του Θανάση Λαμπρόπουλου

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άνεργος είναι ο ένας στους πέντε εν ενεργεία Έλληνας ναυτικός καθώς τα επίσημα πλέον στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας(ΓΕΝΕ) μιλούν για το 57% των ναυτικών, με πρώτους στην κορυφή της λίστας να έχουν αναρριχηθεί οι καπεταναίοι οι οποίοι τον Μάρτιο του 2012 δεν είχαν δουλειά και έψαχναν στα ναυτιλιακά γραφεία αλλά και τους διάφορους μεσίτες. Πρόκειται για 773 πλοιάρχους όλων των τάξεων δηλ. πλοίαρχοι Α,Β και Γ τάξης.

Η ανεργία που κατέγραψε σύμφωνα με όσους κατέφυγαν στο ΓΕΝΕ για να εξασφαλίσουν έστω και ένα “μπάρκο” ακόμα και με ανασφάλιστο βαπόρι έφτασε στο 56,9%, σε σχέση με τον Μάρτιο του 2011, ενώ σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία της κρατικής υπηρεσίας οι Έλληνες ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων τον Μάρτιο του 2012 έφτασαν τους 3.909, αριθμός που ήδη έχει προκαλέσει “πονοκέφαλο” στις ναυτεργατικές οργανώσεις, οι διοικήσεις των οποίων μάλιστα δεν αποκλείουν και τις απεργιακές κινητοποιήσεις σε όλα τα υπό ελληνική σημαία πλοία.

Βέβαια το πιο ανησυχητικό για την ανεργία που μαστίζει τους εναποπείναντες περίπου 20.000 Έλληνες ναυτικούς είναι ότι πλέον στην ανεργία δεν βρίσκονται μόνο οι ειδικότητες των κατώτερων πληρωμάτων(ναύτες, θαλαμηπόλοι) αλλά και οι καπεταναίοι οι οποίοι στην ουσία είναι και τα “αφεντικά” των ελληνικών βαποριών, ενώ για κάποιους και τα “μάτια” των πλοιοκτητών.

Σύμφωνα με το ΓΕΝΕ που σημειωτέον ανήκει στο ΥΠΑΑΝ (Ανάπτυξης),  τον Μάρτιο οι άνεργοι Έλληνες πλοίαρχοι όλων των τάξεων ήταν 773, ενώ τον Νοέμβριο του 2011 μόλις 573 δηλ. η ανεργία στους καπεταναίους μας έφτασε……αισίως στο 67,6%, ποσοστό που όμως απ’ ότι φαίνεται δεν απασχολεί τους αρμόδιους της εθνικής συγκυβέρνησης, οι υπουργοί της οποίας ανάμεσά τους και η κυρια Διαμαντοπούλου…..τρέχουν για ψήφους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πάντα σύμφωνα με τους παροικούντες στην Ακτή Μιαούλη αλλά και το LONDON δηλ. τους Έλληνες πλοιοκτήτες η επίσημη ανεργία των ελλήνων ναυτικών οφείλεται κυρίως στην ντόπια αλλά και την διεθνή οικονομική κρίση που είχε σαν αποτέλεσμα την μεγάλη απώλεια πλοίων της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, αλλά και την υποστολή της γαλανόλευκης από δεκάδες ποντοπόρα εμπορικά πλοία στα οποία πλέον σήμερα κυματίζουν ξένες σημαίες ακόμα και τριτοκοσμικές, ενώ πλέον στα εναπομείναντα  850 περίπου ελληνικά εμπορικά πλοία τείνουν να εξαφανισθούν και οι τελευταίοι Έλληνες ναυτικοί.

Όσο για τα ελληνόκτητα που είναι εγγεγραμμένα ακόμα και σε αχαρτογράφητα νησιά και νησάκια έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες τους να αποφεύγουν κάθε φορολογική δέσμευση για Έλληνες ναυτικούς …ούτε λόγος, αφού εκεί εργάζονται σε όλες τις ειδικότητες ακόμα και στην γέφυρα και το “στόκολο” ναυτικοί από τρίτες χώρες, ούτε καν Ευρωπαίοι.

Πάντως ενώ η ΠΝΟ εξετάζει όλους τους τρόπους αντιμετώπισης της μάστιγας της ανεργίας oι διοικήσεις των εφοπλιστικών ενώσεων τόσο της Ακτής Μιαούλη, όσο και του Λονδίνου αλλού….αρμενίζουν αφού δεν παύουν με απανωτά έγγραφα διαβήματα προς την κυβέρνηση να ζητούν την επανασύσταση του  Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ), με το σκεπτικό ότι είναι απαραίτητο στην ελληνική ναυτιλία και τα πλοία της, ενώ υποστηρίζουν ότι μετά την κατάργησή του τα πλοία έφυγαν από την γαλανόλευκη και η ανεργία χτύπησε και μάλιστα στο κόκκινο τους Έλληνες ναυτικούς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και βέβαια δεν λένε το αυτονόητο δηλ. ότι τα υπερκέρδη των εταίρων τους είναι αυτά που εγγράφουν το ένα μετά το άλλο τα ελληνικά πλοία στα ξένα νηολόγια και τις τριτοκοσμικές ¨παντιέρες¨, αλλά και στα ξένα και φτηνά πληρώματα.

Και βέβαια δεν έχουν πει ποτέ ότι σε αυτή την ανθελληνική ενέργειά τους βοηθά και η εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση είτε με τα μέτρα υπέρ της ανταγωνιστικότητας (δραστικές μειώσεις συνθέσεων και φορολογίας) είτε με τις περίεργες εγκριτικές πράξεις, οι οποίες και επιτρέπουν ακόμα και σε ελληνικά πλοία να πραγματοποιούν ταξίδια εντός των ελληνικών θαλασσών με λιγότερους ναυτικούς απ’ ότι χρειάζεται για να ταξιδέψει με πλήρη ασφάλεια ένα πλοίο.

Και βεβαιότατα ποτέ δεν θα πουν ότι η επιχειρηματική τακτική τους είναι αυτή που έδιωξε και διώχνει ακόμα και σήμερα τους Έλληνες ναυτικούς από τα ελληνικά και ελληνόκτητα ¨βαπόρια¨.

Και βέβαια εν όψει των εθνικών εκλογών της Κυριακής και τα όσα  είπε ο πρώην υπουργός οικονομίας και αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και νυν Πρόεδρος του για επανίδρυση του παλιού ΥΕΝ στο οποίο ανήκε και το Λ.Σ (λες και δεν ήταν και αυτός μέλος της κυβέρνησης Παπανδρέου που διέλυσε το παλιό υπουργείο ναυτιλίας), οι απανταχού Έλληνες πλοιοκτήτες έθεσαν και το θέμα του ναυτιλιακού συναλλάγματος για το οποίο όμως επισημαίνουν στα απανωτά έγγραφά τους προς την κυβέρνηση,  το 2011 μειώθηκε κατά 8,6% και έφτασε μόλις τα 14,096 δις ευρώ.

δηλ. κύριοι αν επανιδρυθεί το ΥΕΝ και οι απόστρατοι ναύαρχοι του Λ.Σ σας προσφέρουν τις υπηρεσίες τους θα μειωθεί η ανεργία των ναυτικών (ποσοστό 24,5% στα κατώτερα πληρώματα και 19,7% στους πλοιάρχους) και θα ξανασηκώσουν την γαλανόλευκη τα 107 εμπορικά μας πλοία που άλλαξαν μετά την διάλυση του ΥΕΝ σημαία και τώρα ταξιδεύουν ανά τους Ωκεανούς με κάποια τριτοκοσμική και τριτοκοσμικά πληρώματα??????????

Πάντως να τονισθεί ότι σύμφωνα με το ΓΕΝΕ οι Έλληνες άνεργοι ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων τον Μάρτιο του 2012 ήταν 3.909 ενώ πέρυσι τον ίδιο μήνα και……ώρα ήταν 2491.

Και αυτό και μόνο τα λέει ΟΛΑ.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης