Η αύξηση στα εισιτήρια των πλοίων από την 1η Απριλίου, έχει φέρει σε απόγνωση τόσο τους ταξιδιώτες που πλέον σκέφτονται να δαπανήσουν σχεδόν έναν μισθό για να επισκεφθούν το νησί τους, αλλά και τους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδας που φοβούνται ότι αργά αλλά σταθερά, τα νησιά τους θα γίνουν προορισμοί, μόνο για λίγους.
Και σαν να μην έφτανε η αύξηση, έρχεται και η “τακτική” των εταιρειών να ταξιδεύουν τα πλοία τους με μικρότερη ταχύτητα για εξοικονόμηση καυσίμων, μεγαλώνοντας έτσι όμως και την…απόσταση των νησιών από την πόλη. Σε κάθε περίπτωση το θύμα είναι και πάλι ο Έλληνας πολίτης που ενώ θέλει, δεν μπορεί να πάει στο νησί του.
“Πλέον έχει γίνει πολυτέλεια να πάω στην Νάξο. Δεν είναι ότι θες να ξεκουραστείς 2 εβδομάδες το καλοκαίρι. Να πας τα παιδιά να ξεσκάσουν και να κάνουν κανένα μπάνιο. Αυτές τις μέρες βλέπω τη μάνα μου κι αυτή εμένα. Αν πρέπει να πληρώσω 450 ευρώ, με κομμένα δώρα μισθούς κτλ, πώς να πάω”, λέει ο κος Κώστας που έχει δύο παιδιά.
Αν πάρει και το αυτοκίνητο, που είναι απαραίτητο τουλάχιστον στα μεγάλα νησιά, ακόμη και χωρίς καμπίνα θα πληρώσει αυξημένα εισιτήρια. Για πράδειγμα με βάση τον νέο τιμοκατάλογο, μια 4μελής οικογένεια, με συμβατικό αυτοκίνητο, χωρίς καμπίνα πληρώνει τα εξής:
Για Πάρο από 338 ευρώ θα πληρώσει 358,28 ευρώ
Για Μύκονο από 350 ευρώ, 371 ευρώ
Για Χίο από 343,4 ευρώ, 364,004 ευρώ
Για Πάτμο από 391 ευρώ, 414,46 ευρώ
Για Ηράκλειο Κρήτης από 355 ευρώ, 376,3 ευρώ
Για Ρόδο από 517 ευρώ, 548,02 ευρώ.
Οι εταιρείες επικαλούνται αυξημένο λειτουργικό κόστος και ζημιές, λόγω της ανόδου της τιμής των καυσίμων και της μείωσης της επιβατικής κίνησης.
Οι ακτοοπλόοι ασκούν, πιέσεις για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα και την άμεση καταβολή των ποσών που οφείλονται από τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών.
Τα χρήματα των επιδοτήσεων, όπως λένε κάποιοι έχουν εκταμιευθεί. Ωστόσο, δεν μπορούν να δοθούν στις εταιρείες, λόγω του διαχωρισμού του υπουργείου με το λιμενικό, που είχε και τον ειδικό λογαριασμό στον οποίο, μετά από έλεγχο, μεταφέρονταν τα ποσά.
Ακόμη, οι ακτοοπλόοι εγείρουν ζήτημα συνθέσεων πληρωμάτων, κατάργησης της υποχρεωτικής ετήσιας δρομολόγησης των πλοίων και της 12μηνης υποχρεωτικής απασχόλησης του πληρώματος.
Υποστηρίζουν ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα αντίκειται στο κοινοτικό δίκαιο και θα πρέπει να αλλάξει, ενώ θέτουν και θέμα αλλαγής στους μήνες δρομολόγησης των ταχύπλοων.
Και μέσα σε όλα αυτά η ΠΝΟ, ετοιμάζεται για νέο κύκλο κινητοποιήσεων αμέσως μετά τις εκλογές.
Κι ο πολίτης βέβαια, απλός παρατηρητής που βλέπει το εισόδημά του ολοένα να μειώνεται περιμένει να δει πότε, κράτος, παράγοντες, ιδιώτες, θα φροντίσουν ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία του!