Όπως προκύπτει από στοιχεία της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών είναι απελπιστική η κατάσταση στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού αφού μέσα στο 2012 παροπλίστηκαν 70 mega yaghts, ενώ έχει πέσει κατά 30% η κίνηση (και οι κρατήσεις) στα ιστιοφόρα. Επιπλέον εκτιμάται πως περίπου το 25% των ελληνικών σκαφών έφυγαν για ελλιμενισμό σε μαρίνες της Τουρκίας ή της Κροατίας και του Μαυροβουνίου, ενώ άλλα 400 επαγγελματικά σκάφη παραμένουν προς ώρας δεσμευμένα για έλεγχο από το ΣΔΟΕ.

Κατ΄ επέκταση προκύπτει ανεργία στον κλάδο που ξεπερνά το 35% , διαμορφώνοντας ένα απολύτως αντιφατικό τοπίο. Κι αυτό διότι την ίδια ώρα παρατηρείται σημαντική δραστηριότητα στον τομέα των υποδομών του θαλασσίου τουρισμού με την ανάπτυξη μαρινών στο Ιόνιο (Αργοστόλι και Ζάκυνθος).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού κ. Στελλιάτος σε δηλώσεις του που δημοσιεύει η πύλη matrix24.gr διεκτραγωδεί την κατάσταση σημειώνοντας πως μέχρι πρότινος η Ένωση απαριθμούσε 3.500 σκάφη περίπου. Σημειώνει ότι τα ιδιωτικά και διερχόμενα ιδιωτικά με ξένη σημαία σκάφη λόγω μη υπάρξεως σταθερού φορολογικού νόμου δεν γνωρίζουν τι θα πληρώσουν (έκτακτη εισφορά, ειδικό φόρο κ.λ.π.) και αποφεύγουν τον ελλιμενισμό τους στη Ελλάδα με αποτέλεσμα η χώρα να εμφανίζει μεγάλες απώλειες σε συνάλλαγμα και σε έσοδα (τροφοδοσία, μαρίνες, πετρέλαια κ.α.). Καταλήγοντας αναφέρει ότι πέραν του παραπάνω η αγορά του θαλάσσιου τουρισμού έχει πλήθος προβλημάτων όμως -επισημαίνει- 7 αρμόδιοι υπουργοί για θέματα Ναυτιλίας που πέρασαν τα τελευταία 2,5 έτη δεν κατόρθωσαν να προωθήσουν το νομοσχέδιο για το θαλάσσιο τουρισμό και το ελληνικό yachting που θα έλυνε πολλά από τα συγκεκριμένα ζητήματα που έχουν οδηγήσει τον κλάδο σε καθίζηση.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης