Το ‘παν και το έκαναν, όλοι όσοι εδώ και περίπου 25 χρόνια ήθελαν την κρατική ναυτική εκπαίδευση να περνάει στα χέρια των ιδιωτών. tώρα με την ευθύνη συγκυβέρνησης και λίγες μέρες πριν την διεξαγωγή των εκλογών κατάφεραν μέσω ενός πορίσματος που συνέταξε μια ομάδα ειδικών εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ναυτιλίας να μας πουν ότι “η ναυτική εκπαίδευση-Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, ΑΕΝ- είναι πέρα για πέρα προβληματική τόσο ως προς την εκπαίδευση όσο και στη λειτουργία τους.

Και ας έβγαζαν εδώ και χρόνια οι κρατικές ναυτικές σχολές “καπετανάρες” και τους καλύτερους μηχανικούς του κόσμου, οι οποίοι ως άλλοι πρεσβευτές εκπροσωπούσαν στα πέρατα του κόσμου την Ελλάδα, ενώ την ίδια στιγμή κάποιοι του “γκουβέρνου” κρύβονταν σε κάθε εθνική δυσκολία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και ας έσωναν κάθε χρόνο με κίνδυνο της ζωής τους μαζί με τους υπόλοιπους Έλληνες ναυτικούς που αποτελούσαν το “τσούρμο” των βαποριών που κυβερνούσαν χιλιάδες ανθρώπινες ζωές ανά τους αφρισμένους Ωκεανούς.

Και ας έπαιρναν βραβεία και επαίνους για την ναυτοσύνη τους, αλλά και για την άρτια ναυτική εκπαίδευσή τους που έλαβαν στην τετράχρονη παραμονή τους στις Κρατικές Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, οι οποίες σημειωτέον εδρεύουν στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην ακριτική Χίο, τις Οινούσες, την Ήπειρο, την Ύδρα, την Κύμη, την Μακεδονία, την Κρήτη και τον Ασπρόπυργο.

Και τώρα οι ειδικοί (ποιοι να είναι άραγε), αυτές τις ιστορικές κρατικές σχολές τις κλείνουν και αφήνουν σύμφωνα με τα επιστημονικά τους αποτελέσματα ούτε τις μισές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και μας λένε ότι “οι σημερινές πραγματικές συνθήκες είναι πλέον ώριμες και για τις ιδιωτικές ναυτικές σχολές  και καλούν τους “σχολάρχες” (να δούμε ποιοι θα είναι τελικά), να ανοίξουν τις σχολές τους, όπου φυσικά θα εγγράφονται όλοι όσοι απέτυχαν να περάσουν στις Κρατικές ΑΕΝ, όπου η φοίτηση αλλά παλαιοτέρα και η διαμονή των σπουδαστών ήταν εντελώς δωρεάν.

Βέβαια οι ειδικοί του πορίσματος για να γλυκάνουν το χάπι της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης μας λένε ότι οι ιδιωτικές σχολές θα λειτουργούν υπό όρους και προϋποθέσεις τις οποίες όμως τεχνηέντως δεν κατονομάζουν, επισημαίνουν δε ότι τα προσόντα των αποφοίτων τους θα είναι ισότιμα με τα κρατικά πτυχία των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.

Όσο για το κλείσιμο κάποιων από τις 8 ΑΕΝ (κυρίως των περιφερειακών), υποστηρίζουν ότι όλες μαζί στοιχίζουν περίπου 17.000.000 ευρώ, ενώ για το εκπαιδευτικό έτος 2012 το ταμείο είναι μείον περίπου 4.000.000 ευρώ, δηλ. οι ειδικοί της ομάδας του υπουργείου Ανάπτυξης και Ναυτιλίας μας λένε ότι “εδώ και τώρα ξεκινά η ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση.

Εκείνο φυσικά που δεν μας λένε οι ειδικοί του πορίσματος το οποίο σε λίγο θα είναι και νόμος του Κράτους και ας είναι κάθετα αντίθετοι η ΠΝΟ και ειδικότερα οι Ενώσεις Πλοιάρχων και Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, είναι ποιοι θα ωφεληθούν από τη δημιουργία των ιδιωτικών ναυτικών σχολών, ενώ δεν μας λένε επίσης,  ότι οι τοπικές περιφερειακές κοινωνίες εκεί όπου σήμερα λειτουργούν οι Κρατικές ΑΕΝ και μετά τη συρρίκνωση θα κλείσουν, θα ζημιωθούν αφού δεν θα υπάρχουν τα καθημερινά έξοδα των σχολών.

Και βέβαια οι ειδικοί αποφεύγουν να μας πουν ποιοι κατέστησαν προβληματική τη λειτουργία των 8 ΑΕΝ, καθώς επίσης ποιοι δεν φρόντισαν για τον εκσυγχρονισμό τους σύμφωνα πάντα με τα διεθνή ναυτιλιακά εκπαιδευτικά δεδομένα.

Πάντως η καθιέρωση της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης δεν είναι τίποτα άλλο από την υπερπροσφορά αξιωματικών γέφυρας και μηχανής, κάτι που ασφαλώς θα ανοίξει την αγορά εργασίας για φτηνότερους καπεταναίους και μηχανικούς.

Και αυτό το γνωρίζουν καλά όλοι όσοι κατοικούν πέριξ της Μιαούλη, και περιμένουν.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης