμα, που του δίνει ο νόμος ώστε να επιβάλει την παροχή υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας για την κάλυψη συγκοινωνιακών αναγκών ή για τον έλεγχο τιμών εισιτηρίων. Αντίθετα, εμφανίζεται να περιμένει να δώσουν λύσεις στα θέματα συνδέσεων οι ίδιες εταιρείες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναλυτικά, η συζήτηση, που έγινε στις 26 Ιουλίου, στη Βουλή, όπως προκύπτει από πρακτικά έχει ως εξής;

ΜΑΡΙΝΑ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ: Κύριε Υπουργέ, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου είχε συμφωνήσει πριν από λίγους μήνες με το τότε Υπουργείο Ανάπτυξης, στο οποίο όπως και εσείς γνωρίζετε ανήκε το αντικείμενο της ακτοπλοΐας, να δρομολογήσει για το καλοκαίρι που διανύουμε ένα πλοίο που θα συνέδεε τη Θεσσαλονίκη με τις Βόρειες Σποράδες και το Βόλο με 3 δρομολόγια την εβδομάδα με χρόνο έναρξης των δρομολογίων στις 28/6/2012.

Η παραπάνω ναυτιλιακή εταιρεία, της οποία διευθύνων σύμβουλος όπως γνωρίζετε είναι ο κ. Γιάννης Αβραντίνης, ευθύς αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων σας, κύριε Υπουργέ -και συγκεκριμένα περί τα τέλη του παρελθόντος μηνός Ιουνίου- αποφάσισε να αναστείλει την υλοποίηση των συμφωνηθέντων -αφού μάλιστα προηγήθηκε μια έντονη αντιπαράθεση μεταξύ υμών, κύριε Υπουργέ και του διευθύνοντος συμβούλου που προανέφερα- με αφορμή τη δρομολόγηση ενός νέου πλοίου αντίπαλης εταιρείας για την εξυπηρέτηση της Χίου, που είναι η εκλογική σας περιφέρεια.

Είναι προφανές ότι μεταξύ υμών, κύριε Υπουργέ και της ναυτιλιακής εταιρείας που προαναφέρθηκε δεν υπάρχει αγαστή συνεργασία, η οποία, όμως, έχει ως αποτέλεσμα την πρόκληση ανυπολόγιστης ζημίας στις Βόρειες Σποράδες και στη Μαγνησία γενικότερα, που δεν εξυπηρετούνται από την ακτοπλοϊκή σύνδεση που είχε προγραμματιστεί.

Η παραπάνω σύνδεση, η οποία επισημαίνω ότι δεν θα πρέπει να περιοριστεί μόνο στους δυο θερινούς μήνες αιχμής, αποτελεί μόνιμο και πάγιο αίτημα των κατοίκων των Βορείων Σποράδων. Η πρόσφατη εξαγγελία διακοπής δρομολογίων από και προς τις Βόρειες Σποράδες εν μέσω, μάλιστα, της τουριστικής περιόδου προξενεί μεγάλη αναστάτωση, αλλά κυρίως ανυπολόγιστη ζημία όχι μόνο στους ταξιδιώτες, αλλά και στους επαγγελματίες του τουρισμού, στους μόνιμους κατοίκους του νησιού, αλλά και πολύ αρνητικές επιπτώσεις στη Μαγνησία γενικότερα λόγω της εξαιρετικά μεγάλης μείωσης της κίνησης του λιμανιού του Βόλου.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στις 20-7-2012 η ίδια ναυτιλιακή εταιρεία προχωράει ένα βήμα πιο μακριά, ανακοινώνοντας ότι «εξαιτίας ναύλωσης στο εξωτερικό» -εντός εισαγωγικών το λέω αυτό- «του πλοίου της εταιρείας ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ, αναστέλλει τη δρομολόγηση από 7 Ιουλίου έως 9 Σεπτεμβρίου και για την άλλη γραμμή Άγιος Κωνσταντίνος-Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόννησος». Δηλαδή, από όσα λέω προκύπτει ότι οι Βόρειες Σποράδες βρίσκονται για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες μέρες στο κέντρο μια διελκυστίνδας μεταξύ Υπουργείου Ναυτιλίας και της συγκεκριμένης ναυτιλιακής εταιρείας.

Το ερώτημα εν προκειμένω δεν είναι γιατί υπάρχει αυτή η διένεξη, αλλά το πώς θα επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα ιδιαίτερα για τη γραμμή που συνέδεε το Βόλο με τη Θεσσαλονίκη μέσω των Βορείων Σποράδων, τη στιγμή μάλιστα που επ’ αυτού υπήρχε σχετική συμφωνία.

Δεν επιθυμούμε, κύριε Υπουργέ, να εμπλακούν ούτε ο Βόλος ούτε ασφαλώς οι Βόρειες Σποράδες στη διένεξη…

Είναι προφανές ότι υπάρχουν κάποια συμφέροντα των οποίων επιδιώκεται η εξυπηρέτηση. Αυτό, όμως, που ενδιαφέρει είναι η επίλυση του προβλήματος και αυτό που ενδιαφέρει είναι μόνο το δημόσιο, το τοπικό και το ευρύτερο κοινωνικό συμφέρον που πλήττονται.

Κατόπιν αυτών ερωτάσθε, κύριε Υπουργέ, ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθεσθε να λάβετε και πότε -αυτό έχει σημασία- προκειμένου να επιλυθούν άμεσα το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Βορείων Σποράδων και του Βόλου με τη Θεσσαλονίκη.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Ευχαριστούμε. Κύριε Υπουργέ, έχετε τρία λεπτά στη διάθεσή σας.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου): Κύριε Πρόεδρε, ευχαριστώ και την κυρία συνάδελφο για την ευκαιρία που μου δίνει με την ερώτησή της να συζητήσουμε ένα θέμα που πρόκειται εφεξής να μας απασχολήσει ιδιαίτερα και ως ελληνική πολιτεία και ως Βουλή, αλλά και ως κοινωνία: Το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Θα ήθελα, κατ’ αρχήν, να σας πω ότι το δεδομένο θεσμικό πλαίσιο είναι από το 2001, είναι ο ν. 2932, με τον οποίο ρυθμίζονται οι θαλάσσιες ενδομεταφορές. Στο πλαίσιο του νόμου αυτού οι πλοιοκτήτριες εταιρείες δρομολογούν ελεύθερα τα πλοία τους ανάλογα με την επιχειρηματική τους πρωτοβουλία, η δε πολιτεία οφείλει να διαπιστώνει ότι εκπληρώνονται οι προϋποθέσεις δρομολόγησης και βεβαίως, σε αντίθετη περίπτωση να παρεμβαίνει για να εξασφαλίζει το απαιτούμενο επίπεδο εξυπηρέτησης. Πώς να παρεμβαίνει; Πρώτον, με τη δραστηριοποίηση όλων των πλοίων που είναι σε διαθεσιμότητα -και εδώ είναι ένα θέμα να δούμε πώς λειτουργεί η ύφεση και τι επιπτώσεις έχει στην ακτοπλοΐα που αποεπενδύει- δεύτερον, με το να διασφαλίζει τον μέγιστο αριθμό δρομολογίων και τρίτον, μέσω συνάψεως συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας, όπου εκεί αντιλαμβάνεστε και ποια είναι τα δημοσιονομικά ζητήματα.

Έρχομαι στο θέμα. Κατ’ αρχήν, γνωρίζετε καλύτερα από εμένα ότι οι Βόρειες Σποράδες, Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος, συνδέονται, πρώτον, με το λιμάνι του Βόλου με το EXPRESS SKIATHOS, που πραγματοποιεί δύο δρομολόγια ημερησίως, εκτός Τρίτης και Σαββάτου που εκτελεί μόνο ένα, με τα ταχύπλοα Flyingcat 5 και Flyingcat 6, που εκτελούν από κοινού δύο δρομολόγια την ημέρα, δεύτερον, με τον Άγιο Κωνσταντίνο Στυλίδας, με το EXPRESS PEGASUS, που εκτελεί καθημερινό δρομολόγιο με επιστροφή και επίσης με τα Flyingcat 5 και 6, που κάνουν όπως και πριν δυο δρομολόγια την ημέρα με επιστροφή και τρίτον, με την Εύβοια μέσω Κύμης με τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως. Επίσης, έχουμε εξουσιοδοτήσει τις λιμενικές αρχές Βόλου και Αγίου Κωνσταντίνου να προβαίνουν σε έγκριση έκτακτων δρομολογίων ανάλογα με την αιχμή της ζήτησης και κυρίως τη θερινή περίοδο στη γραμμή Βόλος-Σποράδες και Άγιος Κωνσταντίνος-Σποράδες αντίστοιχα.

Πάμε στο θέμα της Θεσσαλονίκης. Για την κάλυψη της σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Βορείων Σποράδων-Βόλου για την τρέχουσα περίοδο υπήρξε μια θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών προς τον Υπουργό. Η συνεδρίαση του Συμβουλίου έγινε την ημέρα που παραλάμβανα από τον κ. Στουρνάρα το Υπουργείο.

Για το χρονικό διάστημα, στη γραμμή αυτή, από 28/6/2012 μέχρι 2/9/2012 εγκρίθηκε η δρομολόγηση του ΑΛΚΥΟΝΗ της εταιρείας SEA LINK FERRIES, που όπως είπατε είναι θυγατρική εταιρεία της NEL.

Κυρία συνάδελφε, θα σας πω τι έχουμε κάνει. Θα παραδεχθώ το πρόβλημα. Θα σας ζητήσω, όμως, στη δευτερολογία σας να αποσυνδέσετε το πρόσωπό μου από την επίπτωση που πιστεύετε ότι έχει η διένεξη που δημιουργήθηκε με αφορμή τη δρομολόγηση ενός άλλου πλοίου στη γραμμή Χίου – Μυτιλήνης με τις Σποράδες. Δεν έχει καμία απολύτως σχέση. Ούτε οι ημερομηνίες μπορούν να τεκμηριώσουν την επιχειρηματολογία σας. Μπορώ να σας τα πω κατ’ ιδίαν και να συμφωνήσετε μαζί μου.

Έρχομαι, λοιπόν, στη συγκεκριμένη δρομολόγηση.

Αιτήθηκε, λοιπόν, η εταιρεία τρία δρομολόγια την εβδομάδα από Θεσσαλονίκη για Βόρειες Σποράδες, Βόλο με επιστροφή κι ένα δρομολόγιο από Βόλο για Σκιάθο – Σκόπελο με επιστροφή. Η εταιρεία είχε την υποχρέωση να προσκομίσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας πέντε ημέρες πριν την έναρξη της δρομολόγησης. Η εταιρεία, λοιπόν, δεν τα προσκόμισε, αλλά μία ημέρα πριν η Υπηρεσία –έχω το έγγραφο και θα το καταθέσω στα Πρακτικά- γνωστοποίησε την υποχρέωσή της και της ζήτησε να πράξει τα δέοντα.

Η εταιρεία, μετά την προειδοποίηση του Υπουργείου, στις 28 Ιουνίου, δηλαδή τη μέρα που έληγε η προθεσμία, ζήτησε την τροποποίηση της έναρξης των δρομολογίων αντί για 28 Ιουνίου στις 14 Ιουλίου.

Αυτό το αίτημα, κυρία συνάδελφε, αξιολογήθηκε από την Υπηρεσία, λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν θα έπρεπε να χαθεί η όποια ευκαιρία σύνδεσης των Βορείων Σποράδων με τη Θεσσαλονίκη, η οποία δεν υπήρχε πριν.

Συνεχίζω και κλείνω με αυτό: Επανέρχεται η εταιρεία με νεότερο αίτημα στις 11 Ιουλίου και ζητά να ανακληθεί η ανακοίνωση – δήλωση δρομολόγησης του πλοίου, επικαλούμενη ότι δεν ολοκλήρωσε τις επισκευές που ήταν απαραίτητες ενόψει της πιστοποίησης αξιοπλοΐας του πλοίου. Και, βέβαια, επικαλέστηκε και την πτώση της επιβατικής κίνησης της γραμμής.

Από την πλευρά τη δική μου θα απευθύνω –όπως θα κάνω σε όλες τις εταιρείες, ανεξάρτητα από το πώς έχει διαμορφωθεί μέχρι τώρα η σχέση του Υπουργείου με τις εταιρείες μέσω του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών- αυστηρή σύσταση για τέτοιου είδους περιπτώσεις. Πάντως η απόφαση είναι απόφαση επιχειρηματική. Δεν υπήρξε κάποια σύνδεση η οποία αφαιρέθηκε. Υπήρξε κάποια πρόταση συνδέσεως, η οποία έγινε αποδεκτή από το Υπουργείο, να δοθεί αυτή η ευκαιρία.

Θα ακούσω τι θα μου πείτε. Και με πολλή χαρά θα σας ακούσω, επίσης, να συμφωνείτε ότι η σύνδεση της υπόθεσης της NEL με τη δρομολόγηση του πλοίου στη γραμμή Χίος – Μυτιλήνη είναι ατυχής.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Η κα Χρυσοβελώνη έχει το λόγο για τρία λεπτά.

ΜΑΡΙΝΑ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ: Κύριε Υπουργέ, κατ’ αρχήν σχετικά με την αναφορά που έγινε προς το πρόσωπό σας, θα ήθελα να σας πω το εξής: Η σύνδεση του ονόματός σας δεν έγινε από εμένα. Υπήρξαν κάποια δημοσιεύματα. Εγώ απλώς έκανα μία αναφορά.

Αυτό, βεβαίως, το οποίο υπογραμμίζω και θέλω να μου πείτε, είναι το εξής: Είναι τυχαίο το γεγονός ότι όλη αυτή η ιστορία, δηλαδή η ακύρωση των δρομολογίων, συνέβη αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων σας και αφού προηγήθηκε, μέσω των εφημερίδων, ό,τι διημείφθη μέσω της δρομολόγησης της γραμμής Χίου, που αποτελεί την εκλογική σας περιφέρεια, και όταν έχουμε όχι μόνο την κατάργηση της πρώτης γραμμής για την οποία μιλούμε, αλλά και της δεύτερης η οποία γινόταν μέσω του Αγίου Κωνσταντίνου; Ένα το κρατούμενο.

Δεύτερον, μετά από όλα αυτά τα οποία είπαμε, καταλήγουμε στο συμπέρασμα –και θα πρέπει να το κατανοήσουν επομένως και οι κάτοικοι των Βορείων Σποράδων- ότι η κατάσταση θα παραμείνει ακριβώς όπως ήταν: Τα νησιά θα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν πρόβλημα όχι μόνο κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδους, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Δεν άκουσα από τη δική σας την πλευρά να υπάρξει κάποια συγκεκριμένη απάντηση, ακόμα και ότι «όχι, δεν έχουμε σκοπό να παρέμβουμε προς την κατεύθυνση αυτή».

Επομένως, το ερώτημα το οποία σας υπέβαλα, το πότε και το πώς, μένει αναπάντητο. Αυτό είναι το συμπέρασμα από την τοποθέτηση σας, κύριε Υπουργέ.

Επίσης, ένα άλλο συμπέρασμα είναι ότι δεν υπάρχει λύση.

Το ερώτημα είναι αν μπορεί να υπάρξει λύση, αν μπορεί να υπάρξει παρέμβαση από τη δική σας την πλευρά, ώστε το πρόβλημα αυτών των ανθρώπων, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, να επιλυθεί.

Υπάρχει πρόβλημα, το οποίο, μάλιστα, με την ιδιότητά μου ως δικηγόρου, το έχω βιώσει και η ίδια κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Για ποιο λόγο; Διότι στη Σκιάθο και στη Σκόπελο λειτουργούν μεταβατικά δικαστήρια τα οποία έχουν περισσότερες δικασίμους κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Και υφίστανται μια απίστευτη ταλαιπωρία οι δικαστές, ο κόσμος που προσέρχεται στα δικαστήρια, ακριβώς διότι η σύνδεση που υπάρχει είναι όχι ελλιπής, ελλιπέστατη.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Δραγασάκης): Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Λυπάμαι ειλικρινά, κυρία συνάδελφε. Δεν καταλάβατε τι σας απάντησα.

Η δρομολόγηση του πλοίου στη γραμμή Βόρειες Σποράδες-Θεσσαλονίκη ήταν μια καινούρια επιχειρηματική πρωτοβουλία. Εμείς δώσαμε τη σύμφωνη γνώμη μας. Υπήρξε γνωμοδότηση του ΣΑΣ. Την ίδια ακριβώς γνωμοδότηση έδωσε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και για το Μπλού Στάρ Πάτμος που δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς- Χίος- Μυτιλήνη για την οποία επιμένετε να συνδέετε την απόσυρση της θυγατρικής ΝΕΛ από τις Βόρειες Σποράδες.

Με λίγα λόγια, λέτε, δηλαδή, ότι οι Σποράδες πληρώνουν την απόφασή μου να υιοθετήσω την απόφαση του ΣΑΣ για το δρομολόγιο Πειραιάς- Χίος- Μυτιλήνη. Αυτό δεν μπορώ να το δεχθώ. Και καταλαβαίνετε για ποιο λόγο δεν μπορώ να το δεχθώ.

Η σύνδεση των Βορείων Σποράδων με τη Στυλίδα, με το Βόλο, με την Εύβοια λειτουργεί κανονικά. Η επιπλέον σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη ήταν αποτέλεσμα –όπως είπα πριν- μιας επιχειρηματικής πρωτοβουλίας, την οποία εμείς τη στηρίζουμε.

Έχουμε δώσει στις λιμενικές αρχές, επίσης, οδηγίες, εφόσον υπάρξουν προβλήματα να προχωρήσουν σε αποδοχή έκτακτων δρομολογίων. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια άλλη επιχειρηματική πρωτοβουλία στην περιοχή. Ούτε μπορείς να πιάσεις μια εταιρία από το αυτί και να της πεις «Σώνει και καλά, θα δρομολογήσεις πλοίο».

Εγώ έχω συγκρατήσει από τη συζήτηση αυτή την κοινή θέση που πρέπει να διαμορφώσουμε σε αυτήν την Αίθουσα σε σχέση με την ακτοπλοΐα και τα προβλήματά της. Είμαι νησιώτης και γνωρίζω πάρα πολύ καλά για ποιο πράγμα μιλάμε. Πρέπει, όμως να συναντιληφθούμε όλοι ότι η σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα δεν είναι μόνο πολιτική απόφαση. Είναι μια απόφαση που συνδέεται και στηρίζεται σε σειρά παραμέτρων που αφορούν την οικονομία, αλλά και σε διεθνείς συνθήκες, όπως για παράδειγμα, στις τιμές των καυσίμων, όπου τα τελευταία δύο-τρία χρόνια έχουμε εκρήξεις, οι οποίες επηρεάζουν το 50% του κόστους.

Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ζήτησα από τον Πρόεδρο της Βουλής να ενημερώσει την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ευθύς μόλις συγκροτηθεί η Επιτροπή εφ’ όλης της ύλης και να δούμε τα προβλήματα και να πάρουμε και αποφάσεις. Έχω σκοπό να καταθέσω και μια μελέτη που έχει γίνει σχετικά με τα προβλήματα της ακτοπλοΐας, προκειμένου όλα τα κόμματα να τοποθετηθούν και επί του κοινωνικού και επί του οικονομικού ζητήματος.

Σε ότι αφορά τώρα τη γραμμή Βόρειες Σποράδες Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόννησος με Θεσσαλονίκη, εάν υπάρξει επιχειρηματικό ενδιαφέρον, αμέσως θα δώσουμε την έγκρισή μας.

Ευχαριστώ πολύ.»

Πηγή: Pireas2day

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης